nybliven mamma- present?
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    nybliven mamma- present?

    Vad skulle ni ge till en nybliven ensamstående mamma? Hon fick barn för några veckor sedan. Jag ska upp och häsla på henne nu, några tips på presenter under 300 kr?
    Har två underbara döttrar födda 12 jan -07 och 22 juni -08

    min blogg: http://yin.bloggagratis.se/
  2. 1
    nybliven mamma- present? Vad skulle ni ge till en nybliven ensamstående mamma? Hon fick barn för några veckor sedan. Jag ska upp och häsla på henne nu, några tips på presenter under 300 kr?
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    tror jag har kommit på ett förlsag. TÄnkte göra ihop ett första hjälpen-kit för nyblivna mammor. Tänkte lägga i blöjor, amningsinlägg, färdigmat, biljett till McDonalds. Hjälp med mer förslag behövs!!!! Sen till själva lådan. Jag vill göra en typisk leksakslåda med rött omslag och vitt kors på, är de inte så de ser ut? Men hur gör jag det? En kartong? Måla? Är inte så pysslig av mig tyvärr men ska försöka. Finns det att köpa billigt annars? Vart? Tack alla därute för att ni hjälper en i nöd
  4. 2
    tror jag har kommit på ett förlsag. TÄnkte göra ihop ett första hjälpen-kit för nyblivna mammor. Tänkte lägga i blöjor, amningsinlägg, färdigmat, biljett till McDonalds. Hjälp med mer förslag behövs!!!! Sen till själva lådan. Jag vill göra en typisk leksakslåda med rött omslag och vitt kors på, är de inte så de ser ut? Men hur gör jag det? En kartong? Måla? Är inte så pysslig av mig tyvärr men ska försöka. Finns det att köpa billigt annars? Vart? Tack alla därute för att ni hjälper en i nöd
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Mer

    En stor chokladkaka eller chokladask hade inte suttit helt fel, kanske en föräldrartidning...eller en "lyxtidning" inom hennes intresseområde; inredning, fotografering, mode? Eller varför inte både ock? Vatten ska man ju dricka mkt när man ammar, ngt lyxigt mineralvatten?
    Denna boken: http://www.bluebox.se/showinfo.asp?i...&method=search
    Finns ju hur mkt som helst...
  6. 3
    Mer En stor chokladkaka eller chokladask hade inte suttit helt fel, kanske en föräldrartidning...eller en "lyxtidning" inom hennes intresseområde; inredning, fotografering, mode? Eller varför inte både ock? Vatten ska man ju dricka mkt när man ammar, ngt lyxigt mineralvatten?
    Denna boken: http://www.bluebox.se/showinfo.asp?i...&method=search
    Finns ju hur mkt som helst...
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    å jättebra bra förslag! Boken verkar toppen. Mera ideér?
  8. 4
    å jättebra bra förslag! Boken verkar toppen. Mera ideér?
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Fler bokförslag! Hillevi har ju skrivit flera böcker nu och den första boken handlar ju om första barnet och jag tycker att den är väldigt kul. Vi var med i samma ankomstgrupp 2002/03 och då började hon skriva sina kåserier på vår sida och sen dess har jag läst hennes böcker. Rekomenderas!

    http://www.bokus.com/cgi-bin/more_bo...BN=9151843730&
  10. 5
    Fler bokförslag! Hillevi har ju skrivit flera böcker nu och den första boken handlar ju om första barnet och jag tycker att den är väldigt kul. Vi var med i samma ankomstgrupp 2002/03 och då började hon skriva sina kåserier på vår sida och sen dess har jag läst hennes böcker. Rekomenderas!

    http://www.bokus.com/cgi-bin/more_bo...BN=9151843730&
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Strumpor till bäbisen. De har jag märkt att man inte får utan man bara får bodys å byxor men inga strumpor.

    Presentkort till frissan

    Eller vad sägs om en nalle. http://nallegram.com/


    De var några ideer jag kom på just nu
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  12. 6
    Strumpor till bäbisen. De har jag märkt att man inte får utan man bara får bodys å byxor men inga strumpor.

    Presentkort till frissan

    Eller vad sägs om en nalle. http://nallegram.com/


    De var några ideer jag kom på just nu
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Jag hade givit bort en kväll med färdiglagad mat och barnvakt så hon får äta gott och får lite egentid.

    Har några kompisar som givit mig och min man detta (eftersom vi inte har släktingar och andra naturliga barnvakter i vår närhet) så en gång om året är de barnvakt till våra barn och bjuder på en flådig restaurantmiddag + skjuts till och från restauranten. Det är verkligen årets bästa dag för oss. Och som ensamstående är det nog inte heller lätt att komma i från, men som nybliven mamma är man nog inte så pigg på krogen...men att få fin lagad mat hemma och gott om tid att t.ex. ta ett bad det tror jag är toppen
  14. 7
    Jag hade givit bort en kväll med färdiglagad mat och barnvakt så hon får äta gott och får lite egentid.

    Har några kompisar som givit mig och min man detta (eftersom vi inte har släktingar och andra naturliga barnvakter i vår närhet) så en gång om året är de barnvakt till våra barn och bjuder på en flådig restaurantmiddag + skjuts till och från restauranten. Det är verkligen årets bästa dag för oss. Och som ensamstående är det nog inte heller lätt att komma i från, men som nybliven mamma är man nog inte så pigg på krogen...men att få fin lagad mat hemma och gott om tid att t.ex. ta ett bad det tror jag är toppen
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Skitbra!

    med presentkort till frissan!
    (man känner sig inte direkt snygg & fräsch när man är nyförlöst)

    Pyjamas till bebisen är en annan grej som man inte brukar få (men som går åt...iaf nu när det börjar bli kallare)

    En (eller flera) påse hembakade bullar (att frysa in & ta fram vid alla bebisbesök)

    Ett mjukis set till mamma att ha på sig när hon tomtar runt hemma
  16. 8
    Skitbra! med presentkort till frissan!
    (man känner sig inte direkt snygg & fräsch när man är nyförlöst)

    Pyjamas till bebisen är en annan grej som man inte brukar få (men som går åt...iaf nu när det börjar bli kallare)

    En (eller flera) påse hembakade bullar (att frysa in & ta fram vid alla bebisbesök)

    Ett mjukis set till mamma att ha på sig när hon tomtar runt hemma
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9
    skitbra!!! Alla är jättebra förslag. Jag köpte en låda med blöjor, amninigsinlägg, godis, färdigmat, tidning och soppor. Nu är barar problemet hur jag gör lådan fin? Vill göra den som första hjälpen låda, amerikans stil antar jag, är de inte röd låda med ett vitt kors på? El hur ser de ut egentligen?
  18. 9
    skitbra!!! Alla är jättebra förslag. Jag köpte en låda med blöjor, amninigsinlägg, godis, färdigmat, tidning och soppor. Nu är barar problemet hur jag gör lådan fin? Vill göra den som första hjälpen låda, amerikans stil antar jag, är de inte röd låda med ett vitt kors på? El hur ser de ut egentligen?
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    Finns både röda med vitt kors & vita med rött kors på...bara att välja & vraka
    Sök på Google så ser du:


  20. 10
    Finns både röda med vitt kors & vita med rött kors på...bara att välja & vraka
    Sök på Google så ser du:


Liknande trådar

  1. Present till nybliven mamma?
    By CarolinaK in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 15:04
  2. Present till nybliven mamma/familj
    By _jennifer_ in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 19:34
  3. present til nybliven mamma
    By ~Marie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 19:04
  4. Present till nybliven mamma?
    By Vicki X in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 17:05
  5. Present till nybliven tvillingmor
    By Glad vän in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar