Läxa?
Förskoleklass (6-års.)
  1. Jessica m S & M
    #1

    Läxa?

    Får era barn läxor? Jag har hört att man egentligen inte får ge barnen läxa när de går i förskoleklass men de flesta förskoleklassbarn jag känner får någon form av läxa.

    Min son får också läxa, fast den är ju på en "lekfull" nivå ännu och inte så "allvarlig".

    Förra veckan skulle han skriva sitt namn och så skulle vi föräldrar skriva varför han fått just det namnet och så skulle man skicka med ett foto där han var 1 år.

    Dagens läxa är att måla sin favorifärg och tala om varför man tycker om just den.
  2. 1
    Läxa? Får era barn läxor? Jag har hört att man egentligen inte får ge barnen läxa när de går i förskoleklass men de flesta förskoleklassbarn jag känner får någon form av läxa.

    Min son får också läxa, fast den är ju på en "lekfull" nivå ännu och inte så "allvarlig".

    Förra veckan skulle han skriva sitt namn och så skulle vi föräldrar skriva varför han fått just det namnet och så skulle man skicka med ett foto där han var 1 år.

    Dagens läxa är att måla sin favorifärg och tala om varför man tycker om just den.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    De har haft en läxa än så länge och det var att skriva i sin dagbok vad de gjort första dagen. Sonen upplevde det som väldigt kul!

    I dagens veckobrev fick vi i uppgift att skicka med två foton från barnens vardag. Det har vi redan ordnat och han tyckte det var lika kul som den första uppgiften.
  4. 2
    De har haft en läxa än så länge och det var att skriva i sin dagbok vad de gjort första dagen. Sonen upplevde det som väldigt kul!

    I dagens veckobrev fick vi i uppgift att skicka med två foton från barnens vardag. Det har vi redan ordnat och han tyckte det var lika kul som den första uppgiften.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Kommer nog en läxa lite senare verkar det som, vet att den är frivillig.
  6. 3
    Kommer nog en läxa lite senare verkar det som, vet att den är frivillig.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Hej!
    Min son hade läxa till i fredags . Han skulle kunna var han bor och ta med sig ett kort på sitt hus.

    Svårare än så är inte läxorna.
  8. 4
    Hej!
    Min son hade läxa till i fredags . Han skulle kunna var han bor och ta med sig ett kort på sitt hus.

    Svårare än så är inte läxorna.
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    nej, ännu har han inte fått

    någon läxa.
    Tror inte varken nollor eller ettor har det...

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  10. 5
    nej, ännu har han inte fått någon läxa.
    Tror inte varken nollor eller ettor har det...
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Här blir det inga läxor. Robbies äldre kusiner har försökt skrämma upp honom för det där med läxor och han var lite bekymrad, men nu har vi tagit reda på att det inte kommer att bli några läxor alls. Nu är han nästan lite besviken för det istället

    Däremot fick de en uppgift över sommaren, att ta med ett sommarminne som de får visa och berätta om när de känner för.

    /Åsa med Robbie
  12. 6
    Här blir det inga läxor. Robbies äldre kusiner har försökt skrämma upp honom för det där med läxor och han var lite bekymrad, men nu har vi tagit reda på att det inte kommer att bli några läxor alls. Nu är han nästan lite besviken för det istället

    Däremot fick de en uppgift över sommaren, att ta med ett sommarminne som de får visa och berätta om när de känner för.

    /Åsa med Robbie
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7

    En i veckan

    Här ska de visst ha en i veckan. Första veckans läxa var att lära sig vilken månad och dag de själva var födda.

    Till nästa vecka ska de få berätta om sin familj - mammas namn, pappas namn och ev syskon..

    Jag tycker faktiskt att läxor är ett jättebra sätt för mig som förälder att få vara lite delaktig i skolarbetet, så för mig är det inte negativt laddat överhuvudtaget.
  14. 7
    En i veckan Här ska de visst ha en i veckan. Första veckans läxa var att lära sig vilken månad och dag de själva var födda.

    Till nästa vecka ska de få berätta om sin familj - mammas namn, pappas namn och ev syskon..

    Jag tycker faktiskt att läxor är ett jättebra sätt för mig som förälder att få vara lite delaktig i skolarbetet, så för mig är det inte negativt laddat överhuvudtaget.

Liknande trådar

  1. Läxa i 1:an
    By Anonym in forum Skolbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 00:14
  2. Läxa om sex?
    By Katta1 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 15:02
  3. Jag fick en läxa....
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 22:08
  4. läxa
    By victoria in forum _96 Alla barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 20:17
  5. läxa
    By fjompanz in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar