Linn är här!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Linn är här!

    Tänk, nu är jag inte gravid längre... Jag är tvåbarnsmamma!

    Lilla Linn kom till världen i söndags kväll klockan 18:19, på KS. Allt gick jättebra, snabbt men harmoniskt. Fast katten vad ont det gör ändå - tack och lov att det finns lustgas! Vi kom in på förlossningsrummet 15:45 och klockan 18:19 var Linn född. Vi stannade en natt i familjerum på BB, och åkte hem igår kväll.

    Linn är förstås hur fin som helst, hon var 51,5 lång och vägde 3080 gram när hon kom. En stark liten tjej som skrek för fullt redan när bara huvudet var ute!

    Nu myser vi här hemma, storebror är stolt som en tupp och vi föräldrar är trötta men glada… Linn sover gärna, men bara när hon får ligga på mammas eller pappas mage. Inte konstigt, lite trygghet kan man ju behöva när man är ute i stora vida världen efter nio månader i mammas mage.

    Tänk att hon faktiskt valde att komma den 2 september, precis som jag hade beställt... Skönt att slippa vänta till BF som ju är den 6 september.

    Nu ska jag kolla vad som hänt här sen i lördags, när jag läste senast!

    Och till er alla som går och huffar och puffar med era stora magar - det närmar sig nu! Och det kan gå fort, även om ni inte haft några känningar innan. Jag kände absolut inget förrän natten till söndagen då jag fick en liten blödning och började känna av värkarna.

    Kram på er!
  2. 1
    Linn är här! Tänk, nu är jag inte gravid längre... Jag är tvåbarnsmamma!

    Lilla Linn kom till världen i söndags kväll klockan 18:19, på KS. Allt gick jättebra, snabbt men harmoniskt. Fast katten vad ont det gör ändå - tack och lov att det finns lustgas! Vi kom in på förlossningsrummet 15:45 och klockan 18:19 var Linn född. Vi stannade en natt i familjerum på BB, och åkte hem igår kväll.

    Linn är förstås hur fin som helst, hon var 51,5 lång och vägde 3080 gram när hon kom. En stark liten tjej som skrek för fullt redan när bara huvudet var ute!

    Nu myser vi här hemma, storebror är stolt som en tupp och vi föräldrar är trötta men glada… Linn sover gärna, men bara när hon får ligga på mammas eller pappas mage. Inte konstigt, lite trygghet kan man ju behöva när man är ute i stora vida världen efter nio månader i mammas mage.

    Tänk att hon faktiskt valde att komma den 2 september, precis som jag hade beställt... Skönt att slippa vänta till BF som ju är den 6 september.

    Nu ska jag kolla vad som hänt här sen i lördags, när jag läste senast!

    Och till er alla som går och huffar och puffar med era stora magar - det närmar sig nu! Och det kan gå fort, även om ni inte haft några känningar innan. Jag kände absolut inget förrän natten till söndagen då jag fick en liten blödning och började känna av värkarna.

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Ett stort jättegrattis till Linn! Jättefint namn.. skönt att allting gick bra!!

    *Kram*
  4. 2
    Ett stort jättegrattis till Linn! Jättefint namn.. skönt att allting gick bra!!

    *Kram*
  5. Stina____.
    #3
    Grattis Grattis!! Skönt att det gick fort och bra Nu längtar man ju bara ännu mera Vill oxå vara hemma och mysa med den lill* Låter så mysigt och sova med bebben äntligen på magen
    Ha det såååå gott och Grattis igen!!
  6. 3
    Grattis Grattis!! Skönt att det gick fort och bra Nu längtar man ju bara ännu mera Vill oxå vara hemma och mysa med den lill* Låter så mysigt och sova med bebben äntligen på magen
    Ha det såååå gott och Grattis igen!!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Grattis!!!! Hoppas ni ska ha det riktigt mysigt hemma med er bebis.

    Kram!
  8. 4
    Grattis!!!! Hoppas ni ska ha det riktigt mysigt hemma med er bebis.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    GRATTIS!! :0)
    Härligt att allt gick bra och snabbt om inte annat! Gosa på nu! jättegulligt namn!

    Kram Kicki
  10. 5
    GRATTIS!! :0)
    Härligt att allt gick bra och snabbt om inte annat! Gosa på nu! jättegulligt namn!

    Kram Kicki
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Bamse grattis till er! Skönt att höra att det gick bra.
    *kram*
  12. 6
    Bamse grattis till er! Skönt att höra att det gick bra.
    *kram*
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Grattis till lilla Linn! Ha det nu sa gott och mysigt med att snusa bebis och att landa i att vara tvabarnsmor! kram
  14. 7
    Grattis till lilla Linn! Ha det nu sa gott och mysigt med att snusa bebis och att landa i att vara tvabarnsmor! kram
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Jättestort grattis! Måste kännas fantastiskt! Hoppas ni får en underbar tid ihop hemma och njut av det så mycket ni kan! Kram C.
  16. 8
    Jättestort grattis! Måste kännas fantastiskt! Hoppas ni får en underbar tid ihop hemma och njut av det så mycket ni kan! Kram C.
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    Stort grattis till lilla Linn!
  18. 9
    Stort grattis till lilla Linn!
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10
    Stort Grattis till Linn ! Vi hade samma bf och nu har du din bebis ute, jag är smått avundsjuk ska du veta skönt att allt gick bra ! Gosa mkt nu !
  20. 10
    Stort Grattis till Linn ! Vi hade samma bf och nu har du din bebis ute, jag är smått avundsjuk ska du veta skönt att allt gick bra ! Gosa mkt nu !
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    Härligt, Grattis till Linn! Så skönt att allt gick bra.
  22. 11
    Härligt, Grattis till Linn! Så skönt att allt gick bra.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Det är ju fusk!! Vi skulle ju ha barn samtidigt, du kan inte bara föda såhär utan att vänta på mig!!! Jag vill oxå... Men stort grattis till lilla Linn, vilket fint namn! Hade ja oxå kunnat tänka mig, om vi inte redan haft tre stycken på dagis... Håll nu tummarna att jag oxå föder innan BF på torsdag.
  24. 12
    Det är ju fusk!! Vi skulle ju ha barn samtidigt, du kan inte bara föda såhär utan att vänta på mig!!! Jag vill oxå... Men stort grattis till lilla Linn, vilket fint namn! Hade ja oxå kunnat tänka mig, om vi inte redan haft tre stycken på dagis... Håll nu tummarna att jag oxå föder innan BF på torsdag.
  25. Medlem sedan
    Jan 2007
    #13
    GRATTIS! Vad härligt att höra att du fått en dotter och att allt gått bra!
  26. 13
    GRATTIS! Vad härligt att höra att du fått en dotter och att allt gått bra!
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Jätte stort grattis! Vad härligt det låter. Nu vill jag också föda barn!
  28. 14
    Jätte stort grattis! Vad härligt det låter. Nu vill jag också föda barn!
  29. Medlem sedan
    May 2007
    #15
    skönt..och stort grattis!!!!
  30. 15
    skönt..och stort grattis!!!!
  31. Medlem sedan
    Mar 2000
    #16
    Grattis!! Du förstår väl att jag är hur avundsjuk som helst!!
  32. 16
    Grattis!! Du förstår väl att jag är hur avundsjuk som helst!!
  33. Medlem sedan
    Apr 2007
    #17
    Det är iaf du och jag på den 6e jag sviker absolut inte hehe :P
  34. 17
    Det är iaf du och jag på den 6e jag sviker absolut inte hehe :P
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18
    Stort grattis till lilla Linn.
    Man är ju rätt avis... Vill oxå ha bebis PÅ magen inte I...
  36. 18
    Stort grattis till lilla Linn.
    Man är ju rätt avis... Vill oxå ha bebis PÅ magen inte I...
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #19
    grattis!!
  38. 19
    grattis!!
  39. Medlem sedan
    Jul 2005
    #20
    Ett stort grattis!
  40. 20
    Ett stort grattis!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. linn 77 och Ida
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 00:07
  2. Linn!
    By Irene Huss in forum _01 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 12:30
  3. Linn BB
    By Lotta in forum Hem & fritid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 17:08
  4. LINN!!!!
    By Froggan in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 22:22
  5. Linn?
    By Monoca in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-25, 11:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar