Idéer till pojkrum?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Idéer till pojkrum?

    Ska flytta till nytt och sonen har blivit lovad ett fint rum! Han är sex år och ganska "pojkig", även om jag gärna försöker få honom att bejaka sina mjukare sidor...

    Tanken var först att han skulle ha ljust ljust blå väggar och så mörkblått på två av tre väggar ovanför sin loftsäng. På dessa två mörka vägg-bitar skulle vi sätta Wallies, stora planeter. En natthimmel helt enkelt.

    Men nu lutar det åt att han vill ha gröna väggar istället (vilket jag tycker är bra, blått blir ju lätt så kallt). Passar dåligt ihop med natthimmeln dock. Jag tänkte mörktgrönt med djungelmotiv istället men hittar inga Wallies till detta. TIPS??
    Mia, mamma till Lova -93, Didrik -01 och Molly -06 (april)
  2. 1
    Idéer till pojkrum? Ska flytta till nytt och sonen har blivit lovad ett fint rum! Han är sex år och ganska "pojkig", även om jag gärna försöker få honom att bejaka sina mjukare sidor...

    Tanken var först att han skulle ha ljust ljust blå väggar och så mörkblått på två av tre väggar ovanför sin loftsäng. På dessa två mörka vägg-bitar skulle vi sätta Wallies, stora planeter. En natthimmel helt enkelt.

    Men nu lutar det åt att han vill ha gröna väggar istället (vilket jag tycker är bra, blått blir ju lätt så kallt). Passar dåligt ihop med natthimmeln dock. Jag tänkte mörktgrönt med djungelmotiv istället men hittar inga Wallies till detta. TIPS??
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Åh men det finns ju jätte fina djungel wallies. Kolla här så kanske du hittar något
    http://www.vimsadekor.se/butik/
  4. 2
    Åh men det finns ju jätte fina djungel wallies. Kolla här så kanske du hittar något
    http://www.vimsadekor.se/butik/
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    fototapet kanske?


    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Hittade bara en variant med giraff, apa, elefant. Skulle vilja ha mer, och kanske inte fullt så "barnsligt". Mer förslag?? Var det dessa du tänkte på?
  8. 4
    Hittade bara en variant med giraff, apa, elefant. Skulle vilja ha mer, och kanske inte fullt så "barnsligt". Mer förslag?? Var det dessa du tänkte på?
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    För stort tyvärr. Han ska bara ha det på väggen ovanför sin loftsäng, ca 1.40 x 3. Annars var det jättefint. Tack!
  10. 5
    För stort tyvärr. Han ska bara ha det på väggen ovanför sin loftsäng, ca 1.40 x 3. Annars var det jättefint. Tack!

Liknande trådar

  1. Har ni idéer till mitt kök?
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 15:16
  2. idéer till pojkrum?
    By smamma in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 11:15
  3. Gardiner till pojkrum
    By Eija m Elias & Elsa in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 17:13
  4. idéer till stenveranda
    By caco in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 15:48
  5. Idéer till doppresent
    By Thora in forum En bra idé
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 23:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar