aker på "att göra listan"
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    aker på "att göra listan"

    innan bebis kommer vill jag hinna med:

    Tandläkaren årlig kontroll, idag kl 14
    Överlämning till min efterträdare, påbörjas på måndag
    Klippa mig, tid bokad till tis.
    Köpa en skötväska
    5 årskalas för sonen 2 sep.

    efter det får gärna bebisen komma när som helst! Vad står på era listor?
  2. 1
    aker på "att göra listan" innan bebis kommer vill jag hinna med:

    Tandläkaren årlig kontroll, idag kl 14
    Överlämning till min efterträdare, påbörjas på måndag
    Klippa mig, tid bokad till tis.
    Köpa en skötväska
    5 årskalas för sonen 2 sep.

    efter det får gärna bebisen komma när som helst! Vad står på era listor?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Kanske
    - lägga in räkningarna för betalning så jag slipper tänka på det, kontrollfreak som jag är....
    - fixa lite viktiga saker på jobbet

    Men eftersom jag är så trött på detta valross-liknande-tillstånd ochatt bebisen så efterlängtad så jag skiter i det ovan - kom till mig NU!!!!!!!!!!!!
  4. 2
    Kanske
    - lägga in räkningarna för betalning så jag slipper tänka på det, kontrollfreak som jag är....
    - fixa lite viktiga saker på jobbet

    Men eftersom jag är så trött på detta valross-liknande-tillstånd ochatt bebisen så efterlängtad så jag skiter i det ovan - kom till mig NU!!!!!!!!!!!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Mina räkningar går på autogiro, så bekvämt.
  6. 3
    Mina räkningar går på autogiro, så bekvämt.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Bara några få saker kvar på listan:

    Mammas begravning imorgon, vill INTE ligga på förlossningen då
    Fylla frysen med lite fler matlådor och matbröd
    Vila lite till...

    Så ytterligare någon vecka får bebisen gärna vänta, även om det är bra tungt nu.

    Tandläkaren och frisören skulle jag onekligen behöva besöka. Men det får helt enkelt bli med bebis i släptåg, eller också får morfar vara barnvakt. Jobbet är nu avklarat för något år framåt!
  8. 4
    Bara några få saker kvar på listan:

    Mammas begravning imorgon, vill INTE ligga på förlossningen då
    Fylla frysen med lite fler matlådor och matbröd
    Vila lite till...

    Så ytterligare någon vecka får bebisen gärna vänta, även om det är bra tungt nu.

    Tandläkaren och frisören skulle jag onekligen behöva besöka. Men det får helt enkelt bli med bebis i släptåg, eller också får morfar vara barnvakt. Jobbet är nu avklarat för något år framåt!
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    har ingenting speciellt att göra innan bebisen får komma :P räkningarna kan sambon betala, min syster gifter sig på lördag men har tyvörr tappat väldigt mkt kontakt med henne de senaste åren så jag har hellre bebis i min famn än är på hennes bröllop (usch va hemsk jag låter :/ )
  10. 5
    har ingenting speciellt att göra innan bebisen får komma :P räkningarna kan sambon betala, min syster gifter sig på lördag men har tyvörr tappat väldigt mkt kontakt med henne de senaste åren så jag har hellre bebis i min famn än är på hennes bröllop (usch va hemsk jag låter :/ )
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Få hem sambon :-) Han är på arbetsresa i London och jag vill inte föda själv, börjar bli lite rädd att det kan bli så. Han kommer på fredag.
  12. 6
    Få hem sambon :-) Han är på arbetsresa i London och jag vill inte föda själv, börjar bli lite rädd att det kan bli så. Han kommer på fredag.
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Jag är beräknad den 10 september och vi ska ha flyttat senast den 15 september så jag har en del på min "att göra"-lista:

    - På måndag kommer dom och installerar ny tvätt/tork-maskin nån gång mellan 12-17, tycker inte om att inte veta exakt när dom kommer, blir så instängd.
    - Packa allt, vissa saker måste ju vänta lite längre än andra så som kläder
    - Städa av hela lägeheten, vill ju inte lämna över den ostädad (är rätt petig med sånt)
    - 2 tandläkartiden som jag väntat på i 2 månader nu så jag vill gärna inte avboka

    Jag vet att det är mer..men vad det är kommer jag inte på aja, det dyker väl upp
  14. 7
    Jag är beräknad den 10 september och vi ska ha flyttat senast den 15 september så jag har en del på min "att göra"-lista:

    - På måndag kommer dom och installerar ny tvätt/tork-maskin nån gång mellan 12-17, tycker inte om att inte veta exakt när dom kommer, blir så instängd.
    - Packa allt, vissa saker måste ju vänta lite längre än andra så som kläder
    - Städa av hela lägeheten, vill ju inte lämna över den ostädad (är rätt petig med sånt)
    - 2 tandläkartiden som jag väntat på i 2 månader nu så jag vill gärna inte avboka

    Jag vet att det är mer..men vad det är kommer jag inte på aja, det dyker väl upp
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Min lista:

    1. Överlämning på jobbet, ska vara klart på fredag kl 1630.
    2. Köpa amningskudde
    3. Köpa det sista till bebisen ( blöjor, amningsinlägg osv )
    4. Boa klart hemma.

    Sen får bebisen komma här!
  16. 8
    Min lista:

    1. Överlämning på jobbet, ska vara klart på fredag kl 1630.
    2. Köpa amningskudde
    3. Köpa det sista till bebisen ( blöjor, amningsinlägg osv )
    4. Boa klart hemma.

    Sen får bebisen komma här!
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    men ska du verkligen flyttstäda själv? Orkar du det så pass höggravid? I så fall är du en hjältinna! Men du vet att du kan använda den nya skattesubventionen för hemtjänster till flyttstädning oxå?
  18. 9
    men ska du verkligen flyttstäda själv? Orkar du det så pass höggravid? I så fall är du en hjältinna! Men du vet att du kan använda den nya skattesubventionen för hemtjänster till flyttstädning oxå?
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Det första var att få vara med vid sonens skolstart och det har jag ju klarat nu. Sedan har jag nya panellängder somska strykas och hängas upp i finrummet.

    Jag ska ta mig till ett större apotek än vad vi har för att ordna med bröstväramare och lite värktabletter som kommer att behövas efter förlossnigen.

    Sedan hoppas jag fortfarande på att allt ordnar sig med att rörmokare och elektriker kommer denna veckan så att toan blir helt klar innan bebisen är ute!
  20. 10
    Det första var att få vara med vid sonens skolstart och det har jag ju klarat nu. Sedan har jag nya panellängder somska strykas och hängas upp i finrummet.

    Jag ska ta mig till ett större apotek än vad vi har för att ordna med bröstväramare och lite värktabletter som kommer att behövas efter förlossnigen.

    Sedan hoppas jag fortfarande på att allt ordnar sig med att rörmokare och elektriker kommer denna veckan så att toan blir helt klar innan bebisen är ute!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Min lista är tom nu när sonen börjat förskoleklass - jag ville vara med första dagen som var igår. Nu kan bebben få komma när som helst!
  22. 11
    Min lista är tom nu när sonen börjat förskoleklass - jag ville vara med första dagen som var igår. Nu kan bebben få komma när som helst!
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Jag har tänkt hinna;

    * baka och sätta i frysen
    * ta fram alla små babykläder
    * tömma flyttkartongerna i barnens rum (3 kvar)
    * gå på fotvård
    * fika på stan med en bok som sällskap
    * följa med stora tjejen 1:a dagen på skolan (imorgon)
    * klippa hunden en sista gång innan vintern
    * få mannen att lägga nytt golv i vårt sovrum

    Nåt sånt ser väl listan ut, förutom alla andra vardagliga saker man gör förstås, känns inte som om jag hinner ligga på sofflocket direkt. Men det gör inget, jag jobbar inte mer nu, så himla skönt! Barnen går på dagis och skolan, lilla tjejen får gå augusti ut som vanligt, sen blir det 15 timmar/veckan.

    /Sandra (3:an) bf 23/9
  24. 12
    Jag har tänkt hinna;

    * baka och sätta i frysen
    * ta fram alla små babykläder
    * tömma flyttkartongerna i barnens rum (3 kvar)
    * gå på fotvård
    * fika på stan med en bok som sällskap
    * följa med stora tjejen 1:a dagen på skolan (imorgon)
    * klippa hunden en sista gång innan vintern
    * få mannen att lägga nytt golv i vårt sovrum

    Nåt sånt ser väl listan ut, förutom alla andra vardagliga saker man gör förstås, känns inte som om jag hinner ligga på sofflocket direkt. Men det gör inget, jag jobbar inte mer nu, så himla skönt! Barnen går på dagis och skolan, lilla tjejen får gå augusti ut som vanligt, sen blir det 15 timmar/veckan.

    /Sandra (3:an) bf 23/9
  25. Medlem sedan
    Feb 2007
    #13
    Va? Finns det sånt? Hade jag ingen aning om! Hur funkar det?

    Ja, jag får flyttstäda själv så gott det går och så mycket jag hinner. Sambon är helt slut när han kommer från jobbet, somnar nästan direkt när han kommer hem och sen sover han till han stiger upp igen. Nu jobbar han även om han inte mår bra, spelar ingen roll hur mycket jag tjatar på honom om att han måste lugna ner sig.
    Känns som han håller på att bli utbränd han börjar inte semester förrän den 3 sep, valde att ta ut den senare för att få mer tid med mig och lillan, men det känns inte som det var värt det!
  26. 13
    Va? Finns det sånt? Hade jag ingen aning om! Hur funkar det?

    Ja, jag får flyttstäda själv så gott det går och så mycket jag hinner. Sambon är helt slut när han kommer från jobbet, somnar nästan direkt när han kommer hem och sen sover han till han stiger upp igen. Nu jobbar han även om han inte mår bra, spelar ingen roll hur mycket jag tjatar på honom om att han måste lugna ner sig.
    Känns som han håller på att bli utbränd han börjar inte semester förrän den 3 sep, valde att ta ut den senare för att få mer tid med mig och lillan, men det känns inte som det var värt det!
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14
    Läs här:
    http://www.skatteverket.se/skatter/h...a80002182.html

    Du måste visserligen ligga ute med pengarna men 50 % av kostnaden får du tillbaka på skatten.
  28. 14
    Läs här:
    http://www.skatteverket.se/skatter/h...a80002182.html

    Du måste visserligen ligga ute med pengarna men 50 % av kostnaden får du tillbaka på skatten.
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15
    Skickar lite extra styrka inför morgondagen! kram
  30. 15
    Skickar lite extra styrka inför morgondagen! kram
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Stort tack, det kan behövas... Jag bävar inför morgondagen, men ser på sätt och vis också fram emot begravningen - den känns som en viktig ritual och blir nog väldigt fin.

    Svärmor flyger upp från Småland och har lovat att ta hand om treårige D under begravningen, och det känns sååå skönt. Tanken är att D ska vara med, men det är skönt med någon som kan följa honom ut om han inte vill sitta där. Jag kommer att ha fullt upp att "hålla ihop" mig själv...
  32. 16
    Stort tack, det kan behövas... Jag bävar inför morgondagen, men ser på sätt och vis också fram emot begravningen - den känns som en viktig ritual och blir nog väldigt fin.

    Svärmor flyger upp från Småland och har lovat att ta hand om treårige D under begravningen, och det känns sååå skönt. Tanken är att D ska vara med, men det är skönt med någon som kan följa honom ut om han inte vill sitta där. Jag kommer att ha fullt upp att "hålla ihop" mig själv...
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Min lista känns sååå lång... *suck*

    * Köpa bilstol
    * Köpa Skötbädd
    * Köpa Babysitter
    * Tvätta lite bebiskläder
    * Tvätta och göra i ordning vagnen
    * Tvätta sängkläderna... som förvisso är bäddade i sängen men vill tvätta innan!
    * Tömma de sista kartongerna här hemma och få lite mer i ordning (vilket förövrigt är ett krav från min mama om hon ska passa småttingarna medan vi åker in och föder barn)
    * Planera BBväskan och packa den
    * Skola in sonen på skolan (börjar på måndag)

    Ja det var det mest viktiga som jag kom på sådär på direkten iaf! Finns säkert lika mkt till som jag borde hinna med innan... men jag blir matt bara av att titta på den listan jag har, så jag slutar här tror jag :0/
  34. 17
    Min lista känns sååå lång... *suck*

    * Köpa bilstol
    * Köpa Skötbädd
    * Köpa Babysitter
    * Tvätta lite bebiskläder
    * Tvätta och göra i ordning vagnen
    * Tvätta sängkläderna... som förvisso är bäddade i sängen men vill tvätta innan!
    * Tömma de sista kartongerna här hemma och få lite mer i ordning (vilket förövrigt är ett krav från min mama om hon ska passa småttingarna medan vi åker in och föder barn)
    * Planera BBväskan och packa den
    * Skola in sonen på skolan (börjar på måndag)

    Ja det var det mest viktiga som jag kom på sådär på direkten iaf! Finns säkert lika mkt till som jag borde hinna med innan... men jag blir matt bara av att titta på den listan jag har, så jag slutar här tror jag :0/
  35. Medlem sedan
    Feb 2007
    #18
    FLYTTA!!!!
    Vi ska flytta till Alingsås (från Karlstad) på lördag 25/8, inget jag ser fram emot då en flytt är jobbig, ska bli så skönt när vi är på plats därnere och lägenheten här uppe är städad, vi ska åka upp hit på tisdag 28/8 och städa, vet inte hur det ska gå, är visserligen beräknad till 22/9 men så orkeslös, orkar typ packa en kartong eller putsa ett fönster sen är det vila=) Magen börjar kännas... Kan ju säga att hunden får inga direkta långpromenader just nu... Längtar så efter bebben nu!!!!
  36. 18
    FLYTTA!!!!
    Vi ska flytta till Alingsås (från Karlstad) på lördag 25/8, inget jag ser fram emot då en flytt är jobbig, ska bli så skönt när vi är på plats därnere och lägenheten här uppe är städad, vi ska åka upp hit på tisdag 28/8 och städa, vet inte hur det ska gå, är visserligen beräknad till 22/9 men så orkeslös, orkar typ packa en kartong eller putsa ett fönster sen är det vila=) Magen börjar kännas... Kan ju säga att hunden får inga direkta långpromenader just nu... Längtar så efter bebben nu!!!!
  37. Medlem sedan
    Apr 2007
    #19
    oj, du har ganska mkt inplanerat bilbarnstolen och babysitter och allt sådant har vi haft klart sen maj men det vara bara för att vi fick köpa väldigt billigt av min sambos kusin... BB-väskan känns som det jobbigaste, jag har packat ner bebisens kläder men ingenting annat, skrev en liten lista men det är svårt att packa väskan ändå :P
  38. 19
    oj, du har ganska mkt inplanerat bilbarnstolen och babysitter och allt sådant har vi haft klart sen maj men det vara bara för att vi fick köpa väldigt billigt av min sambos kusin... BB-väskan känns som det jobbigaste, jag har packat ner bebisens kläder men ingenting annat, skrev en liten lista men det är svårt att packa väskan ändå :P
  39. Medlem sedan
    Mar 2000
    #20
    Det finns bara en sak kvar på min lista:
    Kräftskiva på lördag

    Dotterns tandläkarbesök blev avklarat idag.
  40. 20
    Det finns bara en sak kvar på min lista:
    Kräftskiva på lördag

    Dotterns tandläkarbesök blev avklarat idag.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Göra "tråkiga" saker i skolan?
    By mirjamell in forum Skolbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 15:11
  2. Alla dessa saker man "borde" göra
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 13:47
  3. När kan man göra ett "säkert" grav.test?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 20:08
  4. kvar på "att göra listan"
    By stemar in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 17:29
  5. Jag vill också göra "dagens"..
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar