Skolavslutning då
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Skolavslutning då

    Jag snor -Caroline-'s upplägg rätt av och kollar läget kring skolavslutning.

    Vad skulle inträffa för att du inte skulle närvara på ditt barns
    ::: första skolavslutning (6-årsverksamheten)
    ::: andra skolavslutning (1:an)
    ::: sista skolavslutning (9:an)
    ::: studenten
    KMCB m. Minior 8 år & Junior 13 år


    Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla.
    Hjalmar Söderberg - Doktor Glas


    Fördomar sparar verkligen tid.
    Man kan bilda sig uppfattningar utan att bekanta sig med fakta.
    E. B. White
  2. 1
    Skolavslutning då Jag snor -Caroline-'s upplägg rätt av och kollar läget kring skolavslutning.

    Vad skulle inträffa för att du inte skulle närvara på ditt barns
    ::: första skolavslutning (6-årsverksamheten)
    ::: andra skolavslutning (1:an)
    ::: sista skolavslutning (9:an)
    ::: studenten
  3. ÅJ67 m 3 kidz
    #2
    ::: första skolavslutning (6-årsverksamheten)
    att jag är död
    ::: andra skolavslutning (1:an)
    att jag är död
    ::: sista skolavslutning (9:an)
    Jag kan ju drömma om att jag får vara med!!!
    ::: studenten
    att jag är död
  4. 2
    ::: första skolavslutning (6-årsverksamheten)
    att jag är död
    ::: andra skolavslutning (1:an)
    att jag är död
    ::: sista skolavslutning (9:an)
    Jag kan ju drömma om att jag får vara med!!!
    ::: studenten
    att jag är död
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    ::: första skolavslutning (6-årsverksamheten)
    Att min arbgivare krävde det

    ::: andra skolavslutning (1:an)
    Att min arbgivare krävde det

    ::: sista skolavslutning (9:an)
    Att min arbgivare krävde det

    ::: studenten
    Att min arbgivare krävde det.
  6. 3
    ::: första skolavslutning (6-årsverksamheten)
    Att min arbgivare krävde det

    ::: andra skolavslutning (1:an)
    Att min arbgivare krävde det

    ::: sista skolavslutning (9:an)
    Att min arbgivare krävde det

    ::: studenten
    Att min arbgivare krävde det.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Att det inte fungerar att vara borta från jobbet (gäller ej skolavslutningen i 9:an, där finns nog ingen plats för mig ändå *s*)... sjukdom...
  8. 4
    Att det inte fungerar att vara borta från jobbet (gäller ej skolavslutningen i 9:an, där finns nog ingen plats för mig ändå *s*)... sjukdom...
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    svarar själv

    ::: första skolavslutning (6-årsverksamheten)
    *** håll på att missa för att jag inte hade en semesterdag att ta ut - avslutningen låg 12:30
    Men en jyst (ny) chef gjorde att jag faktiskt inte gjorde det...

    ::: andra skolavslutning (1:an)
    *** hoppas kunna vara där, men om jag inte kan och maken är där så är det bara jag som är ledsen för att missa

    ::: sista skolavslutning (9:an)
    *** trodde inte att jag skulle vara med, men tydligen är man det i mitt lilla samhälle

    ::: studenten
    *** egen begravning?
  10. 5
    svarar själv

    ::: första skolavslutning (6-årsverksamheten)
    *** håll på att missa för att jag inte hade en semesterdag att ta ut - avslutningen låg 12:30
    Men en jyst (ny) chef gjorde att jag faktiskt inte gjorde det...

    ::: andra skolavslutning (1:an)
    *** hoppas kunna vara där, men om jag inte kan och maken är där så är det bara jag som är ledsen för att missa

    ::: sista skolavslutning (9:an)
    *** trodde inte att jag skulle vara med, men tydligen är man det i mitt lilla samhälle

    ::: studenten
    *** egen begravning?
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Inget av det finns

    med på kartan. Möjligen om jag fick ett besöksförbud lagt på mig mot barnet av någon anledning vilket inte kommer inträffa. Varken att jag får besöksförbud eller att jag skulle hålla mig därifrån av den anledningen; besöksförbud går att bryta...
    Sjunger "wild horses could not drag me away from you"
  12. 6
    Inget av det finns med på kartan. Möjligen om jag fick ett besöksförbud lagt på mig mot barnet av någon anledning vilket inte kommer inträffa. Varken att jag får besöksförbud eller att jag skulle hålla mig därifrån av den anledningen; besöksförbud går att bryta...
    Sjunger "wild horses could not drag me away from you"
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7
    Lustigt att flera här inte haft någon anledning att avstå från uppropet?

    Kan tänka att det är skillnader i anställningstrygghet
  14. 7
    Lustigt att flera här inte haft någon anledning att avstå från uppropet?

    Kan tänka att det är skillnader i anställningstrygghet
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Och typ av arbete....Arbetar man med döda ting är det lättare att skjuta fram det, göra det en annan gång, ta igen arbetet än det är om man arbetar med t ex barn eller sjuka. Det _håller_ helt enkelt inte alltid att vara borta om det inte handlar om liv och död...
  16. 8
    Och typ av arbete....Arbetar man med döda ting är det lättare att skjuta fram det, göra det en annan gång, ta igen arbetet än det är om man arbetar med t ex barn eller sjuka. Det _håller_ helt enkelt inte alltid att vara borta om det inte handlar om liv och död...
  17. ÅJ67 m 3 kidz
    #9
    Jag planerar och sparar komp eller semesterdagar för att kunna ta ledigt från jobbet på dagar som är viktiga för barnen. Som tur är har jag kollegor i olika faser av livet så alla vill inte vara lediga vid skol-avslutningar.
  18. 9
    Jag planerar och sparar komp eller semesterdagar för att kunna ta ledigt från jobbet på dagar som är viktiga för barnen. Som tur är har jag kollegor i olika faser av livet så alla vill inte vara lediga vid skol-avslutningar.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Jag jobbar

    också med människor och inte med döda ting, jag är med och rådgör om andra människors framtid varje dag. Men för min del, och jag poängterar att det är min personliga uppfattning, så är inget annat lika viktigt som mina närmaste, mina barn. Pengar i jämförelse med dem är inget svårt val.
  20. 10
    Jag jobbar också med människor och inte med döda ting, jag är med och rådgör om andra människors framtid varje dag. Men för min del, och jag poängterar att det är min personliga uppfattning, så är inget annat lika viktigt som mina närmaste, mina barn. Pengar i jämförelse med dem är inget svårt val.
  21. ÅJ67 m 3 kidz
    #11
    Läste ditt svar längre ner och kan tänka mig att det är en av anledningarna till att väldigt många av konsulterna på vårt jobb gärna accepterar fast anställning på företaget när de bildar familj. Företagets policy är att inte ha för många konsulter anställda men det är väldigt svårt att värva personal inom vårt område.
  22. 11
    Läste ditt svar längre ner och kan tänka mig att det är en av anledningarna till att väldigt många av konsulterna på vårt jobb gärna accepterar fast anställning på företaget när de bildar familj. Företagets policy är att inte ha för många konsulter anställda men det är väldigt svårt att värva personal inom vårt område.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Det handlar inte om pengar utan om hur det påverkar de människor vi arbetar med.... Nu har t ex 2 av 6 kollegor barn i förskole- och skolåldern så att vi 2 tar ledigt skolavslutningdagen skulle nog fungera bra med lite planering. Men det skulle drabba barnen på ett sätt som inte är acceptabelt om t ex 4 av 6 varit borta pga skolavslutning... hur viktigt mitt barn än är.
  24. 12
    Det handlar inte om pengar utan om hur det påverkar de människor vi arbetar med.... Nu har t ex 2 av 6 kollegor barn i förskole- och skolåldern så att vi 2 tar ledigt skolavslutningdagen skulle nog fungera bra med lite planering. Men det skulle drabba barnen på ett sätt som inte är acceptabelt om t ex 4 av 6 varit borta pga skolavslutning... hur viktigt mitt barn än är.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13
    Ja, säkert är det så. Om man inte har med människor att göra så är det mindre problem att vara med på upprop, studentavslutningar odyl
  26. 13
    Ja, säkert är det så. Om man inte har med människor att göra så är det mindre problem att vara med på upprop, studentavslutningar odyl
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14
    Jag har också komp och semesterdagar.

    Men, de som köper konsulter är inte beredda att talla på mötestiderna. I min verklighet.
  28. 14
    Jag har också komp och semesterdagar.

    Men, de som köper konsulter är inte beredda att talla på mötestiderna. I min verklighet.
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15
    Så är det självklart. Att vara konsult är lika som att hora *erfaren*

    Man gör det kunden vill när den vill det.
  30. 15
    Så är det självklart. Att vara konsult är lika som att hora *erfaren*

    Man gör det kunden vill när den vill det.
  31. ÅJ67 m 3 kidz
    #16
    Tråkig erfarenhet du har som konsult, vi behandlar nog våra konsulter lite bättre än de kunderna du har träffat. Ok att konsulten inte alltid får vara med i framkant när det gäller utvecklingsarbetet men det är ju en överlevnadsgrej för företaget, vi kan helt enkelt inte låta en konsult sitta med spetskompetens för sticker konsulten på ett annat uppdrag så förlorar vi ju väldigt mycket på det men semestrar och annan ledighet försöker vi pussla ihop så det blir bra för alla.
  32. 16
    Tråkig erfarenhet du har som konsult, vi behandlar nog våra konsulter lite bättre än de kunderna du har träffat. Ok att konsulten inte alltid får vara med i framkant när det gäller utvecklingsarbetet men det är ju en överlevnadsgrej för företaget, vi kan helt enkelt inte låta en konsult sitta med spetskompetens för sticker konsulten på ett annat uppdrag så förlorar vi ju väldigt mycket på det men semestrar och annan ledighet försöker vi pussla ihop så det blir bra för alla.
  33. Medlem sedan
    Mar 1998
    #17
    Svar på alla frågorna: att barnet själv inte vill gå (brukar vara det vanliga) eller att jag måste jobba.
  34. 17
    Svar på alla frågorna: att barnet själv inte vill gå (brukar vara det vanliga) eller att jag måste jobba.
  35. Marmelad
    #18
    Då ska jag vara mycket mycket sjuk, så sjuk så jag omöjligt kan ta mig dit. Det finns liksom inte på världskartan att jag inte skulle gå i alla fall på första och sista och studenten. Alla däremellan är inte så viktiga. Nu utgår jag ifrån att jag har samma arbetssituation som idag, då är det inga problem att ta ledigt om jag säger till i god tid. I framtiden är det kanske inte så, men jag kommer alltid göra mitt bästa för att försöka ha möjlighet att gå i alla fall.

    Min stora dotters pappa har varit på en enda skolavslutning (i nian), de andra har han inte haft tid att gå på för jobbet har kommit ivägen. Ibland har han lovat att komma men inte kommit. Dottern har blivit så otroligt besviken över att inte ha honom där, det ska inget av mina barn behöva uppleva från min sida i alla fall.
  36. 18
    Då ska jag vara mycket mycket sjuk, så sjuk så jag omöjligt kan ta mig dit. Det finns liksom inte på världskartan att jag inte skulle gå i alla fall på första och sista och studenten. Alla däremellan är inte så viktiga. Nu utgår jag ifrån att jag har samma arbetssituation som idag, då är det inga problem att ta ledigt om jag säger till i god tid. I framtiden är det kanske inte så, men jag kommer alltid göra mitt bästa för att försöka ha möjlighet att gå i alla fall.

    Min stora dotters pappa har varit på en enda skolavslutning (i nian), de andra har han inte haft tid att gå på för jobbet har kommit ivägen. Ibland har han lovat att komma men inte kommit. Dottern har blivit så otroligt besviken över att inte ha honom där, det ska inget av mina barn behöva uppleva från min sida i alla fall.

Liknande trådar

  1. Skolavslutning
    By Karen m 3 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 21:24
  2. Skolavslutning
    By Lott@ in forum Skolbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 12:10
  3. Skolavslutning.
    By groen in forum Ordet är fritt
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:25
  4. Skolavslutning 6-års?
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:35
  5. Skolavslutning
    By Saftmaja in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 18:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar