snaaart
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    snaaart

    dågår man in i en ny vecka !

    Du har gått 266 fulla dagar av 280
    Du är i vecka 39
    Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0)
    Du är i 9:e kalendermånaden
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
    Du är i trimester tre
    Du har 14 dagar kvar till förlossning

    Nu börjar man ju tänka på när man var typ i v.12 och inte ville berätta för för många ifall någontingt skulle hända, men nu har man klarat sig så här långt Min mormor tror att bebisen kommer komma 24e eller 25e augusti (min syster ska gifta sig på lördag den 25e så hon kommer nog inte bli så glad i så fall)

    Denna natten har inte varit rolig iaf, igår kväll vid halv 10 började jag må jätte illa och visste inte vart jag skulle ta vägen. Magen började värka och jag hade ont i hela magen så det kunde ju inte vara några värkar heller. Har knappt sovit en blund inatt och känner mig fortfarande illamående, man får hoppas att det släpper under dagen.

    Min granne har bf 3/9 och jag fick sms från henne igår att hon hade värkar med 5min mellanrum och mådde jätte illa så hon kanske skulle få åka in inatt men när jag vaknade stog bilen kvar så än så länge e hon kvar hemma. Väldigt kul att ha någon annan som har bf så pass nära en själv

    Oj d här blev långt ju, Hur e d me er ? mår ni bra så här långt ? Längtar ni till förlossningen eller ni fasar den ?

    Lite morgon tjabb från mej ! Kram till alla magar (och till de första september bebisen/bebisarna om de kommit )
  2. 1
    snaaart dågår man in i en ny vecka !

    Du har gått 266 fulla dagar av 280
    Du är i vecka 39
    Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0)
    Du är i 9:e kalendermånaden
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
    Du är i trimester tre
    Du har 14 dagar kvar till förlossning

    Nu börjar man ju tänka på när man var typ i v.12 och inte ville berätta för för många ifall någontingt skulle hända, men nu har man klarat sig så här långt Min mormor tror att bebisen kommer komma 24e eller 25e augusti (min syster ska gifta sig på lördag den 25e så hon kommer nog inte bli så glad i så fall)

    Denna natten har inte varit rolig iaf, igår kväll vid halv 10 började jag må jätte illa och visste inte vart jag skulle ta vägen. Magen började värka och jag hade ont i hela magen så det kunde ju inte vara några värkar heller. Har knappt sovit en blund inatt och känner mig fortfarande illamående, man får hoppas att det släpper under dagen.

    Min granne har bf 3/9 och jag fick sms från henne igår att hon hade värkar med 5min mellanrum och mådde jätte illa så hon kanske skulle få åka in inatt men när jag vaknade stog bilen kvar så än så länge e hon kvar hemma. Väldigt kul att ha någon annan som har bf så pass nära en själv

    Oj d här blev långt ju, Hur e d me er ? mår ni bra så här långt ? Längtar ni till förlossningen eller ni fasar den ?

    Lite morgon tjabb från mej ! Kram till alla magar (och till de första september bebisen/bebisarna om de kommit )
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Så här ser min ut:

    Du har gått 267 fulla dagar av 280
    Du är i vecka 39
    Du har gått 38 fulla veckor och 1 full dag (v38+1)
    Du är i 9:e kalendermånaden
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
    Du är i trimester tre
    Du har 13 dagar kvar till förlossning

    Och jag börjar som sagt var också känna en hel del. Tänk att det snart är vår tur. I julas när man plussade kändes det som en all evighet.
  4. 2
    Så här ser min ut:

    Du har gått 267 fulla dagar av 280
    Du är i vecka 39
    Du har gått 38 fulla veckor och 1 full dag (v38+1)
    Du är i 9:e kalendermånaden
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
    Du är i trimester tre
    Du har 13 dagar kvar till förlossning

    Och jag börjar som sagt var också känna en hel del. Tänk att det snart är vår tur. I julas när man plussade kändes det som en all evighet.
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    vart hittar ni dessa fina "listor"????
  6. 3
    vart hittar ni dessa fina "listor"????
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    på familjeliv
  8. 4
    på familjeliv
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    åhh tack
  10. 5
    åhh tack

Liknande trådar

  1. Snaaart UL.... snaaart!
    By mommo in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 07:57
  2. Snaaart är det september
    By AnKar in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 22:57
  3. SNAAART!
    By Anna^^71 in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 20:40
  4. Snaaart!
    By *thumlan* in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 07:40
  5. Snaaart...
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 16:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar