Vatten
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Vatten

    Är det någon som ger sitt barn vatten? Just nu är det varmt och klibbigt här i Lund och själv dricker man ju mer. Jag ammar inte utan "flaskar" så jag kan inte småamma (och därmed bara ge den vattnigaste mjölken).
  2. 1
    Vatten Är det någon som ger sitt barn vatten? Just nu är det varmt och klibbigt här i Lund och själv dricker man ju mer. Jag ammar inte utan "flaskar" så jag kan inte småamma (och därmed bara ge den vattnigaste mjölken).
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag har försökt några gånger, men Ofelia spottar bara ut det.
  4. 2
    Jag har försökt några gånger, men Ofelia spottar bara ut det.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    njae...

    ... vi har provat lite på skoj men Noah är inte så intresserad. Något behov av extra vätska har jag inte märkt att han har.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  6. 3
    njae... ... vi har provat lite på skoj men Noah är inte så intresserad. Något behov av extra vätska har jag inte märkt att han har.

    Kram,
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Jag ger också flaska, sluta amma för inte så länge sen.

    När det är varm ute som nu brukar jag blanda ut ersättningen med lite mer vatten än vanligt. På så sätt får han i sig mer vätska. Det fungerar bra och han går upp i vikt som han ska.

    Har dock hänt att jag gett honom kokt ljummet vatten när jag ammade när det var jättevarmt, men det kändes som om det mesta bara rann ut längs med kinderna... :/
  8. 4
    Jag ger också flaska, sluta amma för inte så länge sen.

    När det är varm ute som nu brukar jag blanda ut ersättningen med lite mer vatten än vanligt. På så sätt får han i sig mer vätska. Det fungerar bra och han går upp i vikt som han ska.

    Har dock hänt att jag gett honom kokt ljummet vatten när jag ammade när det var jättevarmt, men det kändes som om det mesta bara rann ut längs med kinderna... :/
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Jag ger ibland, hon tycker det är lite småkul verkar det som! men det mesta rinner ut ur munnen igen.
  10. 5
    Jag ger ibland, hon tycker det är lite småkul verkar det som! men det mesta rinner ut ur munnen igen.
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Visst är det konstigt väder nu!
    ge du vatten, det gjorde jag i Spanien i juli, man kan se att de uppskattar det. Jag tror att faran med att man skulle ge vatten och därmed mindre mat finns överhuvudtaget inte nu i Sverige, framför allt med barn som äter och växer som det ska, och när man inte gör det till en vana.
  12. 6
    Visst är det konstigt väder nu!
    ge du vatten, det gjorde jag i Spanien i juli, man kan se att de uppskattar det. Jag tror att faran med att man skulle ge vatten och därmed mindre mat finns överhuvudtaget inte nu i Sverige, framför allt med barn som äter och växer som det ska, och när man inte gör det till en vana.
  13. Medlem sedan
    Sep 2006
    #7
    Hej. När det varit riktigt varnt har vi gett vatten, kokt avsvalnat, och hon har druckit glupskt för hon har varit så varm och tydligen törstig. Vi har ammat och gett flaska, men när det varit som varmast även som sagt gett vatten med framgång. Man ska tänka på att inte ge för mycket för de blir fulla i magen men får ingen direkt näring, så det är bättre att ge mat i första hand.
  14. 7
    Hej. När det varit riktigt varnt har vi gett vatten, kokt avsvalnat, och hon har druckit glupskt för hon har varit så varm och tydligen törstig. Vi har ammat och gett flaska, men när det varit som varmast även som sagt gett vatten med framgång. Man ska tänka på att inte ge för mycket för de blir fulla i magen men får ingen direkt näring, så det är bättre att ge mat i första hand.

Liknande trådar

  1. Vatten, sta´n e full av vatten...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 12:19
  2. Vatten! Sta´n är full av vatten...
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 08:58
  3. Hur vet man att det är vatten?
    By Å med 2+1 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 19:36
  4. Vatten, stan e full av vatten
    By Minimumsa in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 18:08
  5. vatten, vatten, överallt! OT
    By SvartaPantern in forum _05 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar