egen nyckel
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    egen nyckel

    Andreas vill ha egen nyckel hem,men vi tycker att det är för tidigt.Vi har sagt att när han fyller 9 år,så ska han få nyckel.Han fyller i december nästa år.Han är sur,för han tror att det är 2 år kvar tills han fyller nio."Jag är ju bara 7 år"Vi försöker förklara att han fyller 8 år i år,och att det är bara 1 år kvar,men han förstår inte det.Sen börjar han tjata om saker när han är trött,då är det lönlöst att förklara eller diskutera med honom
    maria med 2 barn
  2. 1
    egen nyckel Andreas vill ha egen nyckel hem,men vi tycker att det är för tidigt.Vi har sagt att när han fyller 9 år,så ska han få nyckel.Han fyller i december nästa år.Han är sur,för han tror att det är 2 år kvar tills han fyller nio."Jag är ju bara 7 år"Vi försöker förklara att han fyller 8 år i år,och att det är bara 1 år kvar,men han förstår inte det.Sen börjar han tjata om saker när han är trött,då är det lönlöst att förklara eller diskutera med honom
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    OJ,här har vi inte ens börjat tänka i de banorna.Är Andreas hemma själv något.Benjamin har jag lämnat kanske 30 min dagtid ensam men då utan syskonen hemma.Han skulle troligen klara längre tid men jag vill inte riktigt .Jag räknar med att han kommer att vara på fritids till 3:an och då kanske det blir läge för egen nyckel.Kan ju hända han frågar efter det tidigare och då får vi ju ta ställning till det.
    Ja,visst kan det vara svårt med tidsuppfattningen även för våra smarta,vetallt,kannallt 7-åringar;-)
    Martina med B+V+G
  4. 2
    OJ,här har vi inte ens börjat tänka i de banorna.Är Andreas hemma själv något.Benjamin har jag lämnat kanske 30 min dagtid ensam men då utan syskonen hemma.Han skulle troligen klara längre tid men jag vill inte riktigt .Jag räknar med att han kommer att vara på fritids till 3:an och då kanske det blir läge för egen nyckel.Kan ju hända han frågar efter det tidigare och då får vi ju ta ställning till det.
    Ja,visst kan det vara svårt med tidsuppfattningen även för våra smarta,vetallt,kannallt 7-åringar;-)
    Martina med B+V+G
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Nä det hade inte min 7 åring fått....
    inte heller mobiltelefon som hennes kompis fått redan...otroligt att en 7 åring ska ha mobil att springa med...små barn ju.
    De tappar ju bara när de leker och glömmer den ute på lekparker eller hos kompisar...
    nä tack...när hon fyller 10 år kanske hon kan få en i present...+ nyckel :-)
  6. 3
    Nä det hade inte min 7 åring fått....
    inte heller mobiltelefon som hennes kompis fått redan...otroligt att en 7 åring ska ha mobil att springa med...små barn ju.
    De tappar ju bara när de leker och glömmer den ute på lekparker eller hos kompisar...
    nä tack...när hon fyller 10 år kanske hon kan få en i present...+ nyckel :-)
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Håller med det där om mobiltelefon. Jag kan sträcka mig till 9 år, om nu Johanna ev har en fritidssyssla som hon åker till efter skolan så hon kan berätta att hon e framme. Nyckel likaså, vid 9 år för ja g tycker att det e ett ganska stort ansvar...
  8. 4
    Håller med det där om mobiltelefon. Jag kan sträcka mig till 9 år, om nu Johanna ev har en fritidssyssla som hon åker till efter skolan så hon kan berätta att hon e framme. Nyckel likaså, vid 9 år för ja g tycker att det e ett ganska stort ansvar...
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Ett par gånger..

    Jonna fick ha nyckel ett par gånger när hon gick i ettan och de gångerna gick det bra. Annars får hon inte ha nån nyckel och behöver inte ha det heller.
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  10. 5
    Ett par gånger.. Jonna fick ha nyckel ett par gånger när hon gick i ettan och de gångerna gick det bra. Annars får hon inte ha nån nyckel och behöver inte ha det heller.
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6
    Nä, det har vi inte tänkt.
    Emma kommer att gå i fritids tom 3:an eller 4:an, de är flexibla på vår skola. Då kommer hon att få egen nyckel. Inte innan. Nu får hon bara ha sin cykelnyckel när hon är ute och cyklar i bostadsområdet.

    /kram AnnaF
  12. 6
    Nä, det har vi inte tänkt.
    Emma kommer att gå i fritids tom 3:an eller 4:an, de är flexibla på vår skola. Då kommer hon att få egen nyckel. Inte innan. Nu får hon bara ha sin cykelnyckel när hon är ute och cyklar i bostadsområdet.

    /kram AnnaF
  13. Medlem sedan
    Sep 1998
    #7
    Nej, inte än på ett bra tag!

    Syrran är två år äldre och går i 4:an och där börjar det bli dax att fundera över hemmanyckel och ev mobiltelefon. Telefon för att kunna meddela sig vid vissa tillfällen och nyckel för att klubben ibland öppnar senare än vi börjar jobba.

    Men för lillebror i 1:an känns del långt kvar innan det finns anledning att fundera över egen nyckel och telefon. Ingen annan i Ludvigs klass har så vitt jag vet något av det.
  14. 7
    Nej, inte än på ett bra tag!

    Syrran är två år äldre och går i 4:an och där börjar det bli dax att fundera över hemmanyckel och ev mobiltelefon. Telefon för att kunna meddela sig vid vissa tillfällen och nyckel för att klubben ibland öppnar senare än vi börjar jobba.

    Men för lillebror i 1:an känns del långt kvar innan det finns anledning att fundera över egen nyckel och telefon. Ingen annan i Ludvigs klass har så vitt jag vet något av det.

Liknande trådar

  1. Egen nyckel? (enkät)
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 19:32
  2. Egen nyckel när?
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 09:37
  3. skolbarn och egen nyckel
    By LottaJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-15, 20:45
  4. Egen nyckel?
    By Marie_AOA in forum Stora barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 21:38
  5. Egen nyckel
    By mamma1973 in forum _96 Alla barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 01:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar