En trea i maj?
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    En trea i maj?

    Hej allihop!

    Och grattis till er som väntar en majbebis. Jag fick ett plus i onsdags och har nu börjat ta in det hela lite smått. Vi har försökt sen i april, och på nåt vis kändes det som ett långtidsprojekt, så vi var lite paffa (men glada) då det faktist är en liten bebis på gång. Våra lite större barn är födda 03 och 05 och vi vill inte berätta för dem än. Med en 4-åring i huset får vi alltså vara lite försiktiga med vad vi säger när... Släkten vet förstås inte heller nåt, så jag kommer att vara relativt anonym här ett tag.

    Blir det maj då? Enl. sista mensens första dag är det en Valborgsbebis därinne, men det stämde inte med ägglossningssymptom och resande vi haft för oss i somras, så vi tippar istället på ägglossningen som ger 2:a maj som förlossning. Skriver strax in mig på BF-listan!
  2. 1
    En trea i maj? Hej allihop!

    Och grattis till er som väntar en majbebis. Jag fick ett plus i onsdags och har nu börjat ta in det hela lite smått. Vi har försökt sen i april, och på nåt vis kändes det som ett långtidsprojekt, så vi var lite paffa (men glada) då det faktist är en liten bebis på gång. Våra lite större barn är födda 03 och 05 och vi vill inte berätta för dem än. Med en 4-åring i huset får vi alltså vara lite försiktiga med vad vi säger när... Släkten vet förstås inte heller nåt, så jag kommer att vara relativt anonym här ett tag.

    Blir det maj då? Enl. sista mensens första dag är det en Valborgsbebis därinne, men det stämde inte med ägglossningssymptom och resande vi haft för oss i somras, så vi tippar istället på ägglossningen som ger 2:a maj som förlossning. Skriver strax in mig på BF-listan!
  3. Frankenstein
    #2

    samma årtal :-)

    känner igen det där med att en 4-åring kan höra vad som helst... jag har också en 03 och en 05. Får väl se om det blir majbebis här, har haft både före och efter bf tidigare ju. 10 maj kör jag på tills UL säger nog annat.
  4. 2
    samma årtal :-) känner igen det där med att en 4-åring kan höra vad som helst... jag har också en 03 och en 05. Får väl se om det blir majbebis här, har haft både före och efter bf tidigare ju. 10 maj kör jag på tills UL säger nog annat.
  5. Planeraren
    #3
    Har också en 03:a och en 05:a och än har ingen mens synts till så kanske en 08:a på G också :-D

    Grattis!
  6. 3
    Har också en 03:a och en 05:a och än har ingen mens synts till så kanske en 08:a på G också :-D

    Grattis!

Liknande trådar

  1. När kom er trea?
    By anna bf 13/9 in forum Många barn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 19:27
  2. En trea?
    By Knasan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:54
  3. En trea - när??
    By havrekaka in forum Många barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 22:17
  4. En trea!
    By Mamijo in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 21:50
  5. Oj, en trea!
    By ojdå in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 17:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar