Hur många kryper?
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Hur många kryper?

    Hur många av "våra" bebisar kryper eller på annat sätt tar sig fram??

    Malin tar sig inte fram ännu, men hon VILL! Antar att det kommer när man minst anar det...
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  2. 1
    Hur många kryper? Hur många av "våra" bebisar kryper eller på annat sätt tar sig fram??

    Malin tar sig inte fram ännu, men hon VILL! Antar att det kommer när man minst anar det...
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Jonathan kryper inte eller nåt annat för den delen.Men han ställer sig på alla fyra och liksom gungar.När han väl släpper en hand så faller han pladask!
  4. 2
    Jonathan kryper inte eller nåt annat för den delen.Men han ställer sig på alla fyra och liksom gungar.När han väl släpper en hand så faller han pladask!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Inte Felix! Han ligger och snurrar runt på golvet men inte framåt eller bakåt. Storasyster drog sig fram på underarmarna när hon var 7 månader, får väl se om han är lika snabb. Han kommer inte upp på alla 4 ännu heller, men så är han ju också minst här (6 månader nästa vecka). Som du säger, det kommer nog när man minst anar det. Kommer fortfarande ihåg hur chockad jag blev för 4 år sedan när jag stog och pratade i telefon i vardagsrummet och Ellen kommer inålandes från köket - jag höll på att tappa luren :-)!
    Maria med Ellen (0304) & Felix (0703)
  6. 3
    Inte Felix! Han ligger och snurrar runt på golvet men inte framåt eller bakåt. Storasyster drog sig fram på underarmarna när hon var 7 månader, får väl se om han är lika snabb. Han kommer inte upp på alla 4 ännu heller, men så är han ju också minst här (6 månader nästa vecka). Som du säger, det kommer nog när man minst anar det. Kommer fortfarande ihåg hur chockad jag blev för 4 år sedan när jag stog och pratade i telefon i vardagsrummet och Ellen kommer inålandes från köket - jag höll på att tappa luren :-)!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Ålar gör hon - som en vessla (eller som en mördarsnigel, som storebror Carl säger)...
  8. 4
    Ålar gör hon - som en vessla (eller som en mördarsnigel, som storebror Carl säger)...
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Inte Elliot heller. Han rullar, men jag tror inte han har fattat att han kan ta sig någonstans på det sättet, det bara blir så. Han drar upp knäna i sängen, inte annars. På golvet ligger han på mage och liksom hoppar (eller juckar som någon beskrev det ) som om han vill komma framåt men inte förstår hur!
  10. 5
    Inte Elliot heller. Han rullar, men jag tror inte han har fattat att han kan ta sig någonstans på det sättet, det bara blir så. Han drar upp knäna i sängen, inte annars. På golvet ligger han på mage och liksom hoppar (eller juckar som någon beskrev det ) som om han vill komma framåt men inte förstår hur!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Min har äntligen fattat!

    Han har stått och gungat bra länge nu och för en vecka sedan lossnade det ordentligt.

    Jag var litet oförberedd,mina andra barn har börjat med att sitta och _sedan_ börjat krypa.
    Här kommer det i omvänd ordning verkar det som,för han är inte så jätte haj på att sitta särskilt länge än.
    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  12. 6
    Min har äntligen fattat! Han har stått och gungat bra länge nu och för en vecka sedan lossnade det ordentligt.

    Jag var litet oförberedd,mina andra barn har börjat med att sitta och _sedan_ börjat krypa.
    Här kommer det i omvänd ordning verkar det som,för han är inte så jätte haj på att sitta särskilt länge än.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Filip ålar och så har han lärt sig att krypa några få steg. Han lärde sig åla för ca 2 månader sen. Så fram kommer han iaf! =)
  14. 7
    Filip ålar och så har han lärt sig att krypa några få steg. Han lärde sig åla för ca 2 månader sen. Så fram kommer han iaf! =)
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Tuwa hasar sig fram och det går SNABBT! Hon har senaste veckan börjat ställa sig på knä men har inte riktigt lyckats sträcka ut armarna ännu. Antagligen kryper hon snart, det brukar gå snabbt när de kommit så långt.

    Hon har också börjat häva sig upp mot lådor, bilstolen och andra saker.
  16. 8
    Tuwa hasar sig fram och det går SNABBT! Hon har senaste veckan börjat ställa sig på knä men har inte riktigt lyckats sträcka ut armarna ännu. Antagligen kryper hon snart, det brukar gå snabbt när de kommit så långt.

    Hon har också börjat häva sig upp mot lådor, bilstolen och andra saker.
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Inte än... men å andra sidan har han lite tid på sej i.o.m. att han egentligen skulle fötts den 30 mars och inte 4 februari... Men han lyfter sig med armarna och gungar lite på stället och blir arg när han inte orkar så länge.
  18. 9
    Inte än... men å andra sidan har han lite tid på sej i.o.m. att han egentligen skulle fötts den 30 mars och inte 4 februari... Men han lyfter sig med armarna och gungar lite på stället och blir arg när han inte orkar så länge.
  19. Medlem sedan
    Jul 2006
    #10
    Nä, här kryps det inte. Han drar upp knäna under sig men då stödjer han sig inte på armarn. När han stödjer sig på armarna ligger han platt med rumpan. Han ligger på mage ochliksom "juckar" som någon skrev. Han sitter inte utan stöd heller. och han blir 7 månader den 13 sep. Min dotter var super tidig på allt men inte min prins. Fast på ett sätt är det ju skönt, då vet man ju vart man har honom....
  20. 10
    Nä, här kryps det inte. Han drar upp knäna under sig men då stödjer han sig inte på armarn. När han stödjer sig på armarna ligger han platt med rumpan. Han ligger på mage ochliksom "juckar" som någon skrev. Han sitter inte utan stöd heller. och han blir 7 månader den 13 sep. Min dotter var super tidig på allt men inte min prins. Fast på ett sätt är det ju skönt, då vet man ju vart man har honom....
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11
    Deniz kryper och det har han gjort sedan han var 5 månader.
  22. 11
    Deniz kryper och det har han gjort sedan han var 5 månader.
  23. Medlem sedan
    May 2006
    #12

    Ålar & Står

    Inget krypande här heller, ålar sej fram som en vessla över golvet, när han kommer nära en möbel så grabbar han tag och häver sej upp till stående och blir så lycklig när han lyckas! Han är 7 månader
    ♥♥3 prinsessor & 1 liten prins♥♥
  24. 12
    Ålar & Står Inget krypande här heller, ålar sej fram som en vessla över golvet, när han kommer nära en möbel så grabbar han tag och häver sej upp till stående och blir så lycklig när han lyckas! Han är 7 månader
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13

    Tar inte sig fram utan

    bakåt istället...hihi...Hon ålar bakåt långa sträckor. Man får hämta henne under bordet ibland. Hon verkar inte så nöjd med det utan blir ganska sur att det går åt fel håll kan jag tro. Hon har även börjat lyfta på rumpan och tränar på att få till krypställning.
  26. 13
    Tar inte sig fram utan bakåt istället...hihi...Hon ålar bakåt långa sträckor. Man får hämta henne under bordet ibland. Hon verkar inte så nöjd med det utan blir ganska sur att det går åt fel håll kan jag tro. Hon har även börjat lyfta på rumpan och tränar på att få till krypställning.
  27. Medlem sedan
    Jun 2006
    #14
    hihi vad gulligt...ja inte att han faller pladask då såklart.
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  28. 14
    hihi vad gulligt...ja inte att han faller pladask då såklart.
  29. Medlem sedan
    Jun 2006
    #15
    Chockad då kan jag tänka?! Malin gör inte en tillstymmelse till å flytta sig än, och kommer heller inte på på de 4a...men det kommer...
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  30. 15
    Chockad då kan jag tänka?! Malin gör inte en tillstymmelse till å flytta sig än, och kommer heller inte på på de 4a...men det kommer...
  31. Medlem sedan
    Jun 2006
    #16
    E det hon som e i min trädgård då eller??
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  32. 16
    E det hon som e i min trädgård då eller??
  33. Medlem sedan
    Jun 2006
    #17
    Dom har en sån skön stil ibland våra små.. Malins favvo är att sitta på golvet o liksom hoppa...speciellt om Love e där o dansar...*S*
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  34. 17
    Dom har en sån skön stil ibland våra små.. Malins favvo är att sitta på golvet o liksom hoppa...speciellt om Love e där o dansar...*S*
  35. Medlem sedan
    Jun 2006
    #18
    Äh, liksom varför sitta när man kan krypa..onödigt!
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  36. 18
    Äh, liksom varför sitta när man kan krypa..onödigt!
  37. Medlem sedan
    Jun 2006
    #19
    Grattis till det. Vad kul
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  38. 19
    Grattis till det. Vad kul
  39. Medlem sedan
    Jun 2006
    #20
    Ojoj då dröjer det inte länge förs det blir spring i benen...
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  40. 20
    Ojoj då dröjer det inte länge förs det blir spring i benen...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Han kryper!
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 17:44
  2. Hur många bebisar kryper nu?
    By MissTherre in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 15:01
  3. Nu kryper hon!
    By Anna med 3 busfrön in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 21:20
  4. nu kryper hon!!!
    By kanske in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 21:59
  5. Han KRYPER!!!
    By UngMamma89 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar