HELT FÖRTVIVLAD
_0704 Aprilbarn
  1. Så trött....
    #1

    HELT FÖRTVIVLAD

    Vad har hänt med min glada, fina tjej?
    Sedan fyra dagar så gnäller hon HELA TIDEN. Timme efter timme. Och vaknar i genomsnitt 20 gånger per natt.
    Hon är så missnöjd, denna lilla vanligtvis så glada krabat. Nu verkar hon helt deprimerad.
    Vad ska jag göra???? Jag är HELT SLUT.
  2. 1
    HELT FÖRTVIVLAD Vad har hänt med min glada, fina tjej?
    Sedan fyra dagar så gnäller hon HELA TIDEN. Timme efter timme. Och vaknar i genomsnitt 20 gånger per natt.
    Hon är så missnöjd, denna lilla vanligtvis så glada krabat. Nu verkar hon helt deprimerad.
    Vad ska jag göra???? Jag är HELT SLUT.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Hur gammal är hon? Nu börjar en ganska tuff period runt 4-5 månader, hon utvecklas massor just nu och det är superjobbigt för henne med alla nya färdigheter.
    Be om avlastning från din sambo, släkt och vänner..
    Det end ajag kan säga är att rida ut stormen.
    Har du sjal? testa att sjala henne så är hon nära dig samtidigt som du har 2 händer över till annat hela tiden.
    Kram på dig.
  4. 2
    Hur gammal är hon? Nu börjar en ganska tuff period runt 4-5 månader, hon utvecklas massor just nu och det är superjobbigt för henne med alla nya färdigheter.
    Be om avlastning från din sambo, släkt och vänner..
    Det end ajag kan säga är att rida ut stormen.
    Har du sjal? testa att sjala henne så är hon nära dig samtidigt som du har 2 händer över till annat hela tiden.
    Kram på dig.
  5. Malla
    #3

    Är hon

    bara orolig? För hon kan ju ha ont någonstans? Barn som har ont i öronen vill exempelvis inte ligga, får ont när de suger från bröstet etcetera. Om du är säker på att det "bara" är oro så får du bära, köra henne i vagnen med mera och försöka få henne nöjd. Se till, som Emla också skriver, att få avlastning. Det är kämpigt emellanåt att tyda de små livens signaler. Var sover din flicka? Om hon annars sover i egen säng kan du kanske testa att ha henne hos dig? De av mina barn som haft orolig sömn har fått sova i vår säng för vare sig jag eller min man är nattsuddare. Även om man kunde trott det inatt när 3½-åringen hade magsjuka och kräktes fyra gånger.... Jag hoppas det vänder för er snart!
  6. 3
    Är hon bara orolig? För hon kan ju ha ont någonstans? Barn som har ont i öronen vill exempelvis inte ligga, får ont när de suger från bröstet etcetera. Om du är säker på att det "bara" är oro så får du bära, köra henne i vagnen med mera och försöka få henne nöjd. Se till, som Emla också skriver, att få avlastning. Det är kämpigt emellanåt att tyda de små livens signaler. Var sover din flicka? Om hon annars sover i egen säng kan du kanske testa att ha henne hos dig? De av mina barn som haft orolig sömn har fått sova i vår säng för vare sig jag eller min man är nattsuddare. Även om man kunde trott det inatt när 3½-åringen hade magsjuka och kräktes fyra gånger.... Jag hoppas det vänder för er snart!
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Nu vet inte jag hur gammal hon är, men när Darian var runt 4 så började han vilja ha mer att äta, o hur mycket än jag trugade med bröstet ville han ha riktig mat... inte hela tiden, men en gång om dan eller så... han var riktigt matglad redan då, och tittade med stora ögon o smackade när vi åt... när han fick smakisar blev han samma glada bebis igen. Det är det enda jag kan komma på som ingen redan sagt...

    Lycka till o massa kramar!
  8. 4
    Nu vet inte jag hur gammal hon är, men när Darian var runt 4 så började han vilja ha mer att äta, o hur mycket än jag trugade med bröstet ville han ha riktig mat... inte hela tiden, men en gång om dan eller så... han var riktigt matglad redan då, och tittade med stora ögon o smackade när vi åt... när han fick smakisar blev han samma glada bebis igen. Det är det enda jag kan komma på som ingen redan sagt...

    Lycka till o massa kramar!
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    Hoppas du har ork att be om avlastning. Annars verkar råden ovan bra. Kram!
  10. 5
    Hoppas du har ork att be om avlastning. Annars verkar råden ovan bra. Kram!

Liknande trådar

  1. Helt förtvivlad. Är det jag eller?
    By Anailil in forum Flerhandikapp
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 09:04
  2. Helt förtvivlad!
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 11:18
  3. Ludvig är helt förtvivlad...
    By Mia med Ludvig in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:28
  4. Helt förtvivlad...
    By Ledsen mamma in forum Tonåringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 18:14
  5. Är helt förtvivlad....LÅNGT!!
    By cilie in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar