Nya huset
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Nya huset

    Har lagt in lite bilder i mitt album om någon vill glutta på huset vi ska flytta till
    Nu är det ju inte möblerat med "vårat" på bilderna, så det kommer väl se lite anorlunda ut när vi flyttar in.

    Packar och packar.. tur att man har semester några dagar till!

    Hej hopp!

    Mia
  2. 1
    Nya huset Har lagt in lite bilder i mitt album om någon vill glutta på huset vi ska flytta till
    Nu är det ju inte möblerat med "vårat" på bilderna, så det kommer väl se lite anorlunda ut när vi flyttar in.

    Packar och packar.. tur att man har semester några dagar till!

    Hej hopp!

    Mia
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2

    Hej hej!

    Shit va fint...helt otroligt vilken yta...
    Underbart härligt, men att packa avundas jag inte dig...har precis packat upp vårt nu...

    Må gott!!!
    älskar mina barn--alltid!
  4. 2
    Hej hej! Shit va fint...helt otroligt vilken yta...
    Underbart härligt, men att packa avundas jag inte dig...har precis packat upp vårt nu...

    Må gott!!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    vad fint det ser ut, stort och luftigt.
    härligt med så stora rum så barnen får plats att springa och leka ;-).

    vad fick ni ge för det och vart i sverige ligger det?
  6. 3
    vad fint det ser ut, stort och luftigt.
    härligt med så stora rum så barnen får plats att springa och leka ;-).

    vad fick ni ge för det och vart i sverige ligger det?
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Hej!

    Ja, det är stort.. ungefär 330 kvm.
    Barnen får översta våningen för sig själva, det är 90 kvm.

    Huset ligger på Mälaröarna i NV Stockholm.. och gick på ett gäng miljoner..
  8. 4
    Hej!

    Ja, det är stort.. ungefär 330 kvm.
    Barnen får översta våningen för sig själva, det är 90 kvm.

    Huset ligger på Mälaröarna i NV Stockholm.. och gick på ett gäng miljoner..
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    Halloj tjejen!

    Ja, det blir härligt med lite yta!
    Barnen är otroligt exalterade och har hjälpt mig att packa.. ibland åt fel håll.. dvs UR kartongerna *s*

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram
  10. 5
    Halloj tjejen! Ja, det blir härligt med lite yta!
    Barnen är otroligt exalterade och har hjälpt mig att packa.. ibland åt fel håll.. dvs UR kartongerna *s*

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    ja ligger det i stockholm så förstår jag att det kostat en del *s*.

    Vårt hus är 200 kvadrat och det tycker jag är stort...tänk och ha 100 kvadrat till liksom...mycket att städa ;-)
  12. 6
    ja ligger det i stockholm så förstår jag att det kostat en del *s*.

    Vårt hus är 200 kvadrat och det tycker jag är stort...tänk och ha 100 kvadrat till liksom...mycket att städa ;-)
  13. Medlem sedan
    May 1999
    #7

    Mycket fint!

    Jag skulle lätt kunna mörda för det badrummet och köket! *ler*
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  14. 7
    Mycket fint! Jag skulle lätt kunna mörda för det badrummet och köket! *ler*
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    Mmm städningen

    332 kvm blir mycket att städa.. och det är tist, därför låter jag någon annan göra storstädning en ggn i månaden som valt det som yrke och vill tjäna pengar på det!

    Spenderar hellre helgerna med att vara med familjen, och nöjer mig med vardaglig dammsugning, tvätt och plock.

  16. 8
    Mmm städningen 332 kvm blir mycket att städa.. och det är tist, därför låter jag någon annan göra storstädning en ggn i månaden som valt det som yrke och vill tjäna pengar på det!

    Spenderar hellre helgerna med att vara med familjen, och nöjer mig med vardaglig dammsugning, tvätt och plock.

  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    det jobbade jag som nyligen och det var inget yrke för mig...fy sjutton vad tjuriga människor jag städade hos..så petiga in i minsta detalj. jag sa upp mig nu i veckan och på tisdag börjar jag plugga så det är skitsamma.

    Fick två klagomål på två veckor så jag orkade inte med det längre, det var droppen liksom när jag kämpat så i flera timmar och svettats och sen är de inte nöjda...jag kunde inte uppnåt deras önskan helt enkelt..för jag klarar inte sån där pedant städning ;-)

    skulle dock själv velat ha städat av nån annan *ha ha*...men inte sååå petant som de verkade vilja ha det..jag är glad bara de tar undan det värsta isåfall.

    Men nu finns inga pengar i världen till det då jag ska plugga..det kostar för mycket.
  18. 9
    det jobbade jag som nyligen och det var inget yrke för mig...fy sjutton vad tjuriga människor jag städade hos..så petiga in i minsta detalj. jag sa upp mig nu i veckan och på tisdag börjar jag plugga så det är skitsamma.

    Fick två klagomål på två veckor så jag orkade inte med det längre, det var droppen liksom när jag kämpat så i flera timmar och svettats och sen är de inte nöjda...jag kunde inte uppnåt deras önskan helt enkelt..för jag klarar inte sån där pedant städning ;-)

    skulle dock själv velat ha städat av nån annan *ha ha*...men inte sååå petant som de verkade vilja ha det..jag är glad bara de tar undan det värsta isåfall.

    Men nu finns inga pengar i världen till det då jag ska plugga..det kostar för mycket.
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    Om man vill

    ha så minituös städning så kan man ju beställa flyttstädning *s*

    Jag är så glad att ha någon som kommer och dammtorkar, torkar luckor i kök o badrumen, dammsuger o våttorkar..

    Som sagt vardagsstädning gör vi såklart själva, vi ska bara ha städning var 3e - 4e vecka.. oftare blir för dyrt.

    Jag skulle inte heller jobba med städning, men det finns ju de som vill, och tur är det!
  20. 10
    Om man vill ha så minituös städning så kan man ju beställa flyttstädning *s*

    Jag är så glad att ha någon som kommer och dammtorkar, torkar luckor i kök o badrumen, dammsuger o våttorkar..

    Som sagt vardagsstädning gör vi såklart själva, vi ska bara ha städning var 3e - 4e vecka.. oftare blir för dyrt.

    Jag skulle inte heller jobba med städning, men det finns ju de som vill, och tur är det!
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    Köket är helt underbart!!

    Trä-ådringen lyser igenom färgen, så det känns så levande.
    Bänkskivorna är underbara!! De hade varit väääldigt tunga att få på plats, och det förstår jag
    Det är en x-tra bred kyl, och även det är jag väldigt förtjust i.

    Men bäst av allt med huset är nog ändå att det är nyinstallerad bergvärme!!
    Kan bara föreställa mig uppvärmningskostnaderna om det var direktverkande el eller olja..

    Kram
  22. 11
    Köket är helt underbart!! Trä-ådringen lyser igenom färgen, så det känns så levande.
    Bänkskivorna är underbara!! De hade varit väääldigt tunga att få på plats, och det förstår jag
    Det är en x-tra bred kyl, och även det är jag väldigt förtjust i.

    Men bäst av allt med huset är nog ändå att det är nyinstallerad bergvärme!!
    Kan bara föreställa mig uppvärmningskostnaderna om det var direktverkande el eller olja..

    Kram
  23. Medlem sedan
    Apr 2006
    #12
    det har typ varit det enda jobb jag kunnat få, så man får ju ta det som finns. kan ju inte tacka nej pga att man misster akassan då.

    Nä fy fan för städjobb, detta var det sista.

    Visst kommer jag kanske få städa lite som undersköterska?...men det får jag ta isåfall.
  24. 12
    det har typ varit det enda jobb jag kunnat få, så man får ju ta det som finns. kan ju inte tacka nej pga att man misster akassan då.

    Nä fy fan för städjobb, detta var det sista.

    Visst kommer jag kanske få städa lite som undersköterska?...men det får jag ta isåfall.
  25. Medlem sedan
    Dec 1999
    #13

    Bergvärme e kanon!

    Hade jag i gamla huset. Men ett tips... Håll koll på kompressorn... Vår gick sönder, det blev dyyyyyyyyyyyrt. Men i övrigt är det en kanonbra uppvärmningsform och värmen blir så gosig då den är vattenburen!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  26. 13
    Bergvärme e kanon! Hade jag i gamla huset. Men ett tips... Håll koll på kompressorn... Vår gick sönder, det blev dyyyyyyyyyyyrt. Men i övrigt är det en kanonbra uppvärmningsform och värmen blir så gosig då den är vattenburen!
  27. Medlem sedan
    Apr 2006
    #14
    i har med bergvärme, dyrt att sätta in men billigt i längden hoppas jag :-).
    Hade tidigare luftvärmepump men den tålde ju inte när det sjönk ner till en viss grad så då fick vi elda i en gammal urdålig sak....det funkade inte som det skulle...fick inte upp värmen riktigt här.
    Sen var själva pumpen ute en stor grotesk rosigt plåtburk från 70 talet typ som skämde ut hela trädgården..så jag blev glad att den försvann sen när vi bytte till bergvärme.
  28. 14
    i har med bergvärme, dyrt att sätta in men billigt i längden hoppas jag :-).
    Hade tidigare luftvärmepump men den tålde ju inte när det sjönk ner till en viss grad så då fick vi elda i en gammal urdålig sak....det funkade inte som det skulle...fick inte upp värmen riktigt här.
    Sen var själva pumpen ute en stor grotesk rosigt plåtburk från 70 talet typ som skämde ut hela trädgården..så jag blev glad att den försvann sen när vi bytte till bergvärme.

Liknande trådar

  1. huset upp o ned....
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 10:23
  2. Huset?
    By moniquex in forum Separation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 09:19
  3. Huset
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 12:11
  4. 35e huset
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 16:36
  5. Om huset
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 11:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar