liten uppdatering
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    liten uppdatering

    Hej på Er!

    Det känns som om man knappt hinner in här ibland. Och om jag hinner in så hinner jag bara läsa, kanske svara på något inlägg men i stort sett aldrig skriva egna.

    Nåja, nu ska jag ta mig lite tid medan Noah ligger och leker på filten bredvid mig.

    Vi har varit på 3-månaders-besiktning och fått spruta. Noah har ju fått den med hepatit-vaccin i och jag tycker han har reagerat mycket mer än vad mina stora barn gjorde (som fick "den vanliga" vaccinationen). Han har kräkts massor och varit kinkig. Dessutom är det jättesvullet på benet. Stackars liten. Någon mer som fått den där vaccinationen som kan jämföra med den "vanliga"? (Anledningen till att Noah fått den är att han är ett "risk-barn", min sambo kommer från Turkiet och vi åker ofta dit...)

    Nåja, sedan har Elias haft en rejäl infektion i sin tumme efter att ha fått ett slag av en bandyklubba under en "match" i skolan så vi har varit på diverse närakuter, vårdcentraler och röntgen på närsjukhus. Han har fått antibiotika och nu efter en vecka börjar svullnadne gå ner och förhoppningsvis blir det bra. Nageln lär ju trilla av men det får man väl ta...

    Noah har iaf vuxit bra, han väger nu 7410 g och är 65 cm lång. Han är oftast nöjd och glad och sover fortf hela nätter även om han börjat somna senare (vid 22) och vaknar tidigare (vid 5). Han suger på tummen för glatta livet och det är sååå skönt!

    Hoppas ni har det bra allihop!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  2. 1
    liten uppdatering Hej på Er!

    Det känns som om man knappt hinner in här ibland. Och om jag hinner in så hinner jag bara läsa, kanske svara på något inlägg men i stort sett aldrig skriva egna.

    Nåja, nu ska jag ta mig lite tid medan Noah ligger och leker på filten bredvid mig.

    Vi har varit på 3-månaders-besiktning och fått spruta. Noah har ju fått den med hepatit-vaccin i och jag tycker han har reagerat mycket mer än vad mina stora barn gjorde (som fick "den vanliga" vaccinationen). Han har kräkts massor och varit kinkig. Dessutom är det jättesvullet på benet. Stackars liten. Någon mer som fått den där vaccinationen som kan jämföra med den "vanliga"? (Anledningen till att Noah fått den är att han är ett "risk-barn", min sambo kommer från Turkiet och vi åker ofta dit...)

    Nåja, sedan har Elias haft en rejäl infektion i sin tumme efter att ha fått ett slag av en bandyklubba under en "match" i skolan så vi har varit på diverse närakuter, vårdcentraler och röntgen på närsjukhus. Han har fått antibiotika och nu efter en vecka börjar svullnadne gå ner och förhoppningsvis blir det bra. Nageln lär ju trilla av men det får man väl ta...

    Noah har iaf vuxit bra, han väger nu 7410 g och är 65 cm lång. Han är oftast nöjd och glad och sover fortf hela nätter även om han börjat somna senare (vid 22) och vaknar tidigare (vid 5). Han suger på tummen för glatta livet och det är sååå skönt!

    Hoppas ni har det bra allihop!

    Kram,
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2

    Hej

    Så söt han är lillkillen! MÅns ochjag var på fysioterapi grupp idag, man träffar en fysioterapeut här i Norge och det kändes väldigt skönt att ställa frågor och träffa andra och testa lillens "kunskaper". Måns är också nöjd och glad och har väl egentligen mest gnäll perioder när tänderna retar honom och när han är trött&hungrig. Hungrig är han ganska ofta och väger därefter - 9,1 och är 69,5 lång... en äkta skandinav (viking). Nästa vecka ska vi börja på musik i livets begynnelse och det ska bli msypys. Gick med det med MIa också när hon var liten och det är fantastiskt vad musik gör med de små.

    kram till dig
    Malin med Mia juli04 och Måns maj07 (oslobor)
  4. 2
    Hej Så söt han är lillkillen! MÅns ochjag var på fysioterapi grupp idag, man träffar en fysioterapeut här i Norge och det kändes väldigt skönt att ställa frågor och träffa andra och testa lillens "kunskaper". Måns är också nöjd och glad och har väl egentligen mest gnäll perioder när tänderna retar honom och när han är trött&hungrig. Hungrig är han ganska ofta och väger därefter - 9,1 och är 69,5 lång... en äkta skandinav (viking). Nästa vecka ska vi börja på musik i livets begynnelse och det ska bli msypys. Gick med det med MIa också när hon var liten och det är fantastiskt vad musik gör med de små.

    kram till dig

Liknande trådar

  1. Liten uppdatering...
    By Malin Lucas o Casper in forum _1007 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 14:34
  2. Liten uppdatering
    By **jag** in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 01:22
  3. Liten uppdatering
    By 3bullar in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 10:28
  4. Liten uppdatering...
    By Annica m 4kidz in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 06:46
  5. En liten uppdatering...
    By Lurpan in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 13:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar