vet ni vad som var längesedan?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    vet ni vad som var längesedan?

    Vad har ni på er idag?
    Kunde ju vara lite kul i värmen mellan allt snack om vinterkläder
  2. 1
    vet ni vad som var längesedan? Vad har ni på er idag?
    Kunde ju vara lite kul i värmen mellan allt snack om vinterkläder
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Svarar lite snabbt.

    Lova, 2 år, har på sig jeans och t-shirt, båda från Lindex. Det är dock alldeles för varmt för jeans just nu så jag ska leta fram ett par capribyxor till henne tror jag. När vi var ute hade hon rosa Timberlandsandaler.

    Axel, 5 mån, har mörkblå byxor från Fix, som man kan knäppa upp till shorts, samt en blå body från IdaT (med isbjörnar)

    Själv har jag också jeans och t-shirt (båda Esprit) men börjar svettas lite nu.

    Termometern visar 25 grader i skuggan. Ska nog väcka barnen och gå ut istället för att sitta här
  4. 2
    Svarar lite snabbt.

    Lova, 2 år, har på sig jeans och t-shirt, båda från Lindex. Det är dock alldeles för varmt för jeans just nu så jag ska leta fram ett par capribyxor till henne tror jag. När vi var ute hade hon rosa Timberlandsandaler.

    Axel, 5 mån, har mörkblå byxor från Fix, som man kan knäppa upp till shorts, samt en blå body från IdaT (med isbjörnar)

    Själv har jag också jeans och t-shirt (båda Esprit) men börjar svettas lite nu.

    Termometern visar 25 grader i skuggan. Ska nog väcka barnen och gå ut istället för att sitta här
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Varmt här i skåne...men dagen startade med regn så vi klädde oss därefter...nämligen såhär:

    S 11 månader: cargobyxor från pop i brunt mönstrade med äpplen och päron, tunika i brunt med puffärm och smock från pop, blommiga strumpor från Name it. Ute har hon haft röda kavatskor, brun munkjacka i plysch från Åhlens samt hätta från Svea star i rosa med oranga stjärnor.

    M 2 år har sina älskade fiskbyxor från pop, till det en ribbad t-shirt (marin) från samma ställe samt strumpor med valar på. Ute hade han randiga stövlar från pop i rött, marin munkjacka från pop samt marin/vit randig kalott till.

    N 15 år har sina bruna knickers samt molnlinne från meandi

    Jag har jeans med djupa uppvik, krinklad svart kortärmad blus med empireskärning. Ute hade jag mina gröna camperskor i "flickmodell" samt svart jacka från KappAhl.

    Övriga har jag inte sett idag så vad de har på sig vet jag inte!!
  6. 3
    Varmt här i skåne...men dagen startade med regn så vi klädde oss därefter...nämligen såhär:

    S 11 månader: cargobyxor från pop i brunt mönstrade med äpplen och päron, tunika i brunt med puffärm och smock från pop, blommiga strumpor från Name it. Ute har hon haft röda kavatskor, brun munkjacka i plysch från Åhlens samt hätta från Svea star i rosa med oranga stjärnor.

    M 2 år har sina älskade fiskbyxor från pop, till det en ribbad t-shirt (marin) från samma ställe samt strumpor med valar på. Ute hade han randiga stövlar från pop i rött, marin munkjacka från pop samt marin/vit randig kalott till.

    N 15 år har sina bruna knickers samt molnlinne från meandi

    Jag har jeans med djupa uppvik, krinklad svart kortärmad blus med empireskärning. Ute hade jag mina gröna camperskor i "flickmodell" samt svart jacka från KappAhl.

    Övriga har jag inte sett idag så vad de har på sig vet jag inte!!
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    egna svar

    vi har varit hemma hela dagen och barnen har klätt sig själva (men jag klagar inte)

    I snart 5,5år har rosaprickigt linne från molo och en rödmönstrad kjol från esprit. Jeanshatt från peak performance och - gissar- rosa crocs.

    G snart 3,5år har rosa kjol från lindex, linne från DKNY, vit solhatt och vita kavat sandaler.

    A 21månader har brunrutiga shortsh från fix, turkos t-shirt från esprit, röd keps från lindex och orangea crocskopior.

    Nu ska de få glass att svalka sig med

    Själv dricker jag kaffe iförd svarta linnebyxor och vitt linne samt mina älskade chanel glasögon ))))
  8. 4
    egna svar vi har varit hemma hela dagen och barnen har klätt sig själva (men jag klagar inte)

    I snart 5,5år har rosaprickigt linne från molo och en rödmönstrad kjol från esprit. Jeanshatt från peak performance och - gissar- rosa crocs.

    G snart 3,5år har rosa kjol från lindex, linne från DKNY, vit solhatt och vita kavat sandaler.

    A 21månader har brunrutiga shortsh från fix, turkos t-shirt från esprit, röd keps från lindex och orangea crocskopior.

    Nu ska de få glass att svalka sig med

    Själv dricker jag kaffe iförd svarta linnebyxor och vitt linne samt mina älskade chanel glasögon ))))
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Tjejerna fotas på dagis idag så lilla tjejen har/hade i morse jeans (stuprör) från Lindex + bruna tröja. Skor vet jag inte för jag lämnade inte. Stora tjejen har/hade också sina stuprörs jeans från Lindex + en lilarandig tröja från Po.p som hon valde alldeles själv häromdagen
    Nu är det ju varmt så jag hoppas att de har bytt om till shorts och t-shirt.
    Själv sitter jag hemma och pluggar + att jag är lite sjuk så jag har inte kommit längre än till mysbrallor och t-shirt idag...
  10. 5
    Tjejerna fotas på dagis idag så lilla tjejen har/hade i morse jeans (stuprör) från Lindex + bruna tröja. Skor vet jag inte för jag lämnade inte. Stora tjejen har/hade också sina stuprörs jeans från Lindex + en lilarandig tröja från Po.p som hon valde alldeles själv häromdagen
    Nu är det ju varmt så jag hoppas att de har bytt om till shorts och t-shirt.
    Själv sitter jag hemma och pluggar + att jag är lite sjuk så jag har inte kommit längre än till mysbrallor och t-shirt idag...
  11. eject
    #6
    Dottern tre år har en lite för liten klänning med puffärm från Zara som vi använder som tunika. Den är i brunt med röda, vita och lila blommor och ett rött knytband lite högre upp än midjan. Till det har hon svarta avklippta strumpbyxor (det är strumpbyxorna från H&M med en söm mitt fram i tårna som hon vägrade ha så jag har klippt av dem till tights/leggings istället).

    Själv har jag svartgråblå leejeans och rosa kortärmad t-shirt/tunika från Vero Moda.
  12. 6
    Dottern tre år har en lite för liten klänning med puffärm från Zara som vi använder som tunika. Den är i brunt med röda, vita och lila blommor och ett rött knytband lite högre upp än midjan. Till det har hon svarta avklippta strumpbyxor (det är strumpbyxorna från H&M med en söm mitt fram i tårna som hon vägrade ha så jag har klippt av dem till tights/leggings istället).

    Själv har jag svartgråblå leejeans och rosa kortärmad t-shirt/tunika från Vero Moda.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Just nu har A röda badbyxor från PO.P (han och pappa är och badar) Tidigare idag hade A en blå t-shirt och ett par marinblåa shorts från HM. På fötterna har han gympaskor från Pax. Imorse hade han jeans och en huvtröja, båda från PO.P.

    Jag har en rosa Esprit-top och pyjamasbyxor (är hemma med grym förkylning)
  14. 7
    Just nu har A röda badbyxor från PO.P (han och pappa är och badar) Tidigare idag hade A en blå t-shirt och ett par marinblåa shorts från HM. På fötterna har han gympaskor från Pax. Imorse hade han jeans och en huvtröja, båda från PO.P.

    Jag har en rosa Esprit-top och pyjamasbyxor (är hemma med grym förkylning)
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8

    ok..här är vi klädda såhär:

    1-åringe har turkost linne med bilar (me&I), och dito orange shorts.
    5-åringen har brun swettis kjol och brun/vit randiga tröja från Dunnis
    8-åringen har korta jeansshorts och t-shirt me hello kitty allover tryck.
    9-åringen har jeansshorts från hm och enfärgad rös t-shirt från samma ställe

    själv har jag träningskläder på mig just nu för jag skall ut och stav-gå
  16. 8
    ok..här är vi klädda såhär: 1-åringe har turkost linne med bilar (me&I), och dito orange shorts.
    5-åringen har brun swettis kjol och brun/vit randiga tröja från Dunnis
    8-åringen har korta jeansshorts och t-shirt me hello kitty allover tryck.
    9-åringen har jeansshorts från hm och enfärgad rös t-shirt från samma ställe

    själv har jag träningskläder på mig just nu för jag skall ut och stav-gå
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Innan Edith kladdade ner sig med glass hade hon rödturkosrandig klänning från H&M och röda haremsbyxor med vita prickar från Po.p. Nu har hon badat och har morgonrock med spöken på.
  18. 9
    Innan Edith kladdade ner sig med glass hade hon rödturkosrandig klänning från H&M och röda haremsbyxor med vita prickar från Po.p. Nu har hon badat och har morgonrock med spöken på.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Molntopp & bruna capribyxor..

    ..har dottern haft på sig idag.
  20. 10
    Molntopp & bruna capribyxor.. ..har dottern haft på sig idag.
  21. Medlem sedan
    Oct 1999
    #11
    Malva, 11 månader, hade ett par HJALMAR byxor från Blingo, en röd BELLA klänning från Blingo o en vit kortärmad body från HM. När vi var ut hade hon en röd MALVA sweathood på sig. Vita strumpor å bruna typ bobux. O Libro-blöja. Nu har hon en rosa/brun randig pyjamas från Dunnis.

    Jag har på mig vita leggings från Gina, kort jeanskjol från HM, vit/gult randigt linne från HM o en grå hoodtröja från BikBok. Vit bh o vita trosor. Hade tidigare på mig ett par silvriga ballerinaskor.

    Sonen på 6 år har jag ingen aning om va han har på sig, för han är hos pappa...
  22. 11
    Malva, 11 månader, hade ett par HJALMAR byxor från Blingo, en röd BELLA klänning från Blingo o en vit kortärmad body från HM. När vi var ut hade hon en röd MALVA sweathood på sig. Vita strumpor å bruna typ bobux. O Libro-blöja. Nu har hon en rosa/brun randig pyjamas från Dunnis.

    Jag har på mig vita leggings från Gina, kort jeanskjol från HM, vit/gult randigt linne från HM o en grå hoodtröja från BikBok. Vit bh o vita trosor. Hade tidigare på mig ett par silvriga ballerinaskor.

    Sonen på 6 år har jag ingen aning om va han har på sig, för han är hos pappa...
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    Idag...

    Hade Elvira på sig vit kjol och vit kortärmad tröja med röda hjärtan på från H&M...Eget klädval.

    Viola hade på sig en grön kjol från H&M och en vit ribbad kortärmad tröja från PoP.
  24. 12
    Idag... Hade Elvira på sig vit kjol och vit kortärmad tröja med röda hjärtan på från H&M...Eget klädval.

    Viola hade på sig en grön kjol från H&M och en vit ribbad kortärmad tröja från PoP.
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13
    Idag hade äldsta jeans från pop och blå t-shirt med glittrig döskalle från Indiska. Yngsta hade trekvartsjeans från HM med den bruna t-shirten med rosa elefanter från samma ställe. Jag hade jeans med en svart topp.
  26. 13
    Idag hade äldsta jeans från pop och blå t-shirt med glittrig döskalle från Indiska. Yngsta hade trekvartsjeans från HM med den bruna t-shirten med rosa elefanter från samma ställe. Jag hade jeans med en svart topp.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14

    Dagens kläder:

    Linus:

    Randig bamse t-sirt med krage, röda mjukisbyxor fr lindex samt en mellanblå mussepigg tröja fr kappahl. Svarta kavat skor, svart keps

    Julia:

    jeanskjol fr h&m rosa strumpbyxor med blommor fr h&m rosa/grå randig tröja fr h&m
    vita gympaskor fr viking, solhatt fr meandi (brun)
  28. 14
    Dagens kläder: Linus:

    Randig bamse t-sirt med krage, röda mjukisbyxor fr lindex samt en mellanblå mussepigg tröja fr kappahl. Svarta kavat skor, svart keps

    Julia:

    jeanskjol fr h&m rosa strumpbyxor med blommor fr h&m rosa/grå randig tröja fr h&m
    vita gympaskor fr viking, solhatt fr meandi (brun)

Liknande trådar

  1. Längesedan
    By Basilika & nr 3 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 21:18
  2. Längesedan...
    By vittosvart in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 08:12
  3. Längesedan...
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 15:52
  4. Längesedan...
    By emwi o pyret in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 17:33
  5. nu var det längesedan:)
    By matamala in forum Pappasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar