Höstblåsor?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Höstblåsor?

    Någon med erfarenhet av denna sjukdom med blåsor på händer, fötter och i mun? Linnea har varit uppåner sedan i söndags. Måndag och tisdag har varit ett mörker... Har ju hela tiden trott att hon är gnällig pga att hon ska få alla sina hörntänder men upptäckte imorse små plitor på underläppen. Kompisens barn hade detta förra veckan så kanske... Linnea sover en halvtimma i taget, gråter, gnäller, äter minimalt helst bara kalla saker. Igår var jag som ett vrak och absolut inte redo för en förlossning. Idag är den rätta dagen men jag ber bebisen stanna kvar ett tag.

    Ska till bm i em så sambon kommer hem efter lunch. Så skönt att veta att jag bara har några timmar kvar själv hemma.

    Visst är det typiskt, varför blir de alltid sjuka när det är som minst lämpligt?

    Ursäkta allt gnäll...
    Johi, stolt mamma till L 0508 & E 0708

    www.teacherjohi.blogspot.com
  2. 1
    Höstblåsor? Någon med erfarenhet av denna sjukdom med blåsor på händer, fötter och i mun? Linnea har varit uppåner sedan i söndags. Måndag och tisdag har varit ett mörker... Har ju hela tiden trott att hon är gnällig pga att hon ska få alla sina hörntänder men upptäckte imorse små plitor på underläppen. Kompisens barn hade detta förra veckan så kanske... Linnea sover en halvtimma i taget, gråter, gnäller, äter minimalt helst bara kalla saker. Igår var jag som ett vrak och absolut inte redo för en förlossning. Idag är den rätta dagen men jag ber bebisen stanna kvar ett tag.

    Ska till bm i em så sambon kommer hem efter lunch. Så skönt att veta att jag bara har några timmar kvar själv hemma.

    Visst är det typiskt, varför blir de alltid sjuka när det är som minst lämpligt?

    Ursäkta allt gnäll...
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    har läst på vårt kära internet att man även kan ha blåsor på rumpan och det förklarar de röda prickarna på Linneas skinkor. Så ja, hon har höstblåsor *grrr*
  4. 2
    har läst på vårt kära internet att man även kan ha blåsor på rumpan och det förklarar de röda prickarna på Linneas skinkor. Så ja, hon har höstblåsor *grrr*
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Näää

    Idag har du väl bf, typiskt!!! Hoppas Linnea snart är frisk igen och att bebis passar på att titta ut då!
    Lycka är en resa inte en destination.
  6. 3
    Näää Idag har du väl bf, typiskt!!! Hoppas Linnea snart är frisk igen och att bebis passar på att titta ut då!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Ja, bad timing. Fast ännu värre vore det ju med ett spädbarn hemma att kunna smitta. Hon är piggare idag men aj vad ont det ser ut med blåsor på sidan av tungan...
  8. 4
    Ja, bad timing. Fast ännu värre vore det ju med ett spädbarn hemma att kunna smitta. Hon är piggare idag men aj vad ont det ser ut med blåsor på sidan av tungan...
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5
    förra hösten hade Bella blåsor i hela munnen, de var, utan överdrift, minst 30st och lillskruttan som annars äter så mycket fick knappt i sig någonting. Men hon hade ingen annanstanns så jag är inte säker på att det var höstblåsor. min pappa hade haft massa blåsor i munnen ett par dagar innan. hoppas det går över snabbt och att bebisen kommer ut snart
    kram!
  10. 5
    förra hösten hade Bella blåsor i hela munnen, de var, utan överdrift, minst 30st och lillskruttan som annars äter så mycket fick knappt i sig någonting. Men hon hade ingen annanstanns så jag är inte säker på att det var höstblåsor. min pappa hade haft massa blåsor i munnen ett par dagar innan. hoppas det går över snabbt och att bebisen kommer ut snart
    kram!

Liknande trådar

  1. Höstblåsor
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 08:56
  2. Höstblåsor
    By RundTina in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:11
  3. Höstblåsor
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:29
  4. Höstblåsor
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:09
  5. Höstblåsor
    By Bibblan in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 14:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar