Äntligen
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Äntligen

    är inskrivningen avklarad. De kommer att ta odling på mig vid varje besök nu för att hålla koll om jag får GBS igen. Denna gången var urinprovet utan anmärkning. Hon gjorde även ett snabbt ultraljud eftersom vi var lite oroliga då våra kompisar nyss haft ett MA. Jag var inte jätteorolig, men lite gnagde det ändå. Jag frågade om man kunde lyssna på hjärtat, men hon sa att just nu (vecka 14) så utvecklas hörseln så mycket att man riskerar hörselskador då. I alla fall så fanns där en bebis som gjorde väldiga kullerbyttor så det kanske inte är så konstigt att magen känns "upprörd". Jag fick nog veckans komplingang av hon som tog proverna. Hon sa "Du blöder bra".

    Hon skrev även i min journal mina upplevelser från förlossningen med Alva så att de uppe på förlossningen vet hur jag vill ha det nästa gång. Jättesmidigt!
  2. 1
    Äntligen är inskrivningen avklarad. De kommer att ta odling på mig vid varje besök nu för att hålla koll om jag får GBS igen. Denna gången var urinprovet utan anmärkning. Hon gjorde även ett snabbt ultraljud eftersom vi var lite oroliga då våra kompisar nyss haft ett MA. Jag var inte jätteorolig, men lite gnagde det ändå. Jag frågade om man kunde lyssna på hjärtat, men hon sa att just nu (vecka 14) så utvecklas hörseln så mycket att man riskerar hörselskador då. I alla fall så fanns där en bebis som gjorde väldiga kullerbyttor så det kanske inte är så konstigt att magen känns "upprörd". Jag fick nog veckans komplingang av hon som tog proverna. Hon sa "Du blöder bra".

    Hon skrev även i min journal mina upplevelser från förlossningen med Alva så att de uppe på förlossningen vet hur jag vill ha det nästa gång. Jättesmidigt!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Vad skönt att ha det avklarat! Jag trodde knappt på bebis förrän jag hade varit hos min bm :-)
  4. 2
    Vad skönt att ha det avklarat! Jag trodde knappt på bebis förrän jag hade varit hos min bm :-)
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Det syns rätt mycket på min mage redan så denna gången trodde jag på bebis. Jag tänkte mer på om den levde eller ej. När jag väntade Alva och de inte ens tog gravtest hos BM då trodde jag fortfarande att jag hade inbillat mig.
  6. 3
    Det syns rätt mycket på min mage redan så denna gången trodde jag på bebis. Jag tänkte mer på om den levde eller ej. När jag väntade Alva och de inte ens tog gravtest hos BM då trodde jag fortfarande att jag hade inbillat mig.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    vad gulligt med en liten mage härligt att höra att den lille må bra...tror du får en pojke och Jenny en flicka aaahhhh så spännande att få följa er.

    Massa kramar jeanette
  8. 4
    vad gulligt med en liten mage härligt att höra att den lille må bra...tror du får en pojke och Jenny en flicka aaahhhh så spännande att få följa er.

    Massa kramar jeanette
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Hihi, det vore min dröm! Men jag anar att det är en pojk :-)
  10. 5
    Hihi, det vore min dröm! Men jag anar att det är en pojk :-)
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Japp, jag tror också att jag får en pojke. Jo, nu är magen liten och gullig (jag går dessutom ner i vikt), men den får inte plats i vanliga byxor och de flesta mammabyxor sitter fortfarande inte så bra så lite större får den gärna bli snart.
  12. 6
    Japp, jag tror också att jag får en pojke. Jo, nu är magen liten och gullig (jag går dessutom ner i vikt), men den får inte plats i vanliga byxor och de flesta mammabyxor sitter fortfarande inte så bra så lite större får den gärna bli snart.

Liknande trådar

  1. Äntligen fredag äntligen.. ♥
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:20
  2. Äntligen äntligen frammåt!!
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:02
  3. Äntligen äntligen funkar det...!
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:12
  4. Äntligen glad, äntligen positivt!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar