Första föräldrarmötet...
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Första föräldrarmötet...

    Oj oj så vuxen jag kände mig. J börjar ju preschool nästa vecka och idag var det "parental orientation". I morgon är det besök på skolan för barna. Sen börjar det på onsdag (måndag är labor day här). Hepp! Ingen inskolning här inte! ;-) Det kommer gå alldeles utmärkt. Är lite nervös för språket - men VET ju att det kommer gå bra. Pratade lite med läraren om det - hon verkar jättebra.

    Tänk vad tiden går fort!
    Mina små betraktelser från Californien: http://jacalica.blogspot.com/
  2. 1
    Första föräldrarmötet... Oj oj så vuxen jag kände mig. J börjar ju preschool nästa vecka och idag var det "parental orientation". I morgon är det besök på skolan för barna. Sen börjar det på onsdag (måndag är labor day här). Hepp! Ingen inskolning här inte! ;-) Det kommer gå alldeles utmärkt. Är lite nervös för språket - men VET ju att det kommer gå bra. Pratade lite med läraren om det - hon verkar jättebra.

    Tänk vad tiden går fort!
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Åh så spännande för er. Pratar J mest eller bara Svenska? Vad duktig du måste ha varit. Skönt att du gillar läraren, det är mycket viktigt.
  4. 2
    Åh så spännande för er. Pratar J mest eller bara Svenska? Vad duktig du måste ha varit. Skönt att du gillar läraren, det är mycket viktigt.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Mest svenska. Förstår engelska till 100%. Pratar till... hm... 40 kanske? Fast det är mest bekvämlighet. Hon pratar ju med kompisar och tittar på TV osv. Men vi är ju svenskar båda två och pratar ju bara svenska hemma. Det är nog egentligen nu som den riktiga utmaningen börjar - när det blir engelska i betydligt större doser. Ska bli så spännande!
  6. 3
    Mest svenska. Förstår engelska till 100%. Pratar till... hm... 40 kanske? Fast det är mest bekvämlighet. Hon pratar ju med kompisar och tittar på TV osv. Men vi är ju svenskar båda två och pratar ju bara svenska hemma. Det är nog egentligen nu som den riktiga utmaningen börjar - när det blir engelska i betydligt större doser. Ska bli så spännande!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Låter enastående med föräldramöte och barnbesök på skolan innan skolstart ! Undrar om inskolning är ett enbart svenskt begrepp ?...

    Ja du, tiden går fort. Det blir säkert jättespännande och roligt för J att få gå på preschool, och engelskan kommer att fungera utmärkt, det är jag övertygad om.


    Här vet vi förresten inte ens i vilken klass, eller med vilken lärare F kommer att gå. Skolstarten är på tisdag. Jag hoppas, hoppas, hoppas att hon snart börjar att prata i skolan, för hon har så mycket att säga, och det måste vara så frustrerande att inte våga kommunicera med de vuxna.
  8. 4
    Låter enastående med föräldramöte och barnbesök på skolan innan skolstart ! Undrar om inskolning är ett enbart svenskt begrepp ?...

    Ja du, tiden går fort. Det blir säkert jättespännande och roligt för J att få gå på preschool, och engelskan kommer att fungera utmärkt, det är jag övertygad om.


    Här vet vi förresten inte ens i vilken klass, eller med vilken lärare F kommer att gå. Skolstarten är på tisdag. Jag hoppas, hoppas, hoppas att hon snart börjar att prata i skolan, för hon har så mycket att säga, och det måste vara så frustrerande att inte våga kommunicera med de vuxna.

Liknande trådar

  1. Ny här :) Första månaden,första försöket
    By neasol in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 18:30
  2. I kväll är det första föräldrarmötet
    By lottalotta in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 08:31
  3. Första inlägget - första graviditeten
    By Yenlinn in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 07:37
  4. första veckan och första minuset
    By _Afrodite_ in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 07:58
  5. Första föräldrarmötet
    By Jool in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 20:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar