Dispens?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Dispens?

    Om mamman är höggravid och besviken över att det är lugnt i magen igen OCH tvååringen har tandsprickning (4 hörntänder!) vilket innebär inte vill äta, bara bäras mm FÅR man då dvd-dispens? *please*

    Det är dagens läge. Linnea vaknade 6.30 och satt i sängen med handen i munnen och grät "Ont, munnen, tanden!". Alvedon och mammas säng hjälpte en liten stund. Hon har sedan pillat i sig några russin och kall dricka men inget mer. Nu leker hon rätt bra bara för att jag har tillåtit henne leka med bebisens saker. Så nu sitter nallen i babyskyddet med alla möjliga leksaker hängandes framför, blöja på nallen och det matas med dockans vällingflaska. Hon har dock redan tittat bedjande på mig och sagt "Bilar, nappen" så snart får vi nog ta en filmpaus i soffan innan jag ska försöka få i henne lunch... kanske funkar med en flaska välling istället...

    Jag längtar till kl 17 då sambon kommer hem! Trösten är att Linnea ska gå på dagis tis-tors några timmar och då får hon bättre stimulans än tv-mys...
    Johi, stolt mamma till L 0508 & E 0708

    www.teacherjohi.blogspot.com
  2. 1
    Dispens? Om mamman är höggravid och besviken över att det är lugnt i magen igen OCH tvååringen har tandsprickning (4 hörntänder!) vilket innebär inte vill äta, bara bäras mm FÅR man då dvd-dispens? *please*

    Det är dagens läge. Linnea vaknade 6.30 och satt i sängen med handen i munnen och grät "Ont, munnen, tanden!". Alvedon och mammas säng hjälpte en liten stund. Hon har sedan pillat i sig några russin och kall dricka men inget mer. Nu leker hon rätt bra bara för att jag har tillåtit henne leka med bebisens saker. Så nu sitter nallen i babyskyddet med alla möjliga leksaker hängandes framför, blöja på nallen och det matas med dockans vällingflaska. Hon har dock redan tittat bedjande på mig och sagt "Bilar, nappen" så snart får vi nog ta en filmpaus i soffan innan jag ska försöka få i henne lunch... kanske funkar med en flaska välling istället...

    Jag längtar till kl 17 då sambon kommer hem! Trösten är att Linnea ska gå på dagis tis-tors några timmar och då får hon bättre stimulans än tv-mys...
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2
    Självklart dispens. Härmed beviljar jag det. Ska inte du vara på bb nu förresten? Jag veeeeeeeeeeeeet - du har tröttnat på såna uttalanden. Det är bara av omtanke. Se till att det blir innan onsdag eller möjligen efter onsdag eftersom jag kommer att vara upptagen då och inte kan kolla här om du är på väg. *tänker bara på mig själv hela tiden* Ska opereras för navelbråck... inte kul alls.
  4. 2
    Självklart dispens. Härmed beviljar jag det. Ska inte du vara på bb nu förresten? Jag veeeeeeeeeeeeet - du har tröttnat på såna uttalanden. Det är bara av omtanke. Se till att det blir innan onsdag eller möjligen efter onsdag eftersom jag kommer att vara upptagen då och inte kan kolla här om du är på väg. *tänker bara på mig själv hela tiden* Ska opereras för navelbråck... inte kul alls.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Självklar dispens!

    Det som i det här läget är det bästa för både mor och _båda_ barn - det måste ju vara lagligt enligt den stora lagen om gott föräldraskap också *s*...

    Jag som hoppade få höra att lillasyster kommit ut nu .
  6. 3
    Självklar dispens! Det som i det här läget är det bästa för både mor och _båda_ barn - det måste ju vara lagligt enligt den stora lagen om gott föräldraskap också *s*...

    Jag som hoppade få höra att lillasyster kommit ut nu .
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4

    Dispens beviljad

    Minns fortfarande hur påfrestande den där sista tiden var, med en 2-åring hemma och när man själv inte hade ork till någonting. Tandsprickning är det förresten här hemma också, Thea dregglar floder och byter tröjor ofta. Hon säger aj, aj och pekar på munnen. Det är mest mjuk pasta som går ner i henne.

    Hoppas att det snart är din tur för SUCK vad det är jobbigt att gå och vänta. Förresten, kan ditt småskvättande vara fostervatten som börjar sippra ut???
    Lycka är en resa inte en destination.
  8. 4
    Dispens beviljad Minns fortfarande hur påfrestande den där sista tiden var, med en 2-åring hemma och när man själv inte hade ork till någonting. Tandsprickning är det förresten här hemma också, Thea dregglar floder och byter tröjor ofta. Hon säger aj, aj och pekar på munnen. Det är mest mjuk pasta som går ner i henne.

    Hoppas att det snart är din tur för SUCK vad det är jobbigt att gå och vänta. Förresten, kan ditt småskvättande vara fostervatten som börjar sippra ut???
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    *suck* Jag ska ge Linnea en alvedonkur till innan lunchsovning. Hon vill inte ha nappen nu och då har hon ont! Tack för att du ger mig dispens, känns som att det får bli tv hela dagen, Tur att jag har lunch kvar sedan helgen så jag slipper stå vid spisen.

    Men hur ska man veta om det är fostervatten eller kiss då? Tänk om det är fostervatten, det är väl inte bra att det sipprar ut?
  10. 5
    *suck* Jag ska ge Linnea en alvedonkur till innan lunchsovning. Hon vill inte ha nappen nu och då har hon ont! Tack för att du ger mig dispens, känns som att det får bli tv hela dagen, Tur att jag har lunch kvar sedan helgen så jag slipper stå vid spisen.

    Men hur ska man veta om det är fostervatten eller kiss då? Tänk om det är fostervatten, det är väl inte bra att det sipprar ut?
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Usch och fy för operation! Du får min omtanke tillbaka!
  12. 6
    Usch och fy för operation! Du får min omtanke tillbaka!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Lillasyster? Här ska det vara en brorsa så att jag kan stänga barnfabriken! Närå, allt är välkommet men sista känslan är att det är en gosse i magen. Den där lagen om gott föräldraskap, den gillar jag idag...
  14. 7
    Lillasyster? Här ska det vara en brorsa så att jag kan stänga barnfabriken! Närå, allt är välkommet men sista känslan är att det är en gosse i magen. Den där lagen om gott föräldraskap, den gillar jag idag...
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8

    Ingen aning

    jag skulle kontakta sjukvården för råd och ev koll.
    Lycka är en resa inte en destination.
  16. 8
    Ingen aning jag skulle kontakta sjukvården för råd och ev koll.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    ABSOLUUUUUT, med all rätt och förståelse...
  18. 9
    ABSOLUUUUUT, med all rätt och förståelse...
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    Usch, jag har ju färskt i minnet hur otroligt tungt det är sista tiden och att aktivera en tvååring är inte riktigt det man har ork med. Jag kan villigt erkänna att Hugo fick titta rätt mycket på tv mina sista gravidveckor. Så jag skulle inte ha dåligt samvete om jag var du, låt henne titta och passa på att vila!

    Tänk, snart tittar liten ut när som helst! Spännande!
  20. 10
    Usch, jag har ju färskt i minnet hur otroligt tungt det är sista tiden och att aktivera en tvååring är inte riktigt det man har ork med. Jag kan villigt erkänna att Hugo fick titta rätt mycket på tv mina sista gravidveckor. Så jag skulle inte ha dåligt samvete om jag var du, låt henne titta och passa på att vila!

    Tänk, snart tittar liten ut när som helst! Spännande!

Liknande trådar

  1. Dispens frysta ägg
    By Vendelin in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 07:13
  2. Dispens
    By lillly in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 17:11
  3. Dispens?
    By Karin KA in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 16:29
  4. Dispens fr matte.......
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 18:37
  5. Dispens
    By peter56 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar