nagelsvamp
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    nagelsvamp

    I ca ett år nu har mina fingernaglar lossnat ibland, inte helt men en bra bit upp mot fästet, det har börjat med att nageln har blivit lite lätt porös och sen börjat lossna, har nu googlat på nagelsvamp och fått se bilder där och jag ser att det är nagelsvamp jag har, på fingernaglarna!! känns inte kul och det ser bedrövligt ut, snälla ni kloka folk hjälp mig vad är bäst för att bli av med det??
  2. 1
    nagelsvamp I ca ett år nu har mina fingernaglar lossnat ibland, inte helt men en bra bit upp mot fästet, det har börjat med att nageln har blivit lite lätt porös och sen börjat lossna, har nu googlat på nagelsvamp och fått se bilder där och jag ser att det är nagelsvamp jag har, på fingernaglarna!! känns inte kul och det ser bedrövligt ut, snälla ni kloka folk hjälp mig vad är bäst för att bli av med det??
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Gå till läkaren och få tabletter som man äter upp till ett år så blir du av med svampen. Den blir lätt värre och sprider sig till alla naglar och till både händer och fötter om du inte gör något.
  4. 2
    Gå till läkaren och få tabletter som man äter upp till ett år så blir du av med svampen. Den blir lätt värre och sprider sig till alla naglar och till både händer och fötter om du inte gör något.
  5. Anonymt namn
    #3
    Tack för ditt svar, det finns inget receptfritt man kan prova?
  6. 3
    Tack för ditt svar, det finns inget receptfritt man kan prova?
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Jag tror inte det, men det kanske det finns. Vi hade nagelsvamp på en i familjen på tårna (men det är så länge sen nu) och det gick bara över med tabletter. Tabletterna man får från läkaren hjälper men måste tas lång tid på grund av att nageln måste växa ut utan svamp och man ska ha bra levervärden för att kunna behandla.
  8. 4
    Jag tror inte det, men det kanske det finns. Vi hade nagelsvamp på en i familjen på tårna (men det är så länge sen nu) och det gick bara över med tabletter. Tabletterna man får från läkaren hjälper men måste tas lång tid på grund av att nageln måste växa ut utan svamp och man ska ha bra levervärden för att kunna behandla.
  9. Anonymt namn
    #5
    Jag äter epilepsi mediciner så jag vet inte om jag kan äta tabletter mot nagelsvamp. Ska kolla upp det med min läkare, tack igen.
  10. 5
    Jag äter epilepsi mediciner så jag vet inte om jag kan äta tabletter mot nagelsvamp. Ska kolla upp det med min läkare, tack igen.
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Hej! Inga receptfria medel finns mot nagelsvamp, men som Lorena skriver finns det tabletter (Lamisil eller billigare kopian terbinafin), ofta brukar man i första hand få utskrivet ett medicinskt nagellack så att man kan behandla lokalt. Den behandlingen är lång och man får vara envis. Tabletterna är mer effektivare, och innan kopian kom var dom hiskeligt dyra, eventuella biverkningar får man räkna med, men det kan du ju ta upp med din läkare.
  12. 6
    Hej! Inga receptfria medel finns mot nagelsvamp, men som Lorena skriver finns det tabletter (Lamisil eller billigare kopian terbinafin), ofta brukar man i första hand få utskrivet ett medicinskt nagellack så att man kan behandla lokalt. Den behandlingen är lång och man får vara envis. Tabletterna är mer effektivare, och innan kopian kom var dom hiskeligt dyra, eventuella biverkningar får man räkna med, men det kan du ju ta upp med din läkare.
  13. Anonymt namn
    #7
    Tack för ditt svar, får ta och prata med min läkare.
  14. 7
    Tack för ditt svar, får ta och prata med min läkare.
  15. Anonymt namn
    #8
    Upptäckte att Lamisil mot nagelsvamp är nu receptfritt ( TV-reklam är bra ibland) så det ska jag prova.
  16. 8
    Upptäckte att Lamisil mot nagelsvamp är nu receptfritt ( TV-reklam är bra ibland) så det ska jag prova.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Fast lamisil är mot fotsvamp..

    ..och biter ej på nagelsvamp om jag inte minns fel
  18. 9
    Fast lamisil är mot fotsvamp.. ..och biter ej på nagelsvamp om jag inte minns fel
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Fel av mig..

    ..så blir det när man är för trött för att surfa tabletterna hjälper tydligen även mot nagelsvamp (kollade nyss i min fass).
  20. 10
    Fel av mig.. ..så blir det när man är för trött för att surfa tabletterna hjälper tydligen även mot nagelsvamp (kollade nyss i min fass).
  21. Medlem sedan
    Dec 2001
    #11
    Tabletterna är receptbelagda, men krämen receptfri. Krämen fungerar inte mot nagelsvamp.
    Reklamen som gått på tv tidigare, där man ser hur en otäck dermatofyt lyfter på nageln ger intrycket att det är receptfritt mot nagelsvamp, men så är det INTE.
  22. 11
    Tabletterna är receptbelagda, men krämen receptfri. Krämen fungerar inte mot nagelsvamp.
    Reklamen som gått på tv tidigare, där man ser hur en otäck dermatofyt lyfter på nageln ger intrycket att det är receptfritt mot nagelsvamp, men så är det INTE.
  23. Medlem sedan
    Aug 2015
    #12
    Medel mot nagelsvamp - http://shytobuy.se
  24. 12
    Medel mot nagelsvamp - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Nagelsvamp...
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-08-15, 12:30
  2. Nagelsvamp?
    By Marie W in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 16:10
  3. Nagelsvamp
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 16:09
  4. Nagelsvamp?
    By Kerstin_80 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 16:46
  5. Nagelsvamp
    By Anna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 20:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar