Sovtider?
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Sovtider?

    Hur sover era små på nätterna?
    Engla sover så oregelbundet, väldigt olik sin syster med det.
    På kvällarna så kan hon amma nästan oavbrutet från 19 tiden tills vi går till sängs vid 23.

    På nätterna så är det längsta pass hon sovit 3 1/2 timme i sträck, då var det semester . Oftast är det nog 2-2 1/2 timme emellan amningarna på nätterna. Sedan kan hon amma i allt från 5 min till att amma nästan konstant i flera timmar. Det är nog jag som är nappen här precis som med hennes syster.

    Jag somnar oftast om och ligger och ammar. Kan vara lite jobbigt med rapning och spy för Engla ibland bara då.
    Ibland får jag hålla mig vaken en stund om det är bajsblöjja på g eller en envis rap som måste bumpas upp.

    Nu är hon förkyld lilla stackaren, lite svårt med andningen när hon ammar och vi får ha hennes huvud lite högre.

    Hur är era nätter?
  2. 1
    Sovtider? Hur sover era små på nätterna?
    Engla sover så oregelbundet, väldigt olik sin syster med det.
    På kvällarna så kan hon amma nästan oavbrutet från 19 tiden tills vi går till sängs vid 23.

    På nätterna så är det längsta pass hon sovit 3 1/2 timme i sträck, då var det semester . Oftast är det nog 2-2 1/2 timme emellan amningarna på nätterna. Sedan kan hon amma i allt från 5 min till att amma nästan konstant i flera timmar. Det är nog jag som är nappen här precis som med hennes syster.

    Jag somnar oftast om och ligger och ammar. Kan vara lite jobbigt med rapning och spy för Engla ibland bara då.
    Ibland får jag hålla mig vaken en stund om det är bajsblöjja på g eller en envis rap som måste bumpas upp.

    Nu är hon förkyld lilla stackaren, lite svårt med andningen när hon ammar och vi får ha hennes huvud lite högre.

    Hur är era nätter?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Mina nätter

    är ungefär som dina. Sixten sover ett långt pass mellan 20 och 23 cirka och sen är han vaken och ammar, ammar och ammar.... Somnar om igen vid 1-2-tiden och sover sedan ca 3 timmar i stöten. Kl 7 ringer dock väckarklockan och store killen ska till skolan plus att min 15-månaders är inne i en period med orolig nattsömn och håller mej vaken de timmar Sixten sover... Det blir inte många timmar över för min del att sova... Tur att det finns kaffe!
  4. 2
    Mina nätter är ungefär som dina. Sixten sover ett långt pass mellan 20 och 23 cirka och sen är han vaken och ammar, ammar och ammar.... Somnar om igen vid 1-2-tiden och sover sedan ca 3 timmar i stöten. Kl 7 ringer dock väckarklockan och store killen ska till skolan plus att min 15-månaders är inne i en period med orolig nattsömn och håller mej vaken de timmar Sixten sover... Det blir inte många timmar över för min del att sova... Tur att det finns kaffe!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3

    Har det oförskämt bra

    än så länge. Ja, om man bortser från gårdagskvällens kolikattack då

    Linnéa sover från 21.30 eller 22 till mellan 05 och 06, då vill hon ha mat. Första nätterna hade hon en vakenperiod på natten på ca 1 timme när hon ville äta, ligga och titta på mamma och lampan och sedan äta igen. Men den vaekntiden blev kortare och kortare och är borta nu.

    Förhoppningsvis brås hon även här på storebror som alltid lät mamma och pappa sova ifred från 21.30-06 sedan han blev 7 veckor... *håller tummarna*
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  6. 3
    Har det oförskämt bra än så länge. Ja, om man bortser från gårdagskvällens kolikattack då

    Linnéa sover från 21.30 eller 22 till mellan 05 och 06, då vill hon ha mat. Första nätterna hade hon en vakenperiod på natten på ca 1 timme när hon ville äta, ligga och titta på mamma och lampan och sedan äta igen. Men den vaekntiden blev kortare och kortare och är borta nu.

    Förhoppningsvis brås hon även här på storebror som alltid lät mamma och pappa sova ifred från 21.30-06 sedan han blev 7 veckor... *håller tummarna*
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Oh vad jag känner igen mig, skönt att man inte är ensam, Ted är också vaken mycket på kvällen o ammar hela tiden 2-3 gånger i timmen ibland, men korta stunder typ 5 min åt gången, sen på natten är han ganska bråkig vaknar var 2-3 timme o ska tutta o sen ligger han o gnyr. På dagarna sover han längre stunder, men ammar ändå var 3-4 timme iaf.. ja han äter då bra får jag väl tänka då... Försöker med napp men det funkar inte så jättebra..
  8. 4
    Oh vad jag känner igen mig, skönt att man inte är ensam, Ted är också vaken mycket på kvällen o ammar hela tiden 2-3 gånger i timmen ibland, men korta stunder typ 5 min åt gången, sen på natten är han ganska bråkig vaknar var 2-3 timme o ska tutta o sen ligger han o gnyr. På dagarna sover han längre stunder, men ammar ändå var 3-4 timme iaf.. ja han äter då bra får jag väl tänka då... Försöker med napp men det funkar inte så jättebra..
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Ryan är likadan på natten. Han vaknar med 2-3 timmars mellan rum o vill ha mat på natten, äter i 20-30min innan han somnar om. Om det inte är så att jag drukit något med bubblor i, för då gallskriker han i timmar. Så jag har cola förbud är så sugen.
    På dagarna kan han däremot sova 4 timmar i sträck.
  10. 5
    Ryan är likadan på natten. Han vaknar med 2-3 timmars mellan rum o vill ha mat på natten, äter i 20-30min innan han somnar om. Om det inte är så att jag drukit något med bubblor i, för då gallskriker han i timmar. Så jag har cola förbud är så sugen.
    På dagarna kan han däremot sova 4 timmar i sträck.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Har ju inte haft så många nätter hemma men Elvin har ätit rejält med mat runt tolv. Sedan sover han till 5 eller 6. Äter igen, somnar om en kort stund, äter igen vid 7 och sedan sover han som en stock fram till 10-11. Jag är evigt tacksam över 5 h oavbruten sömn, hoppas att det fortsätter.
  12. 6
    Har ju inte haft så många nätter hemma men Elvin har ätit rejält med mat runt tolv. Sedan sover han till 5 eller 6. Äter igen, somnar om en kort stund, äter igen vid 7 och sedan sover han som en stock fram till 10-11. Jag är evigt tacksam över 5 h oavbruten sömn, hoppas att det fortsätter.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Relativt bra här. De första nätterna var han vaken ganska länge, mellan 2 och 5 ca. Men sedan vände han dygnet rätt och nu har vi natt mellan 22-08 ca med avbrott för amningar förstås. Jag har inte så bra koll på hur mycket vi ammar på nätterna, men ett par omgångar i alla fall.
  14. 7
    Relativt bra här. De första nätterna var han vaken ganska länge, mellan 2 och 5 ca. Men sedan vände han dygnet rätt och nu har vi natt mellan 22-08 ca med avbrott för amningar förstås. Jag har inte så bra koll på hur mycket vi ammar på nätterna, men ett par omgångar i alla fall.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Elly äter närsomhelst och ska väl få göra det någon månad till, hon behöver lägga på sig lite. Hon vaknar väl med 1,5h till 2h mellanrum och äter i en halvtimme, det blir nästan lite som tortyr :-).
    Hennes bror brukade äta i 5 min och sedan kräkas......

    Hur som helst blir det en hel del vakentid då jag kollar natt tv, mycket intressant :-)
  16. 8
    Elly äter närsomhelst och ska väl få göra det någon månad till, hon behöver lägga på sig lite. Hon vaknar väl med 1,5h till 2h mellanrum och äter i en halvtimme, det blir nästan lite som tortyr :-).
    Hennes bror brukade äta i 5 min och sedan kräkas......

    Hur som helst blir det en hel del vakentid då jag kollar natt tv, mycket intressant :-)

Liknande trådar

  1. Sovtider?
    By emilteasmammapappa in forum Stora barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 23:35
  2. Sovtider?
    By Miia m kidzen in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 22:29
  3. sovtider
    By femella in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 12:15
  4. Sovtider?????????
    By solrosen68 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 23:21
  5. sovtider
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar