Teckenspråk!
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Teckenspråk!

    Hej alla aprilmammor! (och nästanaprilmammor också!)

    Skulle fråga om ni tänkt något på teckenspråk till bebisarna? Jag har varit väldigt intresserad och fick en entimmas demonstration med vår föräldragrupp nu i fredags. Tanten som höll i det hade egna - dyra - kurser men jag tänkte köpa en DVD och testa de vanligaste orden själv. Redan nu "gör" jag "äta" och efter demonstrationen kan jag en del andra nyttiga ord (byta blöja, mjölk, klar/färdig, mera, ont, puss, mamma, pappa o en del till). Tecknen är riktiga tecken enl det amerikanska teckenspråket så det är extra kul.

    Man kan tydligen börja teckna när som helst, runt femmånader börjar de fatta att det handlar om tecken och sen tecknar barnen tillbaks 4-9 veckor senare. Hemskt praktiskt då de inte pratar på ett bra tag längre!

    Eventuellt skall jag ta teckenspråkskursen via sjukhuset, då är det halva priset. Men det verkar som jag får vänta tom november dock så jag vill gärna börja på egen hand. Och det gäller att övertala maken att komma med på kursen, då får vi mer ut av den! (priset är per familj).
  2. 1
    Teckenspråk! Hej alla aprilmammor! (och nästanaprilmammor också!)

    Skulle fråga om ni tänkt något på teckenspråk till bebisarna? Jag har varit väldigt intresserad och fick en entimmas demonstration med vår föräldragrupp nu i fredags. Tanten som höll i det hade egna - dyra - kurser men jag tänkte köpa en DVD och testa de vanligaste orden själv. Redan nu "gör" jag "äta" och efter demonstrationen kan jag en del andra nyttiga ord (byta blöja, mjölk, klar/färdig, mera, ont, puss, mamma, pappa o en del till). Tecknen är riktiga tecken enl det amerikanska teckenspråket så det är extra kul.

    Man kan tydligen börja teckna när som helst, runt femmånader börjar de fatta att det handlar om tecken och sen tecknar barnen tillbaks 4-9 veckor senare. Hemskt praktiskt då de inte pratar på ett bra tag längre!

    Eventuellt skall jag ta teckenspråkskursen via sjukhuset, då är det halva priset. Men det verkar som jag får vänta tom november dock så jag vill gärna börja på egen hand. Och det gäller att övertala maken att komma med på kursen, då får vi mer ut av den! (priset är per familj).
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag kommer också att teckna till Amanda, har redan börjat så smått (4 månader). Jag använder det svenska teckenspråket.
  4. 2
    Jag kommer också att teckna till Amanda, har redan börjat så smått (4 månader). Jag använder det svenska teckenspråket.
  5. Malla
    #3

    Jag hade planer

    på det med min nästminsting men kom inte igång. Jag har en skiva från teckenhatten (www.teckenhatten.com) Jag får se om jag orkar med det den här gången....
  6. 3
    Jag hade planer på det med min nästminsting men kom inte igång. Jag har en skiva från teckenhatten (www.teckenhatten.com) Jag får se om jag orkar med det den här gången....

Liknande trådar

  1. Teckenspråk??
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 17:47
  2. Teckenspråk
    By wildhearts in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 22:55
  3. Teckenspråk
    By elw71 in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 21:09
  4. teckenspråk
    By elw71 in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 10:27
  5. Teckenspråk.
    By Pappa Joe in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 13:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar