Läggdags!!
Ordet är fritt
  1. KAJO
    #1

    Läggdags!!

    Och dagens sista youtube... Minns ni filmen? Jag var inte så förtjust i den, med undantag för just den här sekvensen, men boken har jag nog läst trettio gånger. Och alltid på engelska Minns dem tydligt: Hazel, Fiver, Dandelion och alla de andra!!

    http://www.youtube.com/watch?v=MODq81_cDKI
  2. 1
    Läggdags!! Och dagens sista youtube... Minns ni filmen? Jag var inte så förtjust i den, med undantag för just den här sekvensen, men boken har jag nog läst trettio gånger. Och alltid på engelska Minns dem tydligt: Hazel, Fiver, Dandelion och alla de andra!!

    http://www.youtube.com/watch?v=MODq81_cDKI
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Men gud, hade glömt den underbara låten!

    För att inte tala om filmen.
  4. 2
    Men gud, hade glömt den underbara låten!

    För att inte tala om filmen.
  5. KAJO
    #3

    Och jag som inte ens

    är någon egentlig djurvän sitter och hulkar som ett litet barn när man ser den döda kaninkroppen i slutet. Buhuhuhu Usch för döden.
  6. 3
    Och jag som inte ens är någon egentlig djurvän sitter och hulkar som ett litet barn när man ser den döda kaninkroppen i slutet. Buhuhuhu Usch för döden.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    vågar inte lyssna ljudet hänger upp sig. suck.. maken ska ominstallera datorn snart iaf.. får väl lyssna utan ljud
  8. 4
    vågar inte lyssna ljudet hänger upp sig. suck.. maken ska ominstallera datorn snart iaf.. får väl lyssna utan ljud
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Jag fullkomligt hatade den filmen när jag var liten! Sentimentalt, långsamt dravel tyckte jag. *s*
  10. 5
    Jag fullkomligt hatade den filmen när jag var liten! Sentimentalt, långsamt dravel tyckte jag. *s*
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    [åh filmen är så sorglig och låten är så fin *suck*
  12. 6
    [åh filmen är så sorglig och låten är så fin *suck*
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    liten?
    det är väl ingen barnfilm, mina barn får inte se den än på några år kan jag säga, min son skulle få tokspel och storböla hela tiden om han såg den vill jag lova. Han blir jätteupprörd när någon dör
  14. 7
    liten?
    det är väl ingen barnfilm, mina barn får inte se den än på några år kan jag säga, min son skulle få tokspel och storböla hela tiden om han såg den vill jag lova. Han blir jätteupprörd när någon dör
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Det som är intressant med den filmen är just inlägget i samhällsdebatten.

    Ska man stillatigande leva vidare i det "perfekta" samhället där man har vissa saker man inte får prata om. Eller ska man kämpa får något bättre....
  16. 8
    Det som är intressant med den filmen är just inlägget i samhällsdebatten.

    Ska man stillatigande leva vidare i det "perfekta" samhället där man har vissa saker man inte får prata om. Eller ska man kämpa får något bättre....
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Jag var rätt ung iaf, men jag orkade inte se hela för den var så trååååkig. Jag tyckte bara att de sprang och sprang och sprang...
  18. 9
    Jag var rätt ung iaf, men jag orkade inte se hela för den var så trååååkig. Jag tyckte bara att de sprang och sprang och sprang...
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Ja, för barn är den filmen för svår. Man bör nog vara minst tio år innan man ser den. Kanske tom ännu äldre.

    Dessutom behöver en vuxen vara med. Den orsakar massor med frågor och funderingar.
  20. 10
    Ja, för barn är den filmen för svår. Man bör nog vara minst tio år innan man ser den. Kanske tom ännu äldre.

    Dessutom behöver en vuxen vara med. Den orsakar massor med frågor och funderingar.
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11
    Ett för evigt aktuellt ämne...

    ...även här på aff.
  22. 11
    Ett för evigt aktuellt ämne...

    ...även här på aff.
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12
    Just så kan man tänka ja.

  24. 12
    Just så kan man tänka ja.

  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Boken, den långa flykten, var bra, filmen gjord efter den oxå
  26. 13
    Boken, den långa flykten, var bra, filmen gjord efter den oxå

Liknande trådar

  1. Läggdags!
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 07:39
  2. läggdags
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 20:47
  3. Läggdags?
    By Lott@ in forum _97 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 11:58
  4. Läggdags?
    By Maria B med Wilmer in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 22:47
  5. Läggdags
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar