Enkätdax!!!!
Småbarn
  1. nyfikensomen strut
    #1

    Enkätdax!!!!

    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    3:itt sämsta köpt då?
    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    5::Lider du av köptvång??
    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    8::Handlar du mycket till dig själv?
    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
  2. 1
    Enkätdax!!!! 1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    3:itt sämsta köpt då?
    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    5::Lider du av köptvång??
    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    8::Handlar du mycket till dig själv?
    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    1. Sonen har två set (byxa och jacka) från Gekås från förra året, som även passar iår hoppas jag. Dottern har fått en overall och jacka från POP.
    2. Jeans till sonen från Lindex, 134 kronor tror jag det var...
    3. Kläder som jag inte har använt...det blir så ibland..Eller manchesterbyxor till sonen, de håller aldrig på knäna! Men så tycker jag det är snyggt, men nu är det slut med manchesterbyxor för hans del!
    4. Mycket varierande...kan inte säga någon summa.
    5. Nja...tycker det är väldigt roligt att handla till barnen, men det är inget tvång. Mer som en hobby...
    6. Vet inte.
    7. Egna erfarenheter, tex så är vinterkläderna från Gekås väldigt bra och det till ett väldigt bra pris!
    8. Nej, inte direkt. Det går lite i perioder.
    9. En klänning köpt i somras, stora fina blommor på i glada färger - så fin till vita leggings! Tror den kostade 399;- el liknande.
    10. Kan inte länka till plagget, men det är en klänning från Zoul, MQ rödrutig http://www.mq.se/web/MQ_flash.asp . Ser jättefin ut! Gillar även en jacka som finns på MQ nu.
  4. 2
    1. Sonen har två set (byxa och jacka) från Gekås från förra året, som även passar iår hoppas jag. Dottern har fått en overall och jacka från POP.
    2. Jeans till sonen från Lindex, 134 kronor tror jag det var...
    3. Kläder som jag inte har använt...det blir så ibland..Eller manchesterbyxor till sonen, de håller aldrig på knäna! Men så tycker jag det är snyggt, men nu är det slut med manchesterbyxor för hans del!
    4. Mycket varierande...kan inte säga någon summa.
    5. Nja...tycker det är väldigt roligt att handla till barnen, men det är inget tvång. Mer som en hobby...
    6. Vet inte.
    7. Egna erfarenheter, tex så är vinterkläderna från Gekås väldigt bra och det till ett väldigt bra pris!
    8. Nej, inte direkt. Det går lite i perioder.
    9. En klänning köpt i somras, stora fina blommor på i glada färger - så fin till vita leggings! Tror den kostade 399;- el liknande.
    10. Kan inte länka till plagget, men det är en klänning från Zoul, MQ rödrutig http://www.mq.se/web/MQ_flash.asp . Ser jättefin ut! Gillar även en jacka som finns på MQ nu.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Nanna svarar

    1: Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    I år har jag hittills endast köpt ett par marinblåa Reima tec byxor till Jonna på outlet samt en regnbågsfärgad Molo overall och vinterstövlar till Jens . Och just det, en overall på Hm till Jens. Allt annat är klart sen förra vintern (bortsett då kanske från mössa mm).

    2: Ditt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Ticket to heaven höstjacka för under halva ord priset

    3: Ditt sämsta köpt då?
    En splitterny Reima tec som inte kommer o passa

    4: Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    Oj, ingen aning men på tok för mycket egentligen

    5: Lider du av köptvång??
    Ja, helt säkert när man tittar på barnens skåp . Fast det är mindre nu än för några år sen och tvång o tvång, det är väl relativt, jag har det som hobby

    6: Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    Ibland några veckor, ibland inte alls .Mest beroende av om jag hittar nåt jag gillar.

    7: Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    Nej, inte alltid, bra saker kan oxå vara billiga och dyra av dålig kvalité så så enkelt är det inte.

    8: Handlar du mycket till dig själv?
    Nja, så där. Det är roligar emed barnkläder än med kläder till en som drar med sig några kilon för mycket *suck*

    9: Ditt favvo plagg samt pris till dig själv?
    Hmm, är starkt sugen på velourbyxorna från Me and I till mig själv. Och de kostar väl 450 kr eller så. Får se om jag unnar mig såna

    10: Länka gärna till något du absolut måste ha!
    Måste ha just nu *funderar*. Vad kan det vara, kanske Småfolks grodtröja då. Annars har jag inga "måsten" just nu, väntar på Me and I party längre fram
  6. 3
    Nanna svarar 1: Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    I år har jag hittills endast köpt ett par marinblåa Reima tec byxor till Jonna på outlet samt en regnbågsfärgad Molo overall och vinterstövlar till Jens . Och just det, en overall på Hm till Jens. Allt annat är klart sen förra vintern (bortsett då kanske från mössa mm).

    2: Ditt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Ticket to heaven höstjacka för under halva ord priset

    3: Ditt sämsta köpt då?
    En splitterny Reima tec som inte kommer o passa

    4: Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    Oj, ingen aning men på tok för mycket egentligen

    5: Lider du av köptvång??
    Ja, helt säkert när man tittar på barnens skåp . Fast det är mindre nu än för några år sen och tvång o tvång, det är väl relativt, jag har det som hobby

    6: Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    Ibland några veckor, ibland inte alls .Mest beroende av om jag hittar nåt jag gillar.

    7: Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    Nej, inte alltid, bra saker kan oxå vara billiga och dyra av dålig kvalité så så enkelt är det inte.

    8: Handlar du mycket till dig själv?
    Nja, så där. Det är roligar emed barnkläder än med kläder till en som drar med sig några kilon för mycket *suck*

    9: Ditt favvo plagg samt pris till dig själv?
    Hmm, är starkt sugen på velourbyxorna från Me and I till mig själv. Och de kostar väl 450 kr eller så. Får se om jag unnar mig såna

    10: Länka gärna till något du absolut måste ha!
    Måste ha just nu *funderar*. Vad kan det vara, kanske Småfolks grodtröja då. Annars har jag inga "måsten" just nu, väntar på Me and I party längre fram
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Eftersom jag har 2 barn i väldigt olika ålder, så...
    O = Oskar, snart 2 år
    G = Gustav, snart 7 år

    1:: Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?

    O: Didriksons röda Yeti-overall har vi köpt och sedan har han ett fodrat gummiset från H&M innan det blir riktigt kallt. Sedan har han en duffel efter G som han kommer använda som "finjacka".

    G: har inte fått något ännu, men troligen blir det Didrikson tvådelat till honom.

    Skor har jag inte köpt ännu, men funderar på att sticka till Coop och se om deras Friendskänga finns kvar fortfarande - annars blir det troligen Viking till båda barnen.

    2: Ditt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Overallen till O som kostade ca 650 kr

    3: Ditt sämsta köpt då?
    Det är väl de tröjor jag köper till G och som inte passar unge herr'n och blir liggande oanvända

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?

    I snitt kanske 2000 kr/mån - men skevt fördelat sån nu i augusti och september kommer det väl gå åt ca 5-6 tkr och sedan kanske ingenting i t ex november...

    5::Lider du av köptvång??

    Nja, barnen har mer kläder än de behöver, vi har mer saker än vi behöver... men jag har inget fysiskt behov av att åka och handla så köptvång vill jag inte kalla det

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?

    Någon månad...
    januari är det ju rea
    februari brukar vara lugn
    mars-april är det vårkläder
    maj-juni är det sommarkläder och badkläder
    juli är det rea
    augusti-september är det start på vintersäsongen
    oktober-november är lung
    december kan det bli något i julklapp om G önskar sig det

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?

    Nej dyrast är inte alltid bäst men det finns ett hyfsat samband. Förra året köpte jag t ex Reima Tec till O, men tyckte inte den var så otroligt bra att jag är beredd att betala så mycket... Samtidigt så håller t ex H&Ms t-shirts knappt en säsong medan Po.ps t-shirts går att ärva.

    8::Handlar du mycket till dig själv?

    Ja, vi tycker om kläder helt enkelt och vill vara hyfsat välklädda

    9: Ditt favvo plagg samt pris till dig själv?

    Har inget favoritplagg på det sättet - beror på sammanhang jag ska använda kläderna. Jag har t ex stor skillnad på mina arbetskläder och mina fritidskläder... och sedan har jag festkläder som inte passar i något annat sammanhang än just en specifik fest, men då använder jag gärna den klänningen...

    10:: Länka gärna till något du absolut måste ha!
    pass
  8. 4
    Eftersom jag har 2 barn i väldigt olika ålder, så...
    O = Oskar, snart 2 år
    G = Gustav, snart 7 år

    1:: Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?

    O: Didriksons röda Yeti-overall har vi köpt och sedan har han ett fodrat gummiset från H&M innan det blir riktigt kallt. Sedan har han en duffel efter G som han kommer använda som "finjacka".

    G: har inte fått något ännu, men troligen blir det Didrikson tvådelat till honom.

    Skor har jag inte köpt ännu, men funderar på att sticka till Coop och se om deras Friendskänga finns kvar fortfarande - annars blir det troligen Viking till båda barnen.

    2: Ditt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Overallen till O som kostade ca 650 kr

    3: Ditt sämsta köpt då?
    Det är väl de tröjor jag köper till G och som inte passar unge herr'n och blir liggande oanvända

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?

    I snitt kanske 2000 kr/mån - men skevt fördelat sån nu i augusti och september kommer det väl gå åt ca 5-6 tkr och sedan kanske ingenting i t ex november...

    5::Lider du av köptvång??

    Nja, barnen har mer kläder än de behöver, vi har mer saker än vi behöver... men jag har inget fysiskt behov av att åka och handla så köptvång vill jag inte kalla det

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?

    Någon månad...
    januari är det ju rea
    februari brukar vara lugn
    mars-april är det vårkläder
    maj-juni är det sommarkläder och badkläder
    juli är det rea
    augusti-september är det start på vintersäsongen
    oktober-november är lung
    december kan det bli något i julklapp om G önskar sig det

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?

    Nej dyrast är inte alltid bäst men det finns ett hyfsat samband. Förra året köpte jag t ex Reima Tec till O, men tyckte inte den var så otroligt bra att jag är beredd att betala så mycket... Samtidigt så håller t ex H&Ms t-shirts knappt en säsong medan Po.ps t-shirts går att ärva.

    8::Handlar du mycket till dig själv?

    Ja, vi tycker om kläder helt enkelt och vill vara hyfsat välklädda

    9: Ditt favvo plagg samt pris till dig själv?

    Har inget favoritplagg på det sättet - beror på sammanhang jag ska använda kläderna. Jag har t ex stor skillnad på mina arbetskläder och mina fritidskläder... och sedan har jag festkläder som inte passar i något annat sammanhang än just en specifik fest, men då använder jag gärna den klänningen...

    10:: Länka gärna till något du absolut måste ha!
    pass
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    - Lova har fått en turkos Molo, inköpt på mellandagsrean till ett bra pris och så är den ju så snygg och verkar väldigt bra också.
    Skor har jag inte köpt ännu, väntar fortfarande på att nått bra ska ramla över mig...
    Axel har fått en ny jacka och kommer att ärva resten av storasyster.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    - Har köpt en Didriksonjacka till Lova för 199 kr men har inte fått den ännu, men har starka förhoppningar till den.

    3:itt sämsta köpt då?
    - Har köpt en del fina tröjor till Axel ex. apa dig-tröjan men han funkar inte riktigt i tröjor måste ha body på honom. Köpte även ett par byxor till Lova från Lindex som var alldeles för vida hör henne.

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    - Inte mycket alls just nu, som föräldraledig med nytt hus på gång finns inte pengarna till det nu.

    5::Lider du av köptvång??
    - Nej!

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    - Något varje månad blir det väl iallafall.

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    - Oftast är väl lite dyrare lite bättre men långt ifrån alltid.

    8::Handlar du mycket till dig själv?
    - Skulle behöva göra det nu, men jag får klara mig lite till...

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    - Köpte just ett par jeans från Esprit för ca 500 för ett par veckor sedan som redan är favoriter.

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
    - Kan inte komma på något just nu mer än att jag gärna vill ha stjärn t-shirten från me & I men tycker faktiskt att den är lite dyr.
  10. 5
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    - Lova har fått en turkos Molo, inköpt på mellandagsrean till ett bra pris och så är den ju så snygg och verkar väldigt bra också.
    Skor har jag inte köpt ännu, väntar fortfarande på att nått bra ska ramla över mig...
    Axel har fått en ny jacka och kommer att ärva resten av storasyster.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    - Har köpt en Didriksonjacka till Lova för 199 kr men har inte fått den ännu, men har starka förhoppningar till den.

    3:itt sämsta köpt då?
    - Har köpt en del fina tröjor till Axel ex. apa dig-tröjan men han funkar inte riktigt i tröjor måste ha body på honom. Köpte även ett par byxor till Lova från Lindex som var alldeles för vida hör henne.

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    - Inte mycket alls just nu, som föräldraledig med nytt hus på gång finns inte pengarna till det nu.

    5::Lider du av köptvång??
    - Nej!

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    - Något varje månad blir det väl iallafall.

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    - Oftast är väl lite dyrare lite bättre men långt ifrån alltid.

    8::Handlar du mycket till dig själv?
    - Skulle behöva göra det nu, men jag får klara mig lite till...

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    - Köpte just ett par jeans från Esprit för ca 500 för ett par veckor sedan som redan är favoriter.

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
    - Kan inte komma på något just nu mer än att jag gärna vill ha stjärn t-shirten från me & I men tycker faktiskt att den är lite dyr.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    * Jag har köpt en Gneisoverall och ska köpa ett tvådelat set från Arctic Kids till A. Vi hade Gneis förra året och den var så bra. Arctic kids hade vi inte provat tidigare men jag tror att de är bra. På fötterna blir det Viking gore-tex, har haft såna skor två år i rad och de är bra.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    * Bamsesnickarbyxor på Tradera för 31 kr

    3:itt sämsta köpt då?
    * Shorts från Mexx som gick sönder första gången A använde dem

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    * lite olika. Denna månad har det blivit mycket eftersom A växt ur de flesta byxorna under sommaren. Slår man ut det på ett år så blir det ca 500-1000 kr i månaden (och då räknar jag med ytterkläder och skor)

    5::Lider du av köptvång??
    * nej

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    * i månader om det inte behövs några nya kläder

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    * Nej, dyrast är inte alltid bäst. Jag är väldigt petig med kvaliteten på kläderna och köper inte sånt som blir noppigt, snett i sömmarna eller tappar färgen på en gång

    8::Handlar du mycket till dig själv?
    * Jag har börjat nu. Tidigare var det inte så skoj men nu har jag gått ner 20 kg i vikt och kläderna passar bättre

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    * min medaljongklänning drån Me&I

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
    * Jag måste ha nya träningsbyxor men har ingen länk
  12. 6
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    * Jag har köpt en Gneisoverall och ska köpa ett tvådelat set från Arctic Kids till A. Vi hade Gneis förra året och den var så bra. Arctic kids hade vi inte provat tidigare men jag tror att de är bra. På fötterna blir det Viking gore-tex, har haft såna skor två år i rad och de är bra.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    * Bamsesnickarbyxor på Tradera för 31 kr

    3:itt sämsta köpt då?
    * Shorts från Mexx som gick sönder första gången A använde dem

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    * lite olika. Denna månad har det blivit mycket eftersom A växt ur de flesta byxorna under sommaren. Slår man ut det på ett år så blir det ca 500-1000 kr i månaden (och då räknar jag med ytterkläder och skor)

    5::Lider du av köptvång??
    * nej

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    * i månader om det inte behövs några nya kläder

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    * Nej, dyrast är inte alltid bäst. Jag är väldigt petig med kvaliteten på kläderna och köper inte sånt som blir noppigt, snett i sömmarna eller tappar färgen på en gång

    8::Handlar du mycket till dig själv?
    * Jag har börjat nu. Tidigare var det inte så skoj men nu har jag gått ner 20 kg i vikt och kläderna passar bättre

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    * min medaljongklänning drån Me&I

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
    * Jag måste ha nya träningsbyxor men har ingen länk
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    E (4år) HMs röda bävernylonoverall, röd skidjacka(HM),röd POP bävernylonmössa, "-p handskar
    A(7år) Blå skidjacka(HM), blå skidhandskar,-övrigt finns sedan tidigare.
    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Ett par blå POP jeans till A, Till E lila manchesterbyxor+lila topp med sammetsfjäril(HM)
    3:itt sämsta köpt då?
    Sådant som jag tycker är fint & barnen sedan vägrar ha på sig.
    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    Olika beroende på behov.
    5::Lider du av köptvång??
    Nej
    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    1 månad kan det nog gå.
    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    Ibland. Om det gäller t.ex. vinterkläder så lägger jag mest krut på skor & handskar faktiskt.
    8::Handlar du mycket till dig själv?
    Nej
    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    Just nu en figursydd skjorta från Kappahl, rutig i grönt,brunt,beige för 249:-Den sitter bra.
    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
  14. 7
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    E (4år) HMs röda bävernylonoverall, röd skidjacka(HM),röd POP bävernylonmössa, "-p handskar
    A(7år) Blå skidjacka(HM), blå skidhandskar,-övrigt finns sedan tidigare.
    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Ett par blå POP jeans till A, Till E lila manchesterbyxor+lila topp med sammetsfjäril(HM)
    3:itt sämsta köpt då?
    Sådant som jag tycker är fint & barnen sedan vägrar ha på sig.
    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    Olika beroende på behov.
    5::Lider du av köptvång??
    Nej
    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    1 månad kan det nog gå.
    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    Ibland. Om det gäller t.ex. vinterkläder så lägger jag mest krut på skor & handskar faktiskt.
    8::Handlar du mycket till dig själv?
    Nej
    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    Just nu en figursydd skjorta från Kappahl, rutig i grönt,brunt,beige för 249:-Den sitter bra.
    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    Inför kommande säsong ingenting.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Gympaskor, 299, lite dyrare än jag tänkt men det var en liten skoaffär och inget att ävlja mellan.

    3:itt sämsta köpt då?
    Alla byxor utan hällor!

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    0-1500. Köper inte barnkläder varje månad.

    5::Lider du av köptvång??
    Nej.

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    Det beror ju på hur dom växer?! 2 månader kanske?

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    Jag handlar mest på HM, Lindex, KappAhl, ytterst sällan något dyrare märke.

    8::Handlar du mycket till dig själv?
    Nja... mindre än till barnen. Jag är rätt storväxt (läs fet) så jag har lite svårt att hitta snygga kläder, vore jag mindre skulle jag nog s hoppa mer.

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    Just nu ett par blå jeans som jag köpte i höstas på Next, de var ganska billiga kanske 350-400 kr.

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
    -
    I much prefer whining to counting my blessings!
  16. 8
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    Inför kommande säsong ingenting.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Gympaskor, 299, lite dyrare än jag tänkt men det var en liten skoaffär och inget att ävlja mellan.

    3:itt sämsta köpt då?
    Alla byxor utan hällor!

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    0-1500. Köper inte barnkläder varje månad.

    5::Lider du av köptvång??
    Nej.

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    Det beror ju på hur dom växer?! 2 månader kanske?

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    Jag handlar mest på HM, Lindex, KappAhl, ytterst sällan något dyrare märke.

    8::Handlar du mycket till dig själv?
    Nja... mindre än till barnen. Jag är rätt storväxt (läs fet) så jag har lite svårt att hitta snygga kläder, vore jag mindre skulle jag nog s hoppa mer.

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    Just nu ett par blå jeans som jag köpte i höstas på Next, de var ganska billiga kanske 350-400 kr.

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
    -
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?

    *PO.P & ReimaTec blir det som alla andra år,tror jag.
    Vikingstövlar,jag älskar dom.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?

    *Det var nog tonåringens Leejeans 399:- (1000:-)
    + mina skinnstövletter 350:- (1000:-)

    3:itt sämsta köpt då?

    *OJ,ingen aning faktiskt.Kanske skulle det kunna vara mannens vinterjacka från i fjol,APFUL.Fattar inte vad jag såg i den :-?

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?

    *Ingen aning.Men inte lika mycket som förr.Barnen har fortf. mycket kläder men jag försöker att endast handla sånt som kommer att användas & som verkligen behövs ;-)
    Denna månaden har det blivit ca 1500:- mer än normalt för att vi har fått en liiiiten förstföding i familjen *ler*

    5::Lider du av köptvång??

    *Kanske till viss del.Men jag har jobbat på det & det har minskat grandiost i takt med min viktminskning *underbart*

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?

    *Har aldrig tagit tiden.Men behövs inget & kassan är skral så LÄÄÄÄÄNGE.

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?

    *Jag tror nog generellt att kvalitet kostar.När det gäller det mesta faktiskt.
    Men det är ju därför REORNA finns

    8::Handlar du mycket till dig själv?

    *Blir en hel del nu faktiskt.Av förståeliga själ ;-)

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?

    *Min nya Odd Molly skjortblus kostade 1.300:-

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!

    *Denna ska jag köpa till mannens 40-årsfest nästa månad *LÄÄÄNGTAR*
    http://www.tradera.com/Odd_Molly_tun...n-46955367#pic
  18. 9
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?

    *PO.P & ReimaTec blir det som alla andra år,tror jag.
    Vikingstövlar,jag älskar dom.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?

    *Det var nog tonåringens Leejeans 399:- (1000:-)
    + mina skinnstövletter 350:- (1000:-)

    3:itt sämsta köpt då?

    *OJ,ingen aning faktiskt.Kanske skulle det kunna vara mannens vinterjacka från i fjol,APFUL.Fattar inte vad jag såg i den :-?

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?

    *Ingen aning.Men inte lika mycket som förr.Barnen har fortf. mycket kläder men jag försöker att endast handla sånt som kommer att användas & som verkligen behövs ;-)
    Denna månaden har det blivit ca 1500:- mer än normalt för att vi har fått en liiiiten förstföding i familjen *ler*

    5::Lider du av köptvång??

    *Kanske till viss del.Men jag har jobbat på det & det har minskat grandiost i takt med min viktminskning *underbart*

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?

    *Har aldrig tagit tiden.Men behövs inget & kassan är skral så LÄÄÄÄÄNGE.

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?

    *Jag tror nog generellt att kvalitet kostar.När det gäller det mesta faktiskt.
    Men det är ju därför REORNA finns

    8::Handlar du mycket till dig själv?

    *Blir en hel del nu faktiskt.Av förståeliga själ ;-)

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?

    *Min nya Odd Molly skjortblus kostade 1.300:-

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!

    *Denna ska jag köpa till mannens 40-årsfest nästa månad *LÄÄÄNGTAR*
    http://www.tradera.com/Odd_Molly_tun...n-46955367#pic
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    Po.p Skidoverall till lilla tjejen från rean. Viking kängor, mössor och vantar (Hestra) från förra året
    Po.p skidset (jacka + byxa) från rean. Viking kängor. mössor och Hestra vantar från förra året passar än. + en begagnad Didrikson overall.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Den begagnade overallen, köpte den för 105 kr.

    3:itt sämsta köpt då?
    Kläder från H&M som vanligt då antar jag. Jag tröttnar för fort på deras kläder så inget därifrån blir ett bra köp för mig egentligen *S*

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    Vet inte, vill inte veta och tänker inte räkna, haha.

    5::Lider du av köptvång??
    Njae, till och från som nu när det pratas om vinterkläder/skor här inne var jag ju tvungen att köpa Viking stövlar till båda barnen.

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    Vet inte, har aldrig försökt att hålla mig ifrån det utan handlar när jag har lust och vad jag har lust till.

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    Nej, t ex. så var vi väldigt nöjda med lillans Mikk-Line overall förra året, den användes mer än Reima Tecen som jag också hade till henne.

    8::Handlar du mycket till dig själv?
    Japp

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    Just nu vill jag ha stickade klänningar. Köpte en från ellos för 399 kr nyligen.

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
    Har inget jag absolut måste ha just nu.
  20. 10
    1::Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    Po.p Skidoverall till lilla tjejen från rean. Viking kängor, mössor och vantar (Hestra) från förra året
    Po.p skidset (jacka + byxa) från rean. Viking kängor. mössor och Hestra vantar från förra året passar än. + en begagnad Didrikson overall.

    2:itt senaste bästa köp vad var det och pris?
    Den begagnade overallen, köpte den för 105 kr.

    3:itt sämsta köpt då?
    Kläder från H&M som vanligt då antar jag. Jag tröttnar för fort på deras kläder så inget därifrån blir ett bra köp för mig egentligen *S*

    4::Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    Vet inte, vill inte veta och tänker inte räkna, haha.

    5::Lider du av köptvång??
    Njae, till och från som nu när det pratas om vinterkläder/skor här inne var jag ju tvungen att köpa Viking stövlar till båda barnen.

    6::Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    Vet inte, har aldrig försökt att hålla mig ifrån det utan handlar när jag har lust och vad jag har lust till.

    7::Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    Nej, t ex. så var vi väldigt nöjda med lillans Mikk-Line overall förra året, den användes mer än Reima Tecen som jag också hade till henne.

    8::Handlar du mycket till dig själv?
    Japp

    9:itt favvo plagg samt pris till dig själv?
    Just nu vill jag ha stickade klänningar. Köpte en från ellos för 399 kr nyligen.

    10::Länka gärna till något du absolut måste ha!
    Har inget jag absolut måste ha just nu.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    OJ, vilken lång enkät!

    1. Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    REIMA TEC OVERALL TILL ÄLDSTA DOTTERN MED TILLH MÖSSOR, VANTAR. YNGSTA FÅR ÄRVA POP SKIDOVERALL. SKA KÖPA GORETEXKÄNGOR SNART, BLIR NOG ECCO ELLER VIKING

    2. Ditt senaste bästa köp vad var det och pris?
    KÖP AV VAD? IFALL DET ÄR BARNKLÄDER VAR DET MANCHESTERKLÄNNING PÅ POP TILL ÄLDSTA FÖR 395KR (?), MEN IDAG SKA JAG WEB-SHOPPA LITE TROR JAG

    3. Ditt sämsta köpt då?
    ALLA PLAGG PÅ LINDEX SOM ÄR SÅ HYPADE HÄR OCH KRYMPER I TVÄTT..

    4. Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    DET ÄR OLIKA, HAR INGEN BRA KOLL FAKTISKT, MEN BARNBIDRAGET GÅR PÅ KLÄDER O SKOR O PRYLAR TILL BARNEN.

    5. Lider du av köptvång??
    NEJ.. TROR JAG INTE?

    6. Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    FLERA VECKOR, MEN DÅ HANDLAR JAG ANNAT ISTÄLLET, HAHA!

    7. Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    OFTAST TYCKER JAG ATT MAN FÅR VAD MAN BETALAR FÖR.. TYP..

    8. Handlar du mycket till dig själv?
    OH YES! FAST NU ÄR JAG GRAVID SÅ INTE SÅ MKT NU, KÄNNS LITE ONÖDIGT.

    9. Ditt favvo plagg samt pris till dig själv?
    MIN TIGER-KOSTYM

    10. Länka gärna till något du absolut måste ha..
    HMM.. HITTAR INGEN BRA LÄNK TILL NYASTE VOLVO V70 NYA KAROSSEN
  22. 11
    OJ, vilken lång enkät! 1. Vilka vinterkläder/skor har du köpt i år och varför?
    REIMA TEC OVERALL TILL ÄLDSTA DOTTERN MED TILLH MÖSSOR, VANTAR. YNGSTA FÅR ÄRVA POP SKIDOVERALL. SKA KÖPA GORETEXKÄNGOR SNART, BLIR NOG ECCO ELLER VIKING

    2. Ditt senaste bästa köp vad var det och pris?
    KÖP AV VAD? IFALL DET ÄR BARNKLÄDER VAR DET MANCHESTERKLÄNNING PÅ POP TILL ÄLDSTA FÖR 395KR (?), MEN IDAG SKA JAG WEB-SHOPPA LITE TROR JAG

    3. Ditt sämsta köpt då?
    ALLA PLAGG PÅ LINDEX SOM ÄR SÅ HYPADE HÄR OCH KRYMPER I TVÄTT..

    4. Hur mycket pengar lägger du ned per månad på barnkläder?
    DET ÄR OLIKA, HAR INGEN BRA KOLL FAKTISKT, MEN BARNBIDRAGET GÅR PÅ KLÄDER O SKOR O PRYLAR TILL BARNEN.

    5. Lider du av köptvång??
    NEJ.. TROR JAG INTE?

    6. Hur länge kan du vara utan att handla barnkläder?
    FLERA VECKOR, MEN DÅ HANDLAR JAG ANNAT ISTÄLLET, HAHA!

    7. Anser du att dyrast alltid är bäst eller?egna erfarenheter?
    OFTAST TYCKER JAG ATT MAN FÅR VAD MAN BETALAR FÖR.. TYP..

    8. Handlar du mycket till dig själv?
    OH YES! FAST NU ÄR JAG GRAVID SÅ INTE SÅ MKT NU, KÄNNS LITE ONÖDIGT.

    9. Ditt favvo plagg samt pris till dig själv?
    MIN TIGER-KOSTYM

    10. Länka gärna till något du absolut måste ha..
    HMM.. HITTAR INGEN BRA LÄNK TILL NYASTE VOLVO V70 NYA KAROSSEN

Liknande trådar

  1. Enkätdax!
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 21:24
  2. Enkätdax!
    By *Mysan* in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 11:26
  3. Enkätdax!
    By Hoppfulla hoppan in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 08:06
  4. Enkätdax
    By Zilba in forum Ordet är fritt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 02:54
  5. Enkätdax!!
    By Tess in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar