Simon cyklar utan stödhjul..
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Simon cyklar utan stödhjul..

    Han har ju cyklat nu i sommar med stödhjul men så idag tog vi bort dem. Det gick som en dans och han cyklade iväg utan dem. Nån mer 3,5 åring som cyklar utan stödhjul? Alltid kul när dem lär sig nåt nytt. *stolt*
  2. 1
    Simon cyklar utan stödhjul.. Han har ju cyklat nu i sommar med stödhjul men så idag tog vi bort dem. Det gick som en dans och han cyklade iväg utan dem. Nån mer 3,5 åring som cyklar utan stödhjul? Alltid kul när dem lär sig nåt nytt. *stolt*
  3. Malla
    #2

    Jag har

    barn som varit så tidiga men A är inte redo. Här får stödhjulen sitta på ett tag till. Duktig kille Mina barn som cyklat så tidigt har dock inte fått göra det "ute" förrän de varit omkring 4 för de ska ju även klara av att hålla koll på dem de möter=fotgängare med mera som kommer på cykelbanorna.
  4. 2
    Jag har barn som varit så tidiga men A är inte redo. Här får stödhjulen sitta på ett tag till. Duktig kille Mina barn som cyklat så tidigt har dock inte fått göra det "ute" förrän de varit omkring 4 för de ska ju även klara av att hålla koll på dem de möter=fotgängare med mera som kommer på cykelbanorna.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Hmpfr...

    Eftersom A har en lite för pådrivande mamma så cyklar han inte alls!!...
    Några meter på garageuppfarten eller inne i garaget möjligen. Men inte mer.

    Nu har vi dessutom flyttat till ett inte färdigt villaområde, ingen asfalt på gatan, så då säger han att han bara kan cykla där det är asfalt!

    Jag har lagt ner. Cykeln står så han ser den varje dag, men jag pratar inte om den, han får ta initiativ själv. (Det gör han då och då, men bara då det är bara han och pappa)
    På dagis cyklar han mer än gärna omkring på trehjulingarna, men hemma har vi lånat ut trehjulingen eftersom han faktiskt cyklar (nåja cyklade) jättebra på tvåhjulingen med stödhjul.
    Mamma till lille A mars-04 och lilla M dec-07
  6. 3
    Hmpfr... Eftersom A har en lite för pådrivande mamma så cyklar han inte alls!!...
    Några meter på garageuppfarten eller inne i garaget möjligen. Men inte mer.

    Nu har vi dessutom flyttat till ett inte färdigt villaområde, ingen asfalt på gatan, så då säger han att han bara kan cykla där det är asfalt!

    Jag har lagt ner. Cykeln står så han ser den varje dag, men jag pratar inte om den, han får ta initiativ själv. (Det gör han då och då, men bara då det är bara han och pappa)
    På dagis cyklar han mer än gärna omkring på trehjulingarna, men hemma har vi lånat ut trehjulingen eftersom han faktiskt cyklar (nåja cyklade) jättebra på tvåhjulingen med stödhjul.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Jisses, jag och Lillebror är DJUUUPT imponerade. Lillebror har pecis lärt sig cykla MED stödhjul. Hur vanligt är det att man kan cykla på riktigt när man är 3år???
  8. 4
    Jisses, jag och Lillebror är DJUUUPT imponerade. Lillebror har pecis lärt sig cykla MED stödhjul. Hur vanligt är det att man kan cykla på riktigt när man är 3år???
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5
    Är nog inte så vanligt. Men om du kommer ihåg så har jag Simon varit tidig när det gäller allt motoriskt. Han kröp ju vid 5 mån och gick vid 9 mån. Sen att han var sen med talet är ju en annan femma. Det motoriska verkar vara hans grej och det är ju tur det för han ska ju bli motorcrossförare ;-)
  10. 5
    Är nog inte så vanligt. Men om du kommer ihåg så har jag Simon varit tidig när det gäller allt motoriskt. Han kröp ju vid 5 mån och gick vid 9 mån. Sen att han var sen med talet är ju en annan femma. Det motoriska verkar vara hans grej och det är ju tur det för han ska ju bli motorcrossförare ;-)
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Vem behöver kunna prata när man ska bli motorcrossförare . Helt överflödigt.
    Jo, jag minns att han gick när han var yttepyttebebis.
    Tänk att det är så olika, Lillebror har precis lärt sig hoppa och verkligen lyfta från marken, men prata kan han...
  12. 6
    Vem behöver kunna prata när man ska bli motorcrossförare . Helt överflödigt.
    Jo, jag minns att han gick när han var yttepyttebebis.
    Tänk att det är så olika, Lillebror har precis lärt sig hoppa och verkligen lyfta från marken, men prata kan han...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Hihi tur att tjejen inte kan läsa. Hon är INTE glad över oss ang cykel. Vår son cyklade som en galning då han var i samma ålder och det var ett hvete. Så vi avvaktade denna sommar. Men tror ni inte att bästisen på dagis cyklar var dag till och från dagis? Så VARJE gång vi är på coop eller ica så ska hon ha med sig en cykel hem :-)
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  14. 7
    Hihi tur att tjejen inte kan läsa. Hon är INTE glad över oss ang cykel. Vår son cyklade som en galning då han var i samma ålder och det var ett hvete. Så vi avvaktade denna sommar. Men tror ni inte att bästisen på dagis cyklar var dag till och från dagis? Så VARJE gång vi är på coop eller ica så ska hon ha med sig en cykel hem :-)

Liknande trådar

  1. Cyklar utan stödhjul! :)
    By Lyktan in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 06:38
  2. Cyklar utan stödhjul
    By Nadja in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 21:09
  3. Isac cyklar utan stödhjul
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 17:30
  4. Cyklar utan stödhjul
    By inarud in forum _02 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 21:04
  5. Cyklar utan stödhjul!!
    By Akleja in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar