KOmmer ni ihåg trollstigen?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    KOmmer ni ihåg trollstigen?

    som jag skrev om i början av sommaren. Tyvärr så försvann en del troll och jag var inte sådär jättesugen på att göra nya troll med barnen (det var ju dagbarnen som gjorde trollen), men nu har det flyttat in nya troll i skogen. Jag har ingen aning om vart de kommer ifrån, men de har förökat sig och ett av dagbarnens troll har blivit förflyttat och fått ett hus gjort till sig.
    När vi var där hade dagis utflykt och tittade på trollen. Lite roligt var det att föreståndaren var med. Hon sitter nämligen och säger att dagmammor inte har nån pedagogisk verksamhet och det är totalt värdelöst att ha sina barn hos dagmamma.
    Så tar hon med sina förskolebarn till nåt som är skapat av en dagmamma. Jag sa inget, men kände en mental upprättelse.
    Jag ska ta lite bilder och lägga ut på hemsidan så kan ni få se vår trollstig.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    KOmmer ni ihåg trollstigen? som jag skrev om i början av sommaren. Tyvärr så försvann en del troll och jag var inte sådär jättesugen på att göra nya troll med barnen (det var ju dagbarnen som gjorde trollen), men nu har det flyttat in nya troll i skogen. Jag har ingen aning om vart de kommer ifrån, men de har förökat sig och ett av dagbarnens troll har blivit förflyttat och fått ett hus gjort till sig.
    När vi var där hade dagis utflykt och tittade på trollen. Lite roligt var det att föreståndaren var med. Hon sitter nämligen och säger att dagmammor inte har nån pedagogisk verksamhet och det är totalt värdelöst att ha sina barn hos dagmamma.
    Så tar hon med sina förskolebarn till nåt som är skapat av en dagmamma. Jag sa inget, men kände en mental upprättelse.
    Jag ska ta lite bilder och lägga ut på hemsidan så kan ni få se vår trollstig.
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Vad mysigt!

    Jag skulle ha sagt något jag, jag hade inte kunnat hålla tyst . Hon måste ju få höra/se att hon har fel - visst det finns garanterat dagmammor som inte har någon pedagogisk verksamhet på samma sätt som det finns dagisavdelningar som inte har någon heller, så var det bra med det!

    Kul att det har kommit till några troll, kanske dagmamman fick en liten nytändning och gör några fler nu?
  4. 2
    Vad mysigt! Jag skulle ha sagt något jag, jag hade inte kunnat hålla tyst . Hon måste ju få höra/se att hon har fel - visst det finns garanterat dagmammor som inte har någon pedagogisk verksamhet på samma sätt som det finns dagisavdelningar som inte har någon heller, så var det bra med det!

    Kul att det har kommit till några troll, kanske dagmamman fick en liten nytändning och gör några fler nu?
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Jo, det kan handa att det blir fler troll. Ungarna älskar ju att kolla trollen de blev otroligt glada och överraskade när det kommit dit fler som inte vi satt ut.
  6. 3
    Jo, det kan handa att det blir fler troll. Ungarna älskar ju att kolla trollen de blev otroligt glada och överraskade när det kommit dit fler som inte vi satt ut.

Liknande trådar

  1. Kommer ni ihåg?
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 21:30
  2. Den här då, kommer ni ihåg den?
    By kella in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 19:37
  3. Kommer ni ihåg hur ni var..
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 07:56
  4. Kommer ni ihåg?
    By __tess__ in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 19:44
  5. Kommer ni ihåg när
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar