Hur leker era barn när
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Hur leker era barn när

    de har kompisar hemma? Bara mina som kommer hela gänget och som inte får plats?

    Är de ex 6 barn som vill leka lego så går det inte i deras rum idag. 10kvm med säng är inte mycket.

    Kanske är jag taskig som säger nej till att hälla ut lego backen på vardagsrums golvet. eller jag har aldrig sagt nej de har aldrig frågat. tror mao att det är en vanlig grej som gäller överallt.

    De får gärna vara i vardagsrummet men inte med 10kg lego.

    Så hur gör era barn när de har kompisar hemma?

    Eller begränsarna ni antalet barn? - Nej XX har redan YY och ZZ här så du kan inta komma in?
  2. 1
    Hur leker era barn när de har kompisar hemma? Bara mina som kommer hela gänget och som inte får plats?

    Är de ex 6 barn som vill leka lego så går det inte i deras rum idag. 10kvm med säng är inte mycket.

    Kanske är jag taskig som säger nej till att hälla ut lego backen på vardagsrums golvet. eller jag har aldrig sagt nej de har aldrig frågat. tror mao att det är en vanlig grej som gäller överallt.

    De får gärna vara i vardagsrummet men inte med 10kg lego.

    Så hur gör era barn när de har kompisar hemma?

    Eller begränsarna ni antalet barn? - Nej XX har redan YY och ZZ här så du kan inta komma in?
  3. Furiosa
    #2
    Vi bor jättetrångt. 2 vuxna och 3 barn (varav 2 tonåringar).

    När min 6 åring tar hem kompisar så får de gärna hälla ut lego i vargdagsrummet, om de använder en stor filt att vara på, lätt att samla ihop sedan. De bygger även bilbanor ocg spelar spel där om de är många.

    Blir de för många får alla gå ut och leka, brukar fungera fint här.
  4. 2
    Vi bor jättetrångt. 2 vuxna och 3 barn (varav 2 tonåringar).

    När min 6 åring tar hem kompisar så får de gärna hälla ut lego i vargdagsrummet, om de använder en stor filt att vara på, lätt att samla ihop sedan. De bygger även bilbanor ocg spelar spel där om de är många.

    Blir de för många får alla gå ut och leka, brukar fungera fint här.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Vi har jy lyxen att ha ett stort hus, Barnen har var sitt rum på 12 o 13 kvm. Sen finns ett stort lekrum på en 20 kvm där de kan spela innebandy, klättra i ribbstol eller hälla ut lego över hela golvet om de vill.

    Har aldrig begränsat antalet barn men de är ofta inte så många i gången, per barn då.
    Visst händer det att det tot kan vara en 6-7 barn men ofta har de 1 el 2 kompisar var.
    Sonen som är 9 hade 5 kompisar häromveckan. Jag hittade honom efter en stund ensam i lekrummet då de andra var vid studsmattan. Han var helt slut och förtvivlad över hur han skulle orka med alla *S*
  6. 3
    Vi har jy lyxen att ha ett stort hus, Barnen har var sitt rum på 12 o 13 kvm. Sen finns ett stort lekrum på en 20 kvm där de kan spela innebandy, klättra i ribbstol eller hälla ut lego över hela golvet om de vill.

    Har aldrig begränsat antalet barn men de är ofta inte så många i gången, per barn då.
    Visst händer det att det tot kan vara en 6-7 barn men ofta har de 1 el 2 kompisar var.
    Sonen som är 9 hade 5 kompisar häromveckan. Jag hittade honom efter en stund ensam i lekrummet då de andra var vid studsmattan. Han var helt slut och förtvivlad över hur han skulle orka med alla *S*
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Trots våra barns tillgång på egna lekytor så nog sjutton försöker de sprida ut sig
    Hittade dottern och hennes två år yngre kompis ( 6 o 4) i vårt sovrum i afton. Det är ett pyttigt rum som för tillfället är rätt stökigt. De hade dessutom rivit ner alla sängkläder och dottern skulle ha uppträdande i sängen.

    För sjuttielfte gången så fick jag ta ett allvarligt samtal med henne om att vårt runt INTE är tillgänglig för dem som lekrum.
  8. 4
    Trots våra barns tillgång på egna lekytor så nog sjutton försöker de sprida ut sig
    Hittade dottern och hennes två år yngre kompis ( 6 o 4) i vårt sovrum i afton. Det är ett pyttigt rum som för tillfället är rätt stökigt. De hade dessutom rivit ner alla sängkläder och dottern skulle ha uppträdande i sängen.

    För sjuttielfte gången så fick jag ta ett allvarligt samtal med henne om att vårt runt INTE är tillgänglig för dem som lekrum.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    De brukar begränsa sig själva. Känner nog att det blir för trångt. Här är det dessutom knappast större i vardagsrummet Eller jo större, men lika trångt. Skulle de bli för många säger jag att det får gå ut. Skulle inte heller tillåta en massa lego i vardagsrummet, även om det var större.
  10. 5
    De brukar begränsa sig själva. Känner nog att det blir för trångt. Här är det dessutom knappast större i vardagsrummet Eller jo större, men lika trångt. Skulle de bli för många säger jag att det får gå ut. Skulle inte heller tillåta en massa lego i vardagsrummet, även om det var större.
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    De är i alla rum

    Jag har inga gränser när det gäller lek. Leken måste få ta plats.
  12. 6
    De är i alla rum Jag har inga gränser när det gäller lek. Leken måste få ta plats.
  13. D©lphin
    #7

    ELAKA Dolphin

    nekar barn till vårt sovrum
  14. 7
    ELAKA Dolphin nekar barn till vårt sovrum
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    Det gör jag ibland

    Men det är inte ofta de har velat vara där. Vi har ju haft plats ändå. Stort vardagsrum som sväljer det mesta har oftast räckt bra.
  16. 8
    Det gör jag ibland Men det är inte ofta de har velat vara där. Vi har ju haft plats ändå. Stort vardagsrum som sväljer det mesta har oftast räckt bra.
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Vi har gjort en del av vardagsrummet till barnhörna med soffa, tv och plats för lek. Vi har delvis skärmat av det sa att vi fortfarande kan använda vardagsrummet till oss vuxna. Funkar väldigt bra för barnen vill ända alltid vara där vi är och vi sitter oftast och jobbar/surfar i vardagsrummet (det är stort - typ 45 m2)

    Ang kompisar sa sag jag fenomenet begränsning av barn första gangen här nu i sommar och för mig känns det väldigt främmande. Tycker det är som upplagt för mobbing genom det. Jag tror att det för det mesta självregleras och gör det inte det sa skickar jag ut dem om de blir för manga. Skulle aldrig säga typ "du far bara ha tva kompisar här at gangen" eller sa.
  18. 9
    Vi har gjort en del av vardagsrummet till barnhörna med soffa, tv och plats för lek. Vi har delvis skärmat av det sa att vi fortfarande kan använda vardagsrummet till oss vuxna. Funkar väldigt bra för barnen vill ända alltid vara där vi är och vi sitter oftast och jobbar/surfar i vardagsrummet (det är stort - typ 45 m2)

    Ang kompisar sa sag jag fenomenet begränsning av barn första gangen här nu i sommar och för mig känns det väldigt främmande. Tycker det är som upplagt för mobbing genom det. Jag tror att det för det mesta självregleras och gör det inte det sa skickar jag ut dem om de blir för manga. Skulle aldrig säga typ "du far bara ha tva kompisar här at gangen" eller sa.

Liknande trådar

  1. Vad leker era barn med nu?
    By Fia med 4 in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 10:01
  2. När era barn leker
    By FruFet in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 20:18
  3. Hur ofta leker era barn med andra barn?
    By alca in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 22:41
  4. Vad leker era barn
    By Tora. in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 16:32
  5. Vad leker era barn med?
    By Mega in forum _01 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar