Får ditt barn välja idrott?

Visa resultat för omröstning: Får ditt barn syssla med vilken idrott h*n vill?

Antal röster 630. Den här omröstningen är stängd
  • Ja

    349 55.40%
  • Delvis

    229 36.35%
  • Nej

    33 5.24%
  • Vet inte

    19 3.02%
Månadens fråga
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Får ditt barn välja idrott?

    Dyrt - billigt, gå själv - bli skjutsad, vardag - helg, flicka - pojke. Det är mycket som har betydelse när barnets väljer idrott.
    Får ditt barn syssla med vilken idrott h*n vill?
  2. 1
    Får ditt barn välja idrott? Dyrt - billigt, gå själv - bli skjutsad, vardag - helg, flicka - pojke. Det är mycket som har betydelse när barnets väljer idrott.
    Får ditt barn syssla med vilken idrott h*n vill?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Just nu vill vi ha de flesta helgerna fria men finns det starka viljor hos barnen att idrotta på helgen så går vi nog att övertala. I familjen finns allergi mot djur så ridning skulle fungera dåligt tills barnen kan ta sig till en ridskola på egen hand. Kickboxning och liknande är jag också skeptisk till efter att ha sett en klasskamrat efter en match. Sedan måste det fungera med tider m.m. så att man inte behöver skjutsa barnen när man t.ex. inte kan komma ifrån arbetet.
  4. 2
    Just nu vill vi ha de flesta helgerna fria men finns det starka viljor hos barnen att idrotta på helgen så går vi nog att övertala. I familjen finns allergi mot djur så ridning skulle fungera dåligt tills barnen kan ta sig till en ridskola på egen hand. Kickboxning och liknande är jag också skeptisk till efter att ha sett en klasskamrat efter en match. Sedan måste det fungera med tider m.m. så att man inte behöver skjutsa barnen när man t.ex. inte kan komma ifrån arbetet.
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Speedway är inget jag kommer att direkt uppmuntra efter denna säsongs alla olyckor.
  6. 3
    Speedway är inget jag kommer att direkt uppmuntra efter denna säsongs alla olyckor.
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4

    Det återstår att se

    Deb dag då min son ska börja idrotta återstår det att se om han får delta i i det han vill.
    Mitt krav är att jag inte ska måsta "gifta" mig med klubben han skall idrotta i. Så bor vi på denna ort är hocky inget alternativ, för där tror de att man som förälder inte har ett eget liv utan för hockyklubben.
  8. 4
    Det återstår att se Deb dag då min son ska börja idrotta återstår det att se om han får delta i i det han vill.
    Mitt krav är att jag inte ska måsta "gifta" mig med klubben han skall idrotta i. Så bor vi på denna ort är hocky inget alternativ, för där tror de att man som förälder inte har ett eget liv utan för hockyklubben.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Så länge inte sporten är "farlig" så får de själva välja. Jag är dvs inget "fan" av kampsporter och tycker det är något som får vänta tills de är i en ålder när de förstår att man verkligen kan göra någon illa (och t.o.m. döda någon) om man sparkar denne i huvudet. Men om mina killar vill testa balett så kommer inte jag att hindra dem för att det är en "tjej-sport".
  10. 5
    Så länge inte sporten är "farlig" så får de själva välja. Jag är dvs inget "fan" av kampsporter och tycker det är något som får vänta tills de är i en ålder när de förstår att man verkligen kan göra någon illa (och t.o.m. döda någon) om man sparkar denne i huvudet. Men om mina killar vill testa balett så kommer inte jag att hindra dem för att det är en "tjej-sport".
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Jovars

    om det ligger på rimliga tider, inte kräver att jag ska ställa upp som hjälptränare, inte kostar skjortan med prylar osv.... visst. I praktiken är det fortfarande jag som styr vad hon får pröva på, men med ålder kommer nog mer egna åsikter. Än är det mest simskolan som gäller, man ska ju hinna vara ledig och leka också.
  12. 6
    Jovars om det ligger på rimliga tider, inte kräver att jag ska ställa upp som hjälptränare, inte kostar skjortan med prylar osv.... visst. I praktiken är det fortfarande jag som styr vad hon får pröva på, men med ålder kommer nog mer egna åsikter. Än är det mest simskolan som gäller, man ska ju hinna vara ledig och leka också.
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Absolut! Men det är sååå jobbigt när de väljer och så går de en halv termin och sen vill de inte mer...och så väljer dom något annat och går två terminer och så tröttnar dom och sen väljer de ytterligare något och går två terminer och sen tröttnar de...osv...Själv dansade jag hela min uppväxt, men provade också på volleyboll, handboll, fotboll....ja..jag kanske var lite likadan när jag tänker efter...provade på och slutade sen...
  14. 7
    Absolut! Men det är sååå jobbigt när de väljer och så går de en halv termin och sen vill de inte mer...och så väljer dom något annat och går två terminer och så tröttnar dom och sen väljer de ytterligare något och går två terminer och sen tröttnar de...osv...Själv dansade jag hela min uppväxt, men provade också på volleyboll, handboll, fotboll....ja..jag kanske var lite likadan när jag tänker efter...provade på och slutade sen...

Liknande trådar

  1. Barn/ungdomar och idrott
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 09:31
  2. Vad skulle du välja till ditt barn?
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 12:43
  3. Barn och idrott
    By Piilla in forum Sport
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 18:38
  4. Barn och idrott..
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 12:04
  5. enkät barn o idrott
    By korv in forum Träning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 22:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar