Hur ska jag fylla i VAB-
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Hur ska jag fylla i VAB-

    -blanketten.

    Jag har ringt fk många gånger den senaste 1 timman men det är så många före att jag inte ens få stå i deras kö!

    Tänkte att någon här kanske vet hur jag ska fylla i VAB-blanketten online. Eller snarare min inkomstuppgift.

    Jag jobbar 80% och är föräldrarledig 20%. Så årsarbetstid och årslön har jag beräknat utifrån hur mycket jag verkligen jobbar dvs 80% av den lön jag haft som heltid och samma sak med arbetade timmar.
    Men sen ska man fylla i ordinarie arbetstid i % och ska jag skriva 100% (för jag har ju en 100% tjänst som jag är ledig på) eller 80% för det är ju så mycket jag arbetar.

    Det är säkert självklart , men jag har trasslat in mig så till den milda grad i alla funderingar att det är totalstopp.
  2. 1
    Hur ska jag fylla i VAB- -blanketten.

    Jag har ringt fk många gånger den senaste 1 timman men det är så många före att jag inte ens få stå i deras kö!

    Tänkte att någon här kanske vet hur jag ska fylla i VAB-blanketten online. Eller snarare min inkomstuppgift.

    Jag jobbar 80% och är föräldrarledig 20%. Så årsarbetstid och årslön har jag beräknat utifrån hur mycket jag verkligen jobbar dvs 80% av den lön jag haft som heltid och samma sak med arbetade timmar.
    Men sen ska man fylla i ordinarie arbetstid i % och ska jag skriva 100% (för jag har ju en 100% tjänst som jag är ledig på) eller 80% för det är ju så mycket jag arbetar.

    Det är säkert självklart , men jag har trasslat in mig så till den milda grad i alla funderingar att det är totalstopp.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Hur man ska göra

    Vet jag inte men när jag jobbade 75% några månader och vabbade så gjorde jag så att jag ändrade aldrig årsinkomst och arbetstid utan lät det stå kvar på min heltidstjänst (SGI påverkades inte för jag skulle snart ha en ny bebis) och sen så tog jag bara ut VAB för 3/4 av dagarna.

    På så sätt tycker jag att jag borde fått det rätt. Jag fick VAB-ersättning för den tiden jag skulle jobbat men inte resten.

    Men jag vet inte om det är så man ska göra.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Hur man ska göra Vet jag inte men när jag jobbade 75% några månader och vabbade så gjorde jag så att jag ändrade aldrig årsinkomst och arbetstid utan lät det stå kvar på min heltidstjänst (SGI påverkades inte för jag skulle snart ha en ny bebis) och sen så tog jag bara ut VAB för 3/4 av dagarna.

    På så sätt tycker jag att jag borde fått det rätt. Jag fick VAB-ersättning för den tiden jag skulle jobbat men inte resten.

    Men jag vet inte om det är så man ska göra.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Fk-tanten svarar: Skriv på övriga upplysningar att du har 100% tjänst men jobbar 80% och tar fp 20%. Voila!
  6. 3
    Fk-tanten svarar: Skriv på övriga upplysningar att du har 100% tjänst men jobbar 80% och tar fp 20%. Voila!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Tack! (imt)
  8. 4
    Tack! (imt)

Liknande trådar

  1. Fylla
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 08:38
  2. Fylla ut med FP
    By lola__ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 07:47
  3. Fylla ut med FP
    By lola__ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 09:57
  4. Fylla upp med FP?
    By MamaAmanda in forum Föräldraledighet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 11:16
  5. Fylla ut med FP?
    By majsanr in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 07:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar