Snart dagisstart
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Snart dagisstart

    igen för Ida...det ska bli lite skönt att få komma in i rutinerna och få ägna lite mer tid åt Alice som idag är 3½ mån gammal...var tar tiden vägen????
    Det fungerar jättebra med alla tre flickorna...Nu har tydligen Alice kommit in i en tillökningsperiod...äter lite mer på nätterna igen..
    Ida har blivit så stor den här sommaren..har precis lagt undan en massa kläder som är för smått...Hon ser verkligen upp till storasyster Julia!!!

    Var tvungen att skriva några rader här...

    Ha det så gott i solen!!!! Sitter ute och surfar, mysigt!!!

    Kram Johanna
    Johanna med J (jan 98) & I (feb 04) & A (maj 07)

    **Ta en dag i sänder**
  2. 1
    Snart dagisstart igen för Ida...det ska bli lite skönt att få komma in i rutinerna och få ägna lite mer tid åt Alice som idag är 3½ mån gammal...var tar tiden vägen????
    Det fungerar jättebra med alla tre flickorna...Nu har tydligen Alice kommit in i en tillökningsperiod...äter lite mer på nätterna igen..
    Ida har blivit så stor den här sommaren..har precis lagt undan en massa kläder som är för smått...Hon ser verkligen upp till storasyster Julia!!!

    Var tvungen att skriva några rader här...

    Ha det så gott i solen!!!! Sitter ute och surfar, mysigt!!!

    Kram Johanna
  3. Malla
    #2

    Här var

    det färsta dagen efetr sommarlovet och första dagen på storabarnsavdelningen idag. Allt gick jättebra efter en lite tvekande inledning. Sedan kom hon igång att leka med kompisarna och slutade klänga på mig. När jag hämtade ville hon inte hem Så Julia äter om nätterna? Det gör Assar bara vid enstaka tillfällen. Han brukar sova från 21-22 till 7-8 någon gång Men jag har haft barn som inte varit lika duktiga på att sova
  4. 2
    Här var det färsta dagen efetr sommarlovet och första dagen på storabarnsavdelningen idag. Allt gick jättebra efter en lite tvekande inledning. Sedan kom hon igång att leka med kompisarna och slutade klänga på mig. När jag hämtade ville hon inte hem Så Julia äter om nätterna? Det gör Assar bara vid enstaka tillfällen. Han brukar sova från 21-22 till 7-8 någon gång Men jag har haft barn som inte varit lika duktiga på att sova
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    hej Malla!! sitter och ammar alice just nu..ja hon äter 1-2 ggr mer på nätterna---jag ska inte klaga eftersom ida åt jämt...det kan gå 4 timmar mellan passen på nätterna...oj va duktig din assar som sover så gott..

    är han ditt sista barn nu eller?????;-)

    ha det så gott!!!
  6. 3
    hej Malla!! sitter och ammar alice just nu..ja hon äter 1-2 ggr mer på nätterna---jag ska inte klaga eftersom ida åt jämt...det kan gå 4 timmar mellan passen på nätterna...oj va duktig din assar som sover så gott..

    är han ditt sista barn nu eller?????;-)

    ha det så gott!!!
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Alva började också idag efter 6 veckors ledighet. Hon var jätteledsen hemma och när vi kom till dagis så sa hon att hon inte ville leka med de nya barnen. Men när vi väl kom in så "glömde" hon det och var glad igen.
  8. 4
    Alva började också idag efter 6 veckors ledighet. Hon var jätteledsen hemma och när vi kom till dagis så sa hon att hon inte ville leka med de nya barnen. Men när vi väl kom in så "glömde" hon det och var glad igen.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Hanna ska börja på måndag igen. Hon längtar men tycker ändå det är helt okej att vara hemma än så länge. Tycker också det ska bli skönt med lite rutiner igen, det behövs!
  10. 5
    Hanna ska börja på måndag igen. Hon längtar men tycker ändå det är helt okej att vara hemma än så länge. Tycker också det ska bli skönt med lite rutiner igen, det behövs!
  11. Malla
    #6

    Ja nu

    blir det inte fler Graviditeten var inte kul den här gången

    P.s Jag var på bvc idag. 4 månader och 4 dagar "gammal" väger Assar 8860 g och är 70 cm lång
  12. 6
    Ja nu blir det inte fler Graviditeten var inte kul den här gången

    P.s Jag var på bvc idag. 4 månader och 4 dagar "gammal" väger Assar 8860 g och är 70 cm lång
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    ooojjjj det var en stor kille!!! Vet ju att Asta inte var så stor...han äter mycket Assar eller???

    Nej jag förstår att du inte skaffar en 8:a...man blir ju inte yngre precis!!!

    Ha det så gott!!
  14. 7
    ooojjjj det var en stor kille!!! Vet ju att Asta inte var så stor...han äter mycket Assar eller???

    Nej jag förstår att du inte skaffar en 8:a...man blir ju inte yngre precis!!!

    Ha det så gott!!
  15. Malla
    #8

    Han äter i

    så värst ofta och sover hela nätterna men mjölken är fet och han tar till sig maten bra Han kräks en del men bajsar sällan...Asta är det enda av våra barn som varit nätt som baby. Hon var nästan 15 månader innan hon vägde så mycket som Assar väger nu
  16. 8
    Han äter i så värst ofta och sover hela nätterna men mjölken är fet och han tar till sig maten bra Han kräks en del men bajsar sällan...Asta är det enda av våra barn som varit nätt som baby. Hon var nästan 15 månader innan hon vägde så mycket som Assar väger nu
  17. Malla
    #9

    inte så värst

    skulle det stå
  18. 9
    inte så värst skulle det stå
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Lillebror fick börja förra veckan och trots alla goda hemmafruidéer så har han hitills tyckt att dagis varit toppen, mycket roligare än i våras. Han verkar leka med alla barnen även de äldsta. Lillebror har utvecklat sin lekförmåga och framförallt sin förmåga till avancerade rollekar under sommaren. Bäst är leker han dock med sin bästis, en gosse av exakt samma skrot och korn som Lillebror, snäll, lugn och eftertänksam. Dom har så roligt tillsammans att fröknarna beskriver hur dom bara skrattar och skrattar och skrattar för att dom helt enkelt är så himla glada, dagarna i ända. Storasyster slogs mest med sina kompisar om vem som skulle vara vad och vem som skulle ha vilken sak i den här åldern. Men Lillebror hör man säga "ta den du, jag kan ta den här istället.....".

    Dessutom så trivs storasyster och Lillebror mycket bättre tillsammans när dom träffas på eftermiddagarna, nu när dom slipper gå och gnaga på varandra hela tiden.

    Så vi hoppas på en bra dagishöst i år.
  20. 10
    Lillebror fick börja förra veckan och trots alla goda hemmafruidéer så har han hitills tyckt att dagis varit toppen, mycket roligare än i våras. Han verkar leka med alla barnen även de äldsta. Lillebror har utvecklat sin lekförmåga och framförallt sin förmåga till avancerade rollekar under sommaren. Bäst är leker han dock med sin bästis, en gosse av exakt samma skrot och korn som Lillebror, snäll, lugn och eftertänksam. Dom har så roligt tillsammans att fröknarna beskriver hur dom bara skrattar och skrattar och skrattar för att dom helt enkelt är så himla glada, dagarna i ända. Storasyster slogs mest med sina kompisar om vem som skulle vara vad och vem som skulle ha vilken sak i den här åldern. Men Lillebror hör man säga "ta den du, jag kan ta den här istället.....".

    Dessutom så trivs storasyster och Lillebror mycket bättre tillsammans när dom träffas på eftermiddagarna, nu när dom slipper gå och gnaga på varandra hela tiden.

    Så vi hoppas på en bra dagishöst i år.

Liknande trådar

  1. Dagisstart
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 07:59
  2. Dagisstart
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 08:06
  3. dagisstart
    By annsi82 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 22:54
  4. Dagisstart och fp
    By Lindsy in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 19:56
  5. dagisstart
    By 71anne in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar