Fullkornsprodukter?
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Fullkornsprodukter?

    Hos oss används i princip bara fullkornsprodukter och jag har ju börjat introducera lite annat än bara frukt o grönt i Mollys mat. Så min fråga är kan jag mixa ner råris, fullkornsbasmati och fullkornspasta i Mollys mat? Eller blir det för tufft för magen? Det är ju inga mängder, jag har hittills använt tex 1/5 hirs och 4/5 grönsaker/rotsaker.
  2. 1
    Fullkornsprodukter? Hos oss används i princip bara fullkornsprodukter och jag har ju börjat introducera lite annat än bara frukt o grönt i Mollys mat. Så min fråga är kan jag mixa ner råris, fullkornsbasmati och fullkornspasta i Mollys mat? Eller blir det för tufft för magen? Det är ju inga mängder, jag har hittills använt tex 1/5 hirs och 4/5 grönsaker/rotsaker.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Jag hade väntat, magarna är såpass känsliga fortfarande och rent kommersiellt börjar man inte introducera fullkorn förrän vid 8 månader i gröt och burkar har jag för mig.
    Passa så att ni inte åker på ett bakslag genom att testa för tidigt, Charlie kaskadkräks fortfarande om han dricker fullkornsvälling eller gröt, men fullkornspasta och råris går numera bra.
  4. 2
    Jag hade väntat, magarna är såpass känsliga fortfarande och rent kommersiellt börjar man inte introducera fullkorn förrän vid 8 månader i gröt och burkar har jag för mig.
    Passa så att ni inte åker på ett bakslag genom att testa för tidigt, Charlie kaskadkräks fortfarande om han dricker fullkornsvälling eller gröt, men fullkornspasta och råris går numera bra.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Tack, då väntar vi ett tag...hon fick fullkornscouscous idag *viskar* och det verkar gå bra ån så länge...

    Men råris och fullkornpasta är ju liksom grövre.
  6. 3
    Tack, då väntar vi ett tag...hon fick fullkornscouscous idag *viskar* och det verkar gå bra ån så länge...

    Men råris och fullkornpasta är ju liksom grövre.
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Gottigt! Couscous kan knappast räknas
  8. 4
    Gottigt! Couscous kan knappast räknas
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Eller hur Molly tyckte det var gott iaf!
  10. 5
    Eller hur Molly tyckte det var gott iaf!

Liknande trådar

  1. Fullkornsprodukter?
    By Jossan26 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 01:29
  2. Nya fullkornsprodukter
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 08:34
  3. Stor skillnad på fullkornsprodukter
    By -Emla- in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 14:24
  4. fullkornsprodukter...
    By .:Hella:. in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 11:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar