Nä, nu får jag skriva igen...
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Nä, nu får jag skriva igen...

    Vad GÖR alla, eftersom ni inte finns här?

    Idag har jag plugga hemma dag. JO, jag SKA plugga, snart.

    Ellen går nu på dagis, och det går jätte bra! Hon är lite velig när vi kommer in, säger att hon är rädd och vill inte. men jag stannar alltid kvar i hallen med henne i famnen, tills hon känner sig redo att gå in. Hon vinkar glatt i fönstret, och har sedan det bra där. Hon brukar bli lite ledsen när matvagnen rullas in, för då vet hon att hon ska sova snart. men det går snabbt över, och hon somnar gott i son vagn, inne hos de andra barnen i "sovrummet".

    Att plugga är skoj! Känner mig så glad och tillfreds med livet just nu! Hade jag varit tillbaka på jobbet, hade jag nog inte mått så här bra. Nu läser vi intressanta ämnen, har lunch/fika raster, många roliga klasskompisar osv. Barnen har det bra på sina resp. dagis/skola, och det känns fint!

    Hur har ni andra det, så här i början på hösten??
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Nä, nu får jag skriva igen... Vad GÖR alla, eftersom ni inte finns här?

    Idag har jag plugga hemma dag. JO, jag SKA plugga, snart.

    Ellen går nu på dagis, och det går jätte bra! Hon är lite velig när vi kommer in, säger att hon är rädd och vill inte. men jag stannar alltid kvar i hallen med henne i famnen, tills hon känner sig redo att gå in. Hon vinkar glatt i fönstret, och har sedan det bra där. Hon brukar bli lite ledsen när matvagnen rullas in, för då vet hon att hon ska sova snart. men det går snabbt över, och hon somnar gott i son vagn, inne hos de andra barnen i "sovrummet".

    Att plugga är skoj! Känner mig så glad och tillfreds med livet just nu! Hade jag varit tillbaka på jobbet, hade jag nog inte mått så här bra. Nu läser vi intressanta ämnen, har lunch/fika raster, många roliga klasskompisar osv. Barnen har det bra på sina resp. dagis/skola, och det känns fint!

    Hur har ni andra det, så här i början på hösten??
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Hej Katja och ni andra.
    Jag har inte varit här inne på jättelänge. Min man och jag har separerat otippat nog. Konstigt hur det kan bli men ja, så blev det visst. Jag har inte mått så där vansinnigt bra precis men heller inte så dåligt som jag tycker att jag borde. Vi reder oss bra flickorna och jag även om de ju saknar sin pappa. De är hos honom varje torsdag-fredag samt varannan helg.

    Mitt i allt har jag fått en ny tjänst på jobbet. Med den följer ganska mycket ansvar och jag vet inte hur jag ska fixa det men ja, det löser sig väl det också.

    Hoppas det är bra med er alla.
  4. 2
    Hej Katja och ni andra.
    Jag har inte varit här inne på jättelänge. Min man och jag har separerat otippat nog. Konstigt hur det kan bli men ja, så blev det visst. Jag har inte mått så där vansinnigt bra precis men heller inte så dåligt som jag tycker att jag borde. Vi reder oss bra flickorna och jag även om de ju saknar sin pappa. De är hos honom varje torsdag-fredag samt varannan helg.

    Mitt i allt har jag fått en ny tjänst på jobbet. Med den följer ganska mycket ansvar och jag vet inte hur jag ska fixa det men ja, det löser sig väl det också.

    Hoppas det är bra med er alla.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    också börjat plugga

    förra veckan var jag i stockholm hela veckan. det var jobbigt att vara ifrån barnen men det gick... Ska också börja plugga snart Bara jag får barnen i säng. Har de små hemma idag för Greta går på kyrkans barntimmar på måndagar.

    Vad skönt att det funkar på dagis. Visste inte att barn sov inomhus längre, i vår kommun existerar det inte. Men man ska ju lära sig något nytt varje dag (rackarns jag som skulle plugga nu har jag redan lärt mig för idag....)
    Lycka till med pluggandet!

    kramkram
  6. 3
    också börjat plugga förra veckan var jag i stockholm hela veckan. det var jobbigt att vara ifrån barnen men det gick... Ska också börja plugga snart Bara jag får barnen i säng. Har de små hemma idag för Greta går på kyrkans barntimmar på måndagar.

    Vad skönt att det funkar på dagis. Visste inte att barn sov inomhus längre, i vår kommun existerar det inte. Men man ska ju lära sig något nytt varje dag (rackarns jag som skulle plugga nu har jag redan lärt mig för idag....)
    Lycka till med pluggandet!

    kramkram
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    kram

    förstår att du har det jobbigt.
    masor med kramar
  8. 4
    kram förstår att du har det jobbigt.
    masor med kramar
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Här får man välja om man vill ha dem ute i vagnen, eller inne. Nu håller dom på lägga om taket, så de måste sova inne. Fast jag tror att Ellen kommer vilja sova inne med de andra, nu när hon börjat så... Hemma sover hon alltid ute.
  10. 5
    Här får man välja om man vill ha dem ute i vagnen, eller inne. Nu håller dom på lägga om taket, så de måste sova inne. Fast jag tror att Ellen kommer vilja sova inne med de andra, nu när hon börjat så... Hemma sover hon alltid ute.
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Å, en jätte kram härifrån!!
  12. 6
    Å, en jätte kram härifrån!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Stor kram till dig!
    Ja så det kan gå, tråkigt att höra att ni separerat men bra att ni reder er och verkar tillfreds med beslutet. Du vet att du kan komma in och skriva av dig här hos oss om det skulle behövas =)

    Spännande med nya utmaningar på jobbet!

    Kram!
  14. 7
    Stor kram till dig!
    Ja så det kan gå, tråkigt att höra att ni separerat men bra att ni reder er och verkar tillfreds med beslutet. Du vet att du kan komma in och skriva av dig här hos oss om det skulle behövas =)

    Spännande med nya utmaningar på jobbet!

    Kram!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Jobbar, jobbar, jobbar...
    Plötsligt minns jag hur det var i ekorrhjulet med två heltidsjobb, städning, matlagning och ett hus som behöver ständig översyn... Men jag mår hur bra som helst och tycker allt är jättekul. Jag jobbar äntligen heltid, efter nästan 5 år som sjukskriven/föräldraledig/studerande/arbetslös/deltidsarbetande. Och jag jobbar med det jag tycker är roligt, får utvecklas och det med trevliga kollegor och vi har nu ett eget kontor att gå till. Så arbetsmoralen och effektiviteten blir lite bättre nu när jag inte sitter hemma och jobbar, därav är jag inte inne lika ofta...

    Jag har glömt vad du pluggar?
    Kul att Ellen trivs på dagis!

    Kram
  16. 8
    Jobbar, jobbar, jobbar...
    Plötsligt minns jag hur det var i ekorrhjulet med två heltidsjobb, städning, matlagning och ett hus som behöver ständig översyn... Men jag mår hur bra som helst och tycker allt är jättekul. Jag jobbar äntligen heltid, efter nästan 5 år som sjukskriven/föräldraledig/studerande/arbetslös/deltidsarbetande. Och jag jobbar med det jag tycker är roligt, får utvecklas och det med trevliga kollegor och vi har nu ett eget kontor att gå till. Så arbetsmoralen och effektiviteten blir lite bättre nu när jag inte sitter hemma och jobbar, därav är jag inte inne lika ofta...

    Jag har glömt vad du pluggar?
    Kul att Ellen trivs på dagis!

    Kram
  17. KAJO
    #9

    Ledsamt

    med separationen. Oavsett skäl så är det ju alltid tungt att gå isär när man har gemensamma barn- det är i alla fall min erfarenhet. Skönt att höra att du ändå mår bättre än förväntat. Jag blir lite chockad också, för utan att ha träffat er, och utan att egentligen känna er det minsta, tycker jag att ni verkade som en urgullig familj. Fast det är ni förstås fortfarande om än på varsitt håll!!!

    Stora kramar till dig Maria.
  18. 9
    Ledsamt med separationen. Oavsett skäl så är det ju alltid tungt att gå isär när man har gemensamma barn- det är i alla fall min erfarenhet. Skönt att höra att du ändå mår bättre än förväntat. Jag blir lite chockad också, för utan att ha träffat er, och utan att egentligen känna er det minsta, tycker jag att ni verkade som en urgullig familj. Fast det är ni förstås fortfarande om än på varsitt håll!!!

    Stora kramar till dig Maria.
  19. KAJO
    #10

    Jag har börjat en ny tjänst

    som ptp-psykolog på BVC och MVC i grannkommunen vilket är ett superkul jobb! Om allt går som planerat borde jag vara legitimerad strax efter nyår. Vad som händer därefter vet jag inte riktigt men jag hoppas kunna bita mig fast inom den typen av verksamhet.

    I övrigt är det stressigt och jobbigt med livet. Jag jobbar 75% enbart, och dagis fungerar bra så till vida att R trivs kanon, men han blir sjuk så ofta fortfarande. Idag var pappa hemma, i förra veckan morfar, farmor och jag Vi delar på det så gott det går men fy sjutton vad jobbigt det är med pusslandet. Och ännu jobbigare med ett barn som aldrig blir riktigt friskt och bara gnäller och gnäller...

    Dessutom håller vi på och lägger nytt tak samt klär om huset med ny panel. Inte vi personligen visserligen utan ett gäng polacker, men ändå. Oj vad det bultar och det bankar.

    Vad händer mer? Tja, det var väl det stora hela tror jag.
  20. 10
    Jag har börjat en ny tjänst som ptp-psykolog på BVC och MVC i grannkommunen vilket är ett superkul jobb! Om allt går som planerat borde jag vara legitimerad strax efter nyår. Vad som händer därefter vet jag inte riktigt men jag hoppas kunna bita mig fast inom den typen av verksamhet.

    I övrigt är det stressigt och jobbigt med livet. Jag jobbar 75% enbart, och dagis fungerar bra så till vida att R trivs kanon, men han blir sjuk så ofta fortfarande. Idag var pappa hemma, i förra veckan morfar, farmor och jag Vi delar på det så gott det går men fy sjutton vad jobbigt det är med pusslandet. Och ännu jobbigare med ett barn som aldrig blir riktigt friskt och bara gnäller och gnäller...

    Dessutom håller vi på och lägger nytt tak samt klär om huset med ny panel. Inte vi personligen visserligen utan ett gäng polacker, men ändå. Oj vad det bultar och det bankar.

    Vad händer mer? Tja, det var väl det stora hela tror jag.
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11
    Oj, det lät intressant! Vad är en ptp psykolog då?

    Ja, inte är det kul när de små liven är ständigt sjuka. Min mellantjej var ju sådan, gick visserligen inte på dagis den tiden, men jobbigt nog att vara hemma med sjukt barn ändå.
    Hoppas din grabb snart "vänjer" sig vid dagisbacillerna!
  22. 11
    Oj, det lät intressant! Vad är en ptp psykolog då?

    Ja, inte är det kul när de små liven är ständigt sjuka. Min mellantjej var ju sådan, gick visserligen inte på dagis den tiden, men jobbigt nog att vara hemma med sjukt barn ändå.
    Hoppas din grabb snart "vänjer" sig vid dagisbacillerna!
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12
    Härligt att du trivs med det "ekorrhjul" man fasar för!! Ärligt, så trivs jag oxå jätte bra nu! Hade aldrig kunnat tro att JAG skulle lämna mina barn kl08 och hämta vid 16, det fanns inte i min värld, och här är jag nu lyckligare än någonsin! Mycket tack vare att det går så bra på dagis.
    Jag läser omvårdnadsprogrammet på komvux, så jag kan jobba som undersköterska.
  24. 12
    Härligt att du trivs med det "ekorrhjul" man fasar för!! Ärligt, så trivs jag oxå jätte bra nu! Hade aldrig kunnat tro att JAG skulle lämna mina barn kl08 och hämta vid 16, det fanns inte i min värld, och här är jag nu lyckligare än någonsin! Mycket tack vare att det går så bra på dagis.
    Jag läser omvårdnadsprogrammet på komvux, så jag kan jobba som undersköterska.
  25. KAJO
    #13

    Det är

    jätteintressant!! Ptp betyder praktisk tjänstgöring för psykolog och är som läkarens AT-tjänst, d v s man arbetar under handledning och får efter avtjänad tid (i psykologens fall ett år) och godkännande av handledaren sin egen legitimation från socialstyrelsen. Jag har alltså en psykologexamen i nuläget och har ca tre månaders heltid kvar tills jag är färdig med min ptp. (Påbörjade den när jag väntade R men gick därefter på f-ledighet och har nu lite kvar)

    Kul med dina studier! Hoppas att det fortsätter kännas kul, det gör ju det hela såååå mycket lättare.
  26. 13
    Det är jätteintressant!! Ptp betyder praktisk tjänstgöring för psykolog och är som läkarens AT-tjänst, d v s man arbetar under handledning och får efter avtjänad tid (i psykologens fall ett år) och godkännande av handledaren sin egen legitimation från socialstyrelsen. Jag har alltså en psykologexamen i nuläget och har ca tre månaders heltid kvar tills jag är färdig med min ptp. (Påbörjade den när jag väntade R men gick därefter på f-ledighet och har nu lite kvar)

    Kul med dina studier! Hoppas att det fortsätter kännas kul, det gör ju det hela såååå mycket lättare.
  27. Medlem sedan
    Sep 1999
    #14
    Aha, hade ingen aning om vad du hade för utbildning! Psykolog låter så himla intressant! Vi kommer läsa det nu i höst, och det ser jag fram emot!
  28. 14
    Aha, hade ingen aning om vad du hade för utbildning! Psykolog låter så himla intressant! Vi kommer läsa det nu i höst, och det ser jag fram emot!
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Haha, påminn mig gärna senare i höst när jag gnäller om hur jobbigt det är och vad lite man hinner med =)

    Vi behöver duktig, bra och empatisk personal i vården, och jag har fått den uppfattningen om dig =) Jag beundrar alla som orkar läsa till och ta jobb inom vården på vilken nivå det än är. Jag skulle antagligen inte klara mig en dag!
  30. 15
    Haha, påminn mig gärna senare i höst när jag gnäller om hur jobbigt det är och vad lite man hinner med =)

    Vi behöver duktig, bra och empatisk personal i vården, och jag har fått den uppfattningen om dig =) Jag beundrar alla som orkar läsa till och ta jobb inom vården på vilken nivå det än är. Jag skulle antagligen inte klara mig en dag!
  31. Medlem sedan
    Aug 2005
    #16
    Stor tröstkram! Märkligt hur allt plötsligt kan vändas upp och ned på...
  32. 16
    Stor tröstkram! Märkligt hur allt plötsligt kan vändas upp och ned på...
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    Vad roligt att läsa att det går så bra för Ellen på dagis och för dig att plugga. Nu när jag har varit hemma (hela 2 dagar! inte så jätte mycket) med Katja känner jag att jag verkligen inte skulle vilja vara hemma jämnt med henne. Det är en annan sak på helger och semester när vi är många. Däremot älskar jag att hämta henne på dagis och vara själv med henne ett par timmar innan de andra kommer!
  34. 17
    Vad roligt att läsa att det går så bra för Ellen på dagis och för dig att plugga. Nu när jag har varit hemma (hela 2 dagar! inte så jätte mycket) med Katja känner jag att jag verkligen inte skulle vilja vara hemma jämnt med henne. Det är en annan sak på helger och semester när vi är många. Däremot älskar jag att hämta henne på dagis och vara själv med henne ett par timmar innan de andra kommer!
  35. Medlem sedan
    Sep 1999
    #18
    Okej, jag ska fråga dig igen typ innan jul eller så..!
    Jag har ju jobbat inom vården sedan -94 och jag trivs jätte bra! Dock har jag en tjänst som personlig assistent, och det vill jag inte gå tillbaka till. jag vill helst jobba på barnsjukhus, eller förlossning. Men psykiartin verkar oxå spännande... och säkert massa fler ställen!
  36. 18
    Okej, jag ska fråga dig igen typ innan jul eller så..!
    Jag har ju jobbat inom vården sedan -94 och jag trivs jätte bra! Dock har jag en tjänst som personlig assistent, och det vill jag inte gå tillbaka till. jag vill helst jobba på barnsjukhus, eller förlossning. Men psykiartin verkar oxå spännande... och säkert massa fler ställen!

Liknande trådar

  1. Dax att skriva någon rad igen
    By Whorra in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 20:11
  2. Törs jag skriva här igen?
    By mamma24h in forum Bokstavsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 11:58
  3. Dags att skriva in mig här igen
    By sterna in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 19:43
  4. Nu kan jag skriva här igen!!!
    By iza78 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 16:48
  5. Måste skriva av mig igen!
    By En annan i tankarna in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 20:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar