Gokväll!
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Gokväll!

    Jag kämpar på med mina små ettor på jobbet, ett tufft jobb men nu börjar vi iallafall komma igång litegrann med arbetet också. Gäller att de har något att göra så håller man kaoset någorlunda stången.

    Idag blev det extra rörigt i mitt huvud eftersom min man ringde första timman när vi dessutom skulle ta skolfoto med hela gänget. Svärmormor (mannens mormor) hade hastigt insjuknat och eftersom både svärmor och hennes syster åkt iväg på resa så hade vi lovat att backa upp om något händer. Från fullt fokus på barnen alltså, till full beredskap att åka iväg 10 mil på kort varsel. Nu blev det så att vi fortsatt hade kontakt under dagen medan jag fortsatte tampas med barn och kollegor och nu ikväll hade svärmormor varit uppe på benen igen. Faran över med andra ord.

    Istället åkte vi till grannstan och högskolebiblioteket där och lånade böcker inför min kursstart om en dryg vecka. Ser så fram emot pluggandet.

    Nu sover Olivia. Vi ska på handledarutbildning (båda stora barnen ska börja ta körkort) i morgon kväll. Ska bli spännande att fräscha upp sina kunskaper.

    Ha en bra tisdagskväll. Extra kramar till MiaMaria. Håller tummar och tår för att det dyker upp ett jobb snart som passar dig (och ett åt Annica också förstås) så du slipper dilemmat med dagistider.

    Kramis!
    Britta&Olivia
  2. 1
    Gokväll! Jag kämpar på med mina små ettor på jobbet, ett tufft jobb men nu börjar vi iallafall komma igång litegrann med arbetet också. Gäller att de har något att göra så håller man kaoset någorlunda stången.

    Idag blev det extra rörigt i mitt huvud eftersom min man ringde första timman när vi dessutom skulle ta skolfoto med hela gänget. Svärmormor (mannens mormor) hade hastigt insjuknat och eftersom både svärmor och hennes syster åkt iväg på resa så hade vi lovat att backa upp om något händer. Från fullt fokus på barnen alltså, till full beredskap att åka iväg 10 mil på kort varsel. Nu blev det så att vi fortsatt hade kontakt under dagen medan jag fortsatte tampas med barn och kollegor och nu ikväll hade svärmormor varit uppe på benen igen. Faran över med andra ord.

    Istället åkte vi till grannstan och högskolebiblioteket där och lånade böcker inför min kursstart om en dryg vecka. Ser så fram emot pluggandet.

    Nu sover Olivia. Vi ska på handledarutbildning (båda stora barnen ska börja ta körkort) i morgon kväll. Ska bli spännande att fräscha upp sina kunskaper.

    Ha en bra tisdagskväll. Extra kramar till MiaMaria. Håller tummar och tår för att det dyker upp ett jobb snart som passar dig (och ett åt Annica också förstås) så du slipper dilemmat med dagistider.

    Kramis!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    God Kväll
    Här är det som vanligt fullt ös, vi hade en trevlig tripp till Alv mer om det i bloggen Ikväll har jag tränat hoppning med min höst och nu känns det skönt trött i kroppen. Ska bli toppen att strax glida ner i sängen, Imorgon kommer farmor för att passa tjejerna tor-fre då jag ska ut och vandra med klassen. Det ser de fram emot. De älska att vara med farmor. Men först dagis imorgon. Idag har fröknarna fått höra mycket om Alv besöket förstod jag när jag hämtade. Många roliga intryck och några lite läskiga såsom rövare och emils pappa *ler*
    Skönt att svärmor mår bättree igen. och lycka til med körkorts handledningen -tänk vad stora barn du har britta! . Kan de bli så stora? nattinatt sov gott!
  4. 2
    God Kväll
    Här är det som vanligt fullt ös, vi hade en trevlig tripp till Alv mer om det i bloggen Ikväll har jag tränat hoppning med min höst och nu känns det skönt trött i kroppen. Ska bli toppen att strax glida ner i sängen, Imorgon kommer farmor för att passa tjejerna tor-fre då jag ska ut och vandra med klassen. Det ser de fram emot. De älska att vara med farmor. Men först dagis imorgon. Idag har fröknarna fått höra mycket om Alv besöket förstod jag när jag hämtade. Många roliga intryck och några lite läskiga såsom rövare och emils pappa *ler*
    Skönt att svärmor mår bättree igen. och lycka til med körkorts handledningen -tänk vad stora barn du har britta! . Kan de bli så stora? nattinatt sov gott!
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Gokväll från värsta sjukstugan

    Vi är sjuka allihopa, har så varit sen i torsdags då Theodor började med feber och snor. Sen har vi hakat på en efter en, nu är A sämst men långdraget är det. Blir hemma även imorgon. Har ont i öron och bihålor. Men det värsta har nog lagt sig. Försöker så det knakar att inte stressa upp mig över allt jag borde, både hemma och på jobbet. Men....

    Man får lite konstig dygnsrytm när man sover på dan, men nu ska jag nog krypa i säng iallafall.

    Kram på er alla!
  6. 3
    Gokväll från värsta sjukstugan Vi är sjuka allihopa, har så varit sen i torsdags då Theodor började med feber och snor. Sen har vi hakat på en efter en, nu är A sämst men långdraget är det. Blir hemma även imorgon. Har ont i öron och bihålor. Men det värsta har nog lagt sig. Försöker så det knakar att inte stressa upp mig över allt jag borde, både hemma och på jobbet. Men....

    Man får lite konstig dygnsrytm när man sover på dan, men nu ska jag nog krypa i säng iallafall.

    Kram på er alla!

Liknande trådar

  1. Gokväll, gokväll! Här förbereds årets
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 16:47
  2. Gokväll!
    By Jannice in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 10:15
  3. Gokväll!
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 21:09
  4. Gokväll
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 02:31
  5. Gokväll
    By D_olphin in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar