Gravidmage redan!!!
_0804 Aprilbarn
  1. aprilapril?
    #1

    Gravidmage redan!!!

    Men snälla nån!!! Jag är i v 6+6 och idag fick jag 1:a frågan om jag är med barn! *snyft* Visserligen är jag rätt smal vanligtvis, och visserligen känner jag mig uppblåst, och visserligen har jag moffat i mig massor av mat i sommar.... men redan se gravid ut!! Och magen putar som om jag vore i 6:e månaden nu när jag sitter ner och skriver detta, Ni vet, så där runt Har en tight top på mig. Får väl sluta med det

    Men allvarligt, ser ni redan gravida ut tjejer? Jag har liksom ingen lust att outa ut detta redan, det har gått illa förut, så jag vill vänta några veckor till..... Det är ju inte heller lämpligt att "banta" vid en graviditet. Vägde i dag 58 kg till mina 163 cm, och det är 3 kg mer än vanligt. Låter kanske nojjigt, men jag har kämpat länge med en stor övervikt, och äntligen kommit någorlunda i form.

    och ja, det är bara en kotte, har gjort ett VUL som konstaterat detta

    Kram
  2. 1
    Gravidmage redan!!! Men snälla nån!!! Jag är i v 6+6 och idag fick jag 1:a frågan om jag är med barn! *snyft* Visserligen är jag rätt smal vanligtvis, och visserligen känner jag mig uppblåst, och visserligen har jag moffat i mig massor av mat i sommar.... men redan se gravid ut!! Och magen putar som om jag vore i 6:e månaden nu när jag sitter ner och skriver detta, Ni vet, så där runt Har en tight top på mig. Får väl sluta med det

    Men allvarligt, ser ni redan gravida ut tjejer? Jag har liksom ingen lust att outa ut detta redan, det har gått illa förut, så jag vill vänta några veckor till..... Det är ju inte heller lämpligt att "banta" vid en graviditet. Vägde i dag 58 kg till mina 163 cm, och det är 3 kg mer än vanligt. Låter kanske nojjigt, men jag har kämpat länge med en stor övervikt, och äntligen kommit någorlunda i form.

    och ja, det är bara en kotte, har gjort ett VUL som konstaterat detta

    Kram
  3. trolizz
    #2
    Jo min mage ser oxå super garvid ut redan. Försöker dölja med diverse kläder men tycker de på jobbet tittar nu snart kommer nog en fråga om läget.
    Är i v6 någonting och har inte kunan knäpppt mina vanliga byxor på 1 vecka.
    Väntar mitt fjärde barn
    Är smal vanligt vis o drar storlek 36 o är platt om magen.
    Nu ser man att jag antingen e gravid el. så har jag ätit väldigt gott i sommar

    Njut av magen istället...det tänker jag göra

    kram
  4. 2
    Jo min mage ser oxå super garvid ut redan. Försöker dölja med diverse kläder men tycker de på jobbet tittar nu snart kommer nog en fråga om läget.
    Är i v6 någonting och har inte kunan knäpppt mina vanliga byxor på 1 vecka.
    Väntar mitt fjärde barn
    Är smal vanligt vis o drar storlek 36 o är platt om magen.
    Nu ser man att jag antingen e gravid el. så har jag ätit väldigt gott i sommar

    Njut av magen istället...det tänker jag göra

    kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Jag var tvungen att berätta för mina föräldrar när vi träffade dom (var bara i vecka 6!). Min mamma trodde då att jag var i 5:e månaden och var säääker på att vi hade räknat fel. Alternativt att det fanns en hel kull av små barn i magen

    VUL'et i tisdags visade ju dock att uträkningen stämde och det "bara" är en bebis..

    Alltså magen riktigt utspänd, såg inte klokt ut.

    Magen är liiite mindre svullen nu, fast en tydlig kula som jag har ett sjå med att dölja på jobbet... Dom undrar säkert varför jag går med så säckiga kläder nuförtiden.. Jag brukar ju ha rätt tighta toppar annars.

    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  6. 3
    Jag var tvungen att berätta för mina föräldrar när vi träffade dom (var bara i vecka 6!). Min mamma trodde då att jag var i 5:e månaden och var säääker på att vi hade räknat fel. Alternativt att det fanns en hel kull av små barn i magen

    VUL'et i tisdags visade ju dock att uträkningen stämde och det "bara" är en bebis..

    Alltså magen riktigt utspänd, såg inte klokt ut.

    Magen är liiite mindre svullen nu, fast en tydlig kula som jag har ett sjå med att dölja på jobbet... Dom undrar säkert varför jag går med så säckiga kläder nuförtiden.. Jag brukar ju ha rätt tighta toppar annars.

    // Delph
  7. Hoppfulla hoppan
    #4
    Jag ser inte gravid ut, men har en rejäl plufsmage. Saken är den att jag gått upp i vikt ganska mycket i sommar och ALLT har samlats på magen. Redan före jag blev gravid fick jag frågan om jag är det, så förhoppningsvis sätter folk detta ännu mera plufs på fläskkontot också
    Fast det är inte kul att redan från början väga 4 kg mer än när jag började vänta nr 2 Jag väger lika mycket som du men är 5 cm kortare...
  8. 4
    Jag ser inte gravid ut, men har en rejäl plufsmage. Saken är den att jag gått upp i vikt ganska mycket i sommar och ALLT har samlats på magen. Redan före jag blev gravid fick jag frågan om jag är det, så förhoppningsvis sätter folk detta ännu mera plufs på fläskkontot också
    Fast det är inte kul att redan från början väga 4 kg mer än när jag började vänta nr 2 Jag väger lika mycket som du men är 5 cm kortare...
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Inte ett dugg!

    Och jag har hela våren gått ner i vikt (ca 10 kg + massa nya muskler), och fått mycket komplimanger för det så jag oroar mig för vad "folk" ska tänka när det börjar pösa till sig... "Har hon tappat greppet helt, eller?"
    Men än syns INGENTING och jag har gått ner i vikt. Men jag är bara i v 5+5.
    Kaaanske att brösten blivit lite större...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  10. 5
    Inte ett dugg! Och jag har hela våren gått ner i vikt (ca 10 kg + massa nya muskler), och fått mycket komplimanger för det så jag oroar mig för vad "folk" ska tänka när det börjar pösa till sig... "Har hon tappat greppet helt, eller?"
    Men än syns INGENTING och jag har gått ner i vikt. Men jag är bara i v 5+5.
    Kaaanske att brösten blivit lite större...

    //A
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Jag känner mig mest fet o pluffsig. Det är ju ingen "fin" gravidmage jag har ialllafall.
  12. 6
    Jag känner mig mest fet o pluffsig. Det är ju ingen "fin" gravidmage jag har ialllafall.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Det har lugnat sig

    Jag upplever tvärtom - tycker faktiskt att magen har lugnat ner sig lite. Den var mycket mer svullen för bara nån vecka sedan. Nu kan det vara lite uppblåst på kvällen, men när jag vaknar på morgonen är den platt som vanligt. Ännu kan jag ha alla byxor. Fast jag tycker att jag ser lite plufsig ut runt midjan.
    Jag har gått upp två kilo, men det beror mer på semestern än graviditeten....var i Grekland i somras och att ligga som en padda vid poolen en vecka, samtidigt som man äter glass, grekisk mat, pommes frites och dricker alkohol i stort sett varje dag sätter sina spår. Speciellt när man inte ens packade med sina löparskor...*lat*
  14. 7
    Det har lugnat sig Jag upplever tvärtom - tycker faktiskt att magen har lugnat ner sig lite. Den var mycket mer svullen för bara nån vecka sedan. Nu kan det vara lite uppblåst på kvällen, men när jag vaknar på morgonen är den platt som vanligt. Ännu kan jag ha alla byxor. Fast jag tycker att jag ser lite plufsig ut runt midjan.
    Jag har gått upp två kilo, men det beror mer på semestern än graviditeten....var i Grekland i somras och att ligga som en padda vid poolen en vecka, samtidigt som man äter glass, grekisk mat, pommes frites och dricker alkohol i stort sett varje dag sätter sina spår. Speciellt när man inte ens packade med sina löparskor...*lat*
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Nä, det är faktiskt lite bättre nu. Jag var superplufsig på magen för några veckor sen men nu när vecka 11 närmar sig med stormsteg så är magen som vanligt igen bortsett från att det börjar puta en aaaaning. Gissar att jag får ha mammabyxor inom ett par veckor; de vanliga jeansen går inte längre men vanliga byxor med lite stretch funkar bra.
  16. 8
    Nä, det är faktiskt lite bättre nu. Jag var superplufsig på magen för några veckor sen men nu när vecka 11 närmar sig med stormsteg så är magen som vanligt igen bortsett från att det börjar puta en aaaaning. Gissar att jag får ha mammabyxor inom ett par veckor; de vanliga jeansen går inte längre men vanliga byxor med lite stretch funkar bra.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Vaknade i morse och tyckte att nä, lite tidigt för den här bullen på magen väl! Mkt riktigt, var bara en superfull blåsa! Åt en massa kaffebröd och satt still när vi var borta över en vecka...så jo, jag har också fått frågan redan innan jag var gravid! hehe
  18. 9
    Vaknade i morse och tyckte att nä, lite tidigt för den här bullen på magen väl! Mkt riktigt, var bara en superfull blåsa! Åt en massa kaffebröd och satt still när vi var borta över en vecka...så jo, jag har också fått frågan redan innan jag var gravid! hehe
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10
    Jag kan väl inte påstå att jag har en gravidmage, alldeles för tidigt för det livmodern har ju knappt börjat växa. Men jag är ändå svullen som en ballong och känner mig allmänt fet! Kläderna är inte för små, men det liksom plufsar över byxkanten inte alls nå fint.. plufs plufs plufs..
    Fördelen är att det inte kommer att synas på jobbet förens om jättelänge, jobbar ju på sjukhus och ni vet hur de kläderna ser ut?! Man kan gömma vad som helst!
  20. 10
    Jag kan väl inte påstå att jag har en gravidmage, alldeles för tidigt för det livmodern har ju knappt börjat växa. Men jag är ändå svullen som en ballong och känner mig allmänt fet! Kläderna är inte för små, men det liksom plufsar över byxkanten inte alls nå fint.. plufs plufs plufs..
    Fördelen är att det inte kommer att synas på jobbet förens om jättelänge, jobbar ju på sjukhus och ni vet hur de kläderna ser ut?! Man kan gömma vad som helst!

Liknande trådar

  1. Gravidmage
    By Anonym in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 20:17
  2. Gravidmage
    By FruFilur in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 13:55
  3. Gravidmage
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 20:39
  4. Gravidmage
    By Lillislilleman in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 22:27
  5. ang gravidmage. :-(
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 21:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar