Nu är det snart dags...
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Nu är det snart dags...

    för lillbror att börja sin inskolning. Kl 10 ska Albin och pappa vara på Junibacken där Thilda oxå gick. Det känns lite ofattbart vi inskolade ju precis...jovisst, aug02 är ju precis ...å jag är inte en dag älder än 25 *hahaha*

    Något annat som är fullständigt ofattbart är att vara mamma till en FÖRSTEKLASSARE!!! (vi inskolade ju precis...jovisst, aug02 är ju precis ...å jag är inte en dag älder än 25 *hahaha*)

    Hur går det för er andra med inskolningar, hur många är ff hemma och hur länge ska ni så vara?

    Kram till er alla!
    Nickan73 med stor tös-00 & liten påg-06
  2. 1
    Nu är det snart dags... för lillbror att börja sin inskolning. Kl 10 ska Albin och pappa vara på Junibacken där Thilda oxå gick. Det känns lite ofattbart vi inskolade ju precis...jovisst, aug02 är ju precis ...å jag är inte en dag älder än 25 *hahaha*

    Något annat som är fullständigt ofattbart är att vara mamma till en FÖRSTEKLASSARE!!! (vi inskolade ju precis...jovisst, aug02 är ju precis ...å jag är inte en dag älder än 25 *hahaha*)

    Hur går det för er andra med inskolningar, hur många är ff hemma och hur länge ska ni så vara?

    Kram till er alla!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    hemma för alltid njea inte riktigt men på obemstämd tid. kanske börjar busan dagis framåt 4-5 år som en förberedelse till nollan... oj jisees ska hon börja där med? dock kommer jag bara vara 26
  4. 2
    hemma för alltid njea inte riktigt men på obemstämd tid. kanske börjar busan dagis framåt 4-5 år som en förberedelse till nollan... oj jisees ska hon börja där med? dock kommer jag bara vara 26
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Vi är inne på vår 3:e inskolningsvecka, fast hon var sjuk hela förra veckan, så det är bara 2:a veckan. Idag lämnade jag för första gången och var borta 1,5 tim. Det hade gått hur bra som helst. Tror iofs inte riktigt att hon förstod att jag var borta. Men hua vad jobbigt det var för mig under den tiden! Satt och stirrade på mobilen ifall de skulle ringa (satt på ett fik strax intill). Men hur som så verkar det funka so far. Hon gillar verkligen att leka med de andra och röja runt. Samlingen är dock pest och pina för en tjej med myror i baken!
    Tanken är att hon på sikt ska gå mellan 9–13:30 ca, 4 dgr/vecka. Sen får vi utöka när jag får jobb. Håller just på att söka...
  6. 3
    Vi är inne på vår 3:e inskolningsvecka, fast hon var sjuk hela förra veckan, så det är bara 2:a veckan. Idag lämnade jag för första gången och var borta 1,5 tim. Det hade gått hur bra som helst. Tror iofs inte riktigt att hon förstod att jag var borta. Men hua vad jobbigt det var för mig under den tiden! Satt och stirrade på mobilen ifall de skulle ringa (satt på ett fik strax intill). Men hur som så verkar det funka so far. Hon gillar verkligen att leka med de andra och röja runt. Samlingen är dock pest och pina för en tjej med myror i baken!
    Tanken är att hon på sikt ska gå mellan 9–13:30 ca, 4 dgr/vecka. Sen får vi utöka när jag får jobb. Håller just på att söka...
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Simon är på näst sista inskolningsdagen, fom onsdag kör vi på ordinarie schemat. Inskolningen har gått bra, han gråter lite när pappa lämnar, men annars går det finfin (säger jag som inte är där, pappa sköter hela inskolningen).
  8. 4
    Simon är på näst sista inskolningsdagen, fom onsdag kör vi på ordinarie schemat. Inskolningen har gått bra, han gråter lite när pappa lämnar, men annars går det finfin (säger jag som inte är där, pappa sköter hela inskolningen).
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Inne på andra....

    inskolningsveckan nu och det har (hittills) gått utan några som helst problem.
    Nästa vecka börjar jag jobba så då först börjar Astrid på dagis på riktigt.
    Hon knatar in på dagiset utan minsta tvekan och sätter sig ner och iaktar de andra barnen....sen är mamma bortglömd kan man säga.
    Att sova trodde jag skulle bli problem iom att jag brukar amma henne innan hon sover lunch men även det har funkat hur bra som helst.

    Astrid kommer gå på dagis i snitt 20 tim/v....vissa veckor mer, andra mindre iom att vi har olika tider på mitt jobb.
    Anna-Mia m Hannah 010124 & Astrid 060323
  10. 5
    Inne på andra.... inskolningsveckan nu och det har (hittills) gått utan några som helst problem.
    Nästa vecka börjar jag jobba så då först börjar Astrid på dagis på riktigt.
    Hon knatar in på dagiset utan minsta tvekan och sätter sig ner och iaktar de andra barnen....sen är mamma bortglömd kan man säga.
    Att sova trodde jag skulle bli problem iom att jag brukar amma henne innan hon sover lunch men även det har funkat hur bra som helst.

    Astrid kommer gå på dagis i snitt 20 tim/v....vissa veckor mer, andra mindre iom att vi har olika tider på mitt jobb.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    Det går otroligt fort!

    David går sin första riktiga dag idag och dottern har börjat skolan. Jätteskumt!
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  12. 6
    Det går otroligt fort! David går sin första riktiga dag idag och dottern har börjat skolan. Jätteskumt!
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Vi är hemma "på obestämd tid" kan man säga. Senast till jul ska vi skola in hos Davids dagmamma. Jag har fått dispans...
  14. 7
    Vi är hemma "på obestämd tid" kan man säga. Senast till jul ska vi skola in hos Davids dagmamma. Jag har fått dispans...
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Inskolad och klar. 7 h per dag och det går mycket bättre än jag vågat hoppas. Och det är skönt att komma hemifrån lite nu tycker jag. Vill aldrig jobba heltid igen, det här är precis lagom.
  16. 8
    Inskolad och klar. 7 h per dag och det går mycket bättre än jag vågat hoppas. Och det är skönt att komma hemifrån lite nu tycker jag. Vill aldrig jobba heltid igen, det här är precis lagom.

Liknande trådar

  1. Snart dags...
    By tovisch88 in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 16:20
  2. Snart dags att
    By Gullan m 3 ungar in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 21:15
  3. snart dags för ÄL
    By mia_mia in forum _0805 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 10:59
  4. Snart dags!!!
    By Helena_79 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 18:57
  5. snart dags....
    By Tilda in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar