gravid och mensvärk
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    gravid och mensvärk

    Är gravid i v 5 och undrar om det e normalt att ha mycket flytningar och mensvärk.
    Går o kollar hela tiden på pappret om det e blod där.
    E så orolig eftersom jag har haft missfall tidigare..
    Vill ju så gärna ha denna bebis,,,
    Någon som har samma problem eller vet om allt stämmer

    kram från en orolig mamma.
  2. 1
    gravid och mensvärk Är gravid i v 5 och undrar om det e normalt att ha mycket flytningar och mensvärk.
    Går o kollar hela tiden på pappret om det e blod där.
    E så orolig eftersom jag har haft missfall tidigare..
    Vill ju så gärna ha denna bebis,,,
    Någon som har samma problem eller vet om allt stämmer

    kram från en orolig mamma.
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    jag hade väldigt mycket flytningar när jag väntade min son.. även "mensvärk" hade jag, fast det är ju livmodern som växer å inget annat... tror inte att du behöver oroa dig men jag förstår att det är oroligt, det bästa du kan göra är att bara slappna av tror jag...
    Kram å lycka till
  4. 2
    jag hade väldigt mycket flytningar när jag väntade min son.. även "mensvärk" hade jag, fast det är ju livmodern som växer å inget annat... tror inte att du behöver oroa dig men jag förstår att det är oroligt, det bästa du kan göra är att bara slappna av tror jag...
    Kram å lycka till
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    så man kan alltså ha mensvärk?! Känns bara som om det ska flöda till blod när som helst! Men det kanske e så att det e normalt!
    Tror ni att det går över eller håller det i sig hela graviditeten nu! (orkar inte gå o oroa mig i 9 månader)

    kram kram
  6. 3
    så man kan alltså ha mensvärk?! Känns bara som om det ska flöda till blod när som helst! Men det kanske e så att det e normalt!
    Tror ni att det går över eller håller det i sig hela graviditeten nu! (orkar inte gå o oroa mig i 9 månader)

    kram kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    ja du kan ha vad som känns som mensvärk, det blir så när livmodern växer...
    det kan väl hålla i hela graviditeten men jag tror att det är vänligare i början av graviditeten. Men jag tycker eftersom att du är så orolig så ring din bm så hon kan göra ett vul eller ul. inte ska du behöva gå och oroa dig så här!
    kram
  8. 4
    ja du kan ha vad som känns som mensvärk, det blir så när livmodern växer...
    det kan väl hålla i hela graviditeten men jag tror att det är vänligare i början av graviditeten. Men jag tycker eftersom att du är så orolig så ring din bm så hon kan göra ett vul eller ul. inte ska du behöva gå och oroa dig så här!
    kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    hade ordentlig mensvärk i början (så jag trodde mensen skulle komma närsomhelst)

    försvann väl vid 9 veckor ungefär tror jag - var även förstoppad samma period.
  10. 5
    hade ordentlig mensvärk i början (så jag trodde mensen skulle komma närsomhelst)

    försvann väl vid 9 veckor ungefär tror jag - var även förstoppad samma period.
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6

    ok då kanske det ger sig snart;=
    Ja jag känner mig oxå förstoppad, o det e jag absolut inte van vid!

    Men ska prova katrinplommon

    kram
  12. 6
    ok då kanske det ger sig snart;=
    Ja jag känner mig oxå förstoppad, o det e jag absolut inte van vid!

    Men ska prova katrinplommon

    kram
  13. anonymt namn
    #7
    Hej!

    Jag är också i v 5, och är med om precis samma sak! Magen känns svullen och molvärker, och jag har mycket vita flytningar!
  14. 7
    Hej!

    Jag är också i v 5, och är med om precis samma sak! Magen känns svullen och molvärker, och jag har mycket vita flytningar!
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Om du har barn sedan innan borde du väl veta om att det inte är ngn fara m mensliknande värk (att det är livmodern som växer)??? Likaså det här med ev förstoppning, är det ingen som nuförtiden läser på om allt som händer den gravidas kropp?? Att allt är inte livsfarligt och att saker& ting säkerligen är som det ska, med information blir man lugnare! Kramiz
  16. 8
    Om du har barn sedan innan borde du väl veta om att det inte är ngn fara m mensliknande värk (att det är livmodern som växer)??? Likaså det här med ev förstoppning, är det ingen som nuförtiden läser på om allt som händer den gravidas kropp?? Att allt är inte livsfarligt och att saker& ting säkerligen är som det ska, med information blir man lugnare! Kramiz
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Jo visst har jag barn innan, men det e över 10 år sedan sist och det känns som om jag e förstföderska igen! Har alltså glömt hur det känndes-. Och jag kan inte påminna mig om att jag kände så här.. men kanske bättre att fråga BM än att fråga här.
  18. 9
    Jo visst har jag barn innan, men det e över 10 år sedan sist och det känns som om jag e förstföderska igen! Har alltså glömt hur det känndes-. Och jag kan inte påminna mig om att jag kände så här.. men kanske bättre att fråga BM än att fråga här.
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Har du inte kollat upp ng info om detta på nätet då? Iofs om du inte varit på inskrivning än kan jag förstå din "oro", där får man ju en hel bibba m info!!Men sök upp info här på nätet så skall du nog finna en hel del skojsigt! Tex på
    http://www.growingpeople.se/template...w.aspx?id=3321

    http://netdoktor.passagen.se/default...categoryID=170

    http://www.vardguiden.se/Theme_Startpage.asp?c=2388

    Den som söker han skall finna Kram
  20. 10
    Har du inte kollat upp ng info om detta på nätet då? Iofs om du inte varit på inskrivning än kan jag förstå din "oro", där får man ju en hel bibba m info!!Men sök upp info här på nätet så skall du nog finna en hel del skojsigt! Tex på
    http://www.growingpeople.se/template...w.aspx?id=3321

    http://netdoktor.passagen.se/default...categoryID=170

    http://www.vardguiden.se/Theme_Startpage.asp?c=2388

    Den som söker han skall finna Kram
  21. Medlem sedan
    Dec 2006
    #11
    Att dock fråga en BM för säkerhetsskull är ju inte fel.. Men det fixar sig när du kommer till inskrivningen!! Hoppas du inte tog mitt meddelande som negativt, för det var inte meningen! Det är bara det att så otroligt många skriver& ojjar sig& inte ens behagat att kolla upp saker innan värsta nojjan satt sig.. (= kollat upp saker menar jag tillitsfulla/trovärdiga/proffessionella källor) Med information blir man smartare=kan lugna sig lättare! Du kommer klara detta galant Du har ju redan gjort det 2 ggr Kramar i massor..
  22. 11
    Att dock fråga en BM för säkerhetsskull är ju inte fel.. Men det fixar sig när du kommer till inskrivningen!! Hoppas du inte tog mitt meddelande som negativt, för det var inte meningen! Det är bara det att så otroligt många skriver& ojjar sig& inte ens behagat att kolla upp saker innan värsta nojjan satt sig.. (= kollat upp saker menar jag tillitsfulla/trovärdiga/proffessionella källor) Med information blir man smartare=kan lugna sig lättare! Du kommer klara detta galant Du har ju redan gjort det 2 ggr Kramar i massor..
  23. Medlem sedan
    Aug 2007
    #12
    å tack för bra länkar... growing people verkade va en riktigt bra sida!!
  24. 12
    å tack för bra länkar... growing people verkade va en riktigt bra sida!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2007
    #13
    Tack för bra länkar.

    kram
  26. 13
    Tack för bra länkar.

    kram
  27. Medlem sedan
    Dec 2006
    #14
    så lite så Kramkram& ha en underbar helg!
  28. 14
    så lite så Kramkram& ha en underbar helg!
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15
    Är i vecka 7 och har samma symtom som dig...tom att jag också kollar papperet! Det ska ju vara väldigt vanligt att ha mensverk i början och det borde ju inte vara konstigt om sekretet ändrar sig vid graviditet. Vi får tanka på att det går bra för ca80% av alla graviditeter så vi får hålla tummarna och tänka positivt.
  30. 15
    Är i vecka 7 och har samma symtom som dig...tom att jag också kollar papperet! Det ska ju vara väldigt vanligt att ha mensverk i början och det borde ju inte vara konstigt om sekretet ändrar sig vid graviditet. Vi får tanka på att det går bra för ca80% av alla graviditeter så vi får hålla tummarna och tänka positivt.

Liknande trådar

  1. Mensvärk eller är jag gravid?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 06:15
  2. Mensvärk och gravid???
    By Marika40+ in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 15:12
  3. Mensvärk eller gravid?
    By millan_- in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 12:06
  4. mensvärk trots gravid?
    By Ann Onym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 18:43
  5. *mensvärk mensvärk hela dan*
    By Hibiskus_m_3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 12:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar