första skoldagen avklarad
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    första skoldagen avklarad

    Det gick jättebra. Jag grät inte, och sonen tyckte att det var helt OK att jag gick efter bara några minuter. När jag hämtade honom fyra timmar senare ville han inte gå hem. Jag tror att de två veckor jag är ledig från jobbet för att skola in sonen kommer att bli mycket lyxiga för mig! Nu äter vi youghurt och sen ska vi till parken. Roligare än att vara på jobbet kan jag lova. Igår var vi och tittade på djur och gick en promenad i "skogen" (delar av stigen gick nära en väg och vi åt vår lunch med bilar som dundrade förbi bara 10 meter längre bort, så det var väl inte skog på riktigt, men tittade man åt andra hållet och låtsades vara döv kunde man nästan tro att man var i skogen). Jag vill vara hemmamamma jämt!
  2. 1
    första skoldagen avklarad Det gick jättebra. Jag grät inte, och sonen tyckte att det var helt OK att jag gick efter bara några minuter. När jag hämtade honom fyra timmar senare ville han inte gå hem. Jag tror att de två veckor jag är ledig från jobbet för att skola in sonen kommer att bli mycket lyxiga för mig! Nu äter vi youghurt och sen ska vi till parken. Roligare än att vara på jobbet kan jag lova. Igår var vi och tittade på djur och gick en promenad i "skogen" (delar av stigen gick nära en väg och vi åt vår lunch med bilar som dundrade förbi bara 10 meter längre bort, så det var väl inte skog på riktigt, men tittade man åt andra hållet och låtsades vara döv kunde man nästan tro att man var i skogen). Jag vill vara hemmamamma jämt!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Härligt låter det ! Och härligt att du kan njuta av din mammaroll, när du inte måste jobba. Hoppas verkligen du får två urlyxiga veckor förresten !
  4. 2
    Härligt låter det ! Och härligt att du kan njuta av din mammaroll, när du inte måste jobba. Hoppas verkligen du får två urlyxiga veckor förresten !
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Vad skönt att allt gick så bra! Och ja, ta vara på dina lediga veckor nu då, om inte sonen behöver dig mer än så
    Mysigt med "skogspromenad"! När jag har ensamtid med min minsta på fredagar njuter jag också av det, önskar mig ibland till hemmamamma-livet. Fast erkänner också att jag tycker det är skönt att få jobba och vara borta från barnen ibland...Jobba deltid, särskilt halvtid som jag gör nu och fram till mars-08, är den ultimata kompromissen för mig.
  6. 3
    Vad skönt att allt gick så bra! Och ja, ta vara på dina lediga veckor nu då, om inte sonen behöver dig mer än så
    Mysigt med "skogspromenad"! När jag har ensamtid med min minsta på fredagar njuter jag också av det, önskar mig ibland till hemmamamma-livet. Fast erkänner också att jag tycker det är skönt att få jobba och vara borta från barnen ibland...Jobba deltid, särskilt halvtid som jag gör nu och fram till mars-08, är den ultimata kompromissen för mig.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Vad lyxigt, vilken fin inskolning, njut.
    Stor kram
  8. 4
    Vad lyxigt, vilken fin inskolning, njut.
    Stor kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Härligt att höra att ni båda trivs!
  10. 5
    Härligt att höra att ni båda trivs!

Liknande trådar

  1. Första skoldagen avklarad!
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 20:55
  2. Första skoldagen avklarad!
    By Malin med V o V in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 11:50
  3. Första skoldagen avklarad
    By Jenny m Thea & Moa in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 07:08
  4. Första skoldagen avklarad
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 14:49
  5. Första skoldagen
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 18:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar