Hej alla :) Nu hör jag hemma
Förskoleklass (6-års.)
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Hej alla :) Nu hör jag hemma

    här med en liten kludd som nyss börjat lekis. En liten mjukis som är lite orolig ännu så länge men det löser sig väl.. hoppas jag.
    Här går de 8 - 11 och de som stannar kvar på fritids äter 11,30 vilket känns sent tycker jag. Hur ser det ut hos er? Får de äta på lekis?
    Bara måste...... allt....
  2. 1
    Hej alla :) Nu hör jag hemma här med en liten kludd som nyss börjat lekis. En liten mjukis som är lite orolig ännu så länge men det löser sig väl.. hoppas jag.
    Här går de 8 - 11 och de som stannar kvar på fritids äter 11,30 vilket känns sent tycker jag. Hur ser det ut hos er? Får de äta på lekis?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    I mina barns skola går förskolebarnen i skolan 8.30-13.00. de äter kl 12. Det är en åldersblandad f-2 klass och åk 1 och 2 går till 14.
  4. 2
    I mina barns skola går förskolebarnen i skolan 8.30-13.00. de äter kl 12. Det är en åldersblandad f-2 klass och åk 1 och 2 går till 14.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Hos oss går alla barn (även barn till föräldralediga och arbetslösa) i förskoleklassen 9-14, 5 dagar i veckan. Före och efter är det fritids med samma fröknar och i samma lokaler. De äter lunch 12, men har då hunnit med att äta frukt vid 9-tiden.
  6. 3
    Hos oss går alla barn (även barn till föräldralediga och arbetslösa) i förskoleklassen 9-14, 5 dagar i veckan. Före och efter är det fritids med samma fröknar och i samma lokaler. De äter lunch 12, men har då hunnit med att äta frukt vid 9-tiden.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    De äter inom tiden för 6-årsverksamheten.
  8. 4
    De äter inom tiden för 6-årsverksamheten.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5

    Det var ännu senare det

    hmm långa dagar med tom mage även om de har frukstund. Generösa tider
    Bara måste...... allt....
  10. 5
    Det var ännu senare det hmm långa dagar med tom mage även om de har frukstund. Generösa tider
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6

    Generösa tider

    även här *förvånad* jag verkar bo i en snål kommun
    Bara måste...... allt....
  12. 6
    Generösa tider även här *förvånad* jag verkar bo i en snål kommun
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7

    Mat även hos er

    hmm "min" kommun verkar allt mera ogin..
    Bara måste...... allt....
  14. 7
    Mat även hos er hmm "min" kommun verkar allt mera ogin..
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8

    de äter redan 10:45

    vilket jag då tycker är faaasligt tidigt
    De går 8-12.30, så även de som ej har fritids får lunch

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  16. 8
    de äter redan 10:45 vilket jag då tycker är faaasligt tidigt
    De går 8-12.30, så även de som ej har fritids får lunch
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Fast 4 timmar klarar de på en frukt. Mina abrn äter frukost kl 8 och det gör de som äter på fritids också. Vi äter inte tidigare än så här hemma heller de dagar vi är hemma. Jag tycker att det är bra att barnen hinner bli ordentöiogt hungriga innan de äter, då äter de mer och klarar eftermiddagen bättre.
  18. 9
    Fast 4 timmar klarar de på en frukt. Mina abrn äter frukost kl 8 och det gör de som äter på fritids också. Vi äter inte tidigare än så här hemma heller de dagar vi är hemma. Jag tycker att det är bra att barnen hinner bli ordentöiogt hungriga innan de äter, då äter de mer och klarar eftermiddagen bättre.
  19. Medlem sedan
    Feb 2001
    #10
    Jo, det kan tyckas generöst, men samtidigt finns det i prinicp inga arbetslösa i vår stadsdel (är inte säker på att det fungerar på likanande sätt i hela kommunen nämligen). Det är inte heller särskilt många som behöver vara där för att de har föräldrar som är hemma med småsyskon. De senaste 3 åren har det varit max 1 barn/år som har fått gå de de där extratimmarna varje dag pga arbetlöshet/föräldraledighet.

    Med andra ord så blir det inte särskilt dyrt för stadsdelen att erbjuda barnen 5 timmar/dag. Alla barn går ju ändå på fritids före och efter förskoleklassen och betalar därmed enligt maxtaxa (ingen differentierad sådan).
  20. 10
    Jo, det kan tyckas generöst, men samtidigt finns det i prinicp inga arbetslösa i vår stadsdel (är inte säker på att det fungerar på likanande sätt i hela kommunen nämligen). Det är inte heller särskilt många som behöver vara där för att de har föräldrar som är hemma med småsyskon. De senaste 3 åren har det varit max 1 barn/år som har fått gå de de där extratimmarna varje dag pga arbetlöshet/föräldraledighet.

    Med andra ord så blir det inte särskilt dyrt för stadsdelen att erbjuda barnen 5 timmar/dag. Alla barn går ju ändå på fritids före och efter förskoleklassen och betalar därmed enligt maxtaxa (ingen differentierad sådan).
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11

    En riktigt snål kommun

    jag bor i mao *muttrar* Alla andra får ju undrar varför det skiljer sig åt såpass mkt?
    Bara måste...... allt....
  22. 11
    En riktigt snål kommun jag bor i mao *muttrar* Alla andra får ju undrar varför det skiljer sig åt såpass mkt?
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    11.20

    äter de hos oss och de går 8.10 - 13 nåt. Jag vet inte riktigt när de slutar och jag tror inte J vet heller för det flyter ihop med fritids.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  24. 12
    11.20 äter de hos oss och de går 8.10 - 13 nåt. Jag vet inte riktigt när de slutar och jag tror inte J vet heller för det flyter ihop med fritids.
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Här äter de redan 10.40 i förskoleklassen, samma varje dag dock om man nu ska vara glad för det lilla. Min tjej går mellan 8.10 och 13.30, inget fritids då jag är hemma med liten.
  26. 13
    Här äter de redan 10.40 i förskoleklassen, samma varje dag dock om man nu ska vara glad för det lilla. Min tjej går mellan 8.10 och 13.30, inget fritids då jag är hemma med liten.
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14

    Hm verkar bara vara

    min kommun där de inte äter på lekis.. knepigt
    Bara måste...... allt....
  28. 14
    Hm verkar bara vara min kommun där de inte äter på lekis.. knepigt
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15

    Tidigt men dock

    måste nog ställa nån kommunalpolitiker mot väggen
    Bara måste...... allt....
  30. 15
    Tidigt men dock måste nog ställa nån kommunalpolitiker mot väggen
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16
    Här har vi avklarat första f-skoldagen idag. Sonens sammanfattning: Ja, det var ju inte så dumt att börja skolan
    Alla går 8.15-13.20 och äter lunch 10.50 och det tycker jag känns tidigt. Då har de dessutom hunnit haft fruktstund innan. Istället blir det ju långt mellan målen på eftermiddagen. Mellis är 13.30
    Jämför detta med hur det var på dagis då de åt lunch 11.15. F ö gick 15-timmarsbarnen då 9-12, så alla fick lunch då med.

    /Åsa med Robbie
  32. 16
    Här har vi avklarat första f-skoldagen idag. Sonens sammanfattning: Ja, det var ju inte så dumt att börja skolan
    Alla går 8.15-13.20 och äter lunch 10.50 och det tycker jag känns tidigt. Då har de dessutom hunnit haft fruktstund innan. Istället blir det ju långt mellan målen på eftermiddagen. Mellis är 13.30
    Jämför detta med hur det var på dagis då de åt lunch 11.15. F ö gick 15-timmarsbarnen då 9-12, så alla fick lunch då med.

    /Åsa med Robbie
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17

    En till! jaha

    tror jag får flytta Tack för att ni delar med er. Intressant att veta
    Bara måste...... allt....
  34. 17
    En till! jaha tror jag får flytta Tack för att ni delar med er. Intressant att veta
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18
    Ja, här äter dom mat.. varje dag...
    Mån går han 8,00-11,30 (kortaste dagen).. tis, ons, fred 8,00-12,30, tordag 8,00-14,10 (längsta dagen)..
    Dom äter mat vid 10,30, är man kvar på fritids så äter dom mellanmål vid 14,30.

    Med sej till skolan har man frukt, äter man lite frukost får man gärna ta med sej en macka....

    Albin går i en 0-1:a, jobbar i hop hela längan 0-3... det är ca 60-70 barn på hela skolan... liten skola..
  36. 18
    Ja, här äter dom mat.. varje dag...
    Mån går han 8,00-11,30 (kortaste dagen).. tis, ons, fred 8,00-12,30, tordag 8,00-14,10 (längsta dagen)..
    Dom äter mat vid 10,30, är man kvar på fritids så äter dom mellanmål vid 14,30.

    Med sej till skolan har man frukt, äter man lite frukost får man gärna ta med sej en macka....

    Albin går i en 0-1:a, jobbar i hop hela längan 0-3... det är ca 60-70 barn på hela skolan... liten skola..
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19
    Fast 3,5 timme är ju ingen katastrof utan mat och 11.30 är inte jättesent för lunch... Före vår tid på dagis, gick 15-timmarsbarnen samma tider, 8-11, och fick därmed aldrig lunch, och det är väl inte så ovanligt?
    Då tycker jag det är mer anmärkningsvärt att det är en sådan väldig skillnad i längd på dagarna på olika ställen!
  38. 19
    Fast 3,5 timme är ju ingen katastrof utan mat och 11.30 är inte jättesent för lunch... Före vår tid på dagis, gick 15-timmarsbarnen samma tider, 8-11, och fick därmed aldrig lunch, och det är väl inte så ovanligt?
    Då tycker jag det är mer anmärkningsvärt att det är en sådan väldig skillnad i längd på dagarna på olika ställen!
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Här har vi blandade

    F-2klasser, alltså inga lekis....Min T. går i en F-1:a, alla barn F-2 går 8-13 och äter lunch inom den tiden.
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  40. 20
    Här har vi blandade F-2klasser, alltså inga lekis....Min T. går i en F-1:a, alla barn F-2 går 8-13 och äter lunch inom den tiden.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Idag är alla hemma
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 08:25
  2. Nu är alla hemma som ska vara det
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 02:04
  3. Alla är hemma! :)
    By Emiie in forum _0706 Junibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 09:58
  4. Alla ni som är hemma med
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 13:36
  5. Stannar alla hemma?
    By Är jag ensam? in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 19:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar