Får jag fråga en sak?
_0806 Junibarn
  1. anonymt namn
    #1

    Får jag fråga en sak?

    Om jag alltid alltid har 28 dagars cykel, och förra månaden gick 35 dagar innan tanten kom, skulle ni då räkna på 28 dagar nu, eller utgå från att ni har ägglossning efter förra månaden (alltså en cykel på 35 dagar)?

    Jag skulle haft tanten den 21 augusti, fick den 28 augusti. Jag går alltså efter familjelivs kalender, och det känns lite väl krystat att ha ett ev datum med ett spann på en vecka.

    Vad tror ni?
    Hoppas på att få komma hit!
  2. 1
    Får jag fråga en sak? Om jag alltid alltid har 28 dagars cykel, och förra månaden gick 35 dagar innan tanten kom, skulle ni då räkna på 28 dagar nu, eller utgå från att ni har ägglossning efter förra månaden (alltså en cykel på 35 dagar)?

    Jag skulle haft tanten den 21 augusti, fick den 28 augusti. Jag går alltså efter familjelivs kalender, och det känns lite väl krystat att ha ett ev datum med ett spann på en vecka.

    Vad tror ni?
    Hoppas på att få komma hit!
  3. Crista m två
    #2
    Hej! Jag skulle gå på de vanliga 28 dagarna för att inte riskera att missa ÄL alltför mycket, men ändå ha i bakhuvudet att det KAN bli en längre cykel, dvs försöka få till det även några gånger efter dag 14.
  4. 2
    Hej! Jag skulle gå på de vanliga 28 dagarna för att inte riskera att missa ÄL alltför mycket, men ändå ha i bakhuvudet att det KAN bli en längre cykel, dvs försöka få till det även några gånger efter dag 14.
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Tack tack

    då blir det ju rufs väldigt mycket denna månad, men det får väl vara så.
    Vill så gärna hamna här!
  6. 3
    Tack tack då blir det ju rufs väldigt mycket denna månad, men det får väl vara så.
    Vill så gärna hamna här!

Liknande trådar

  1. Apropå nedan fråga, omvänd fråga
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 06:47
  2. UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:54
  3. fråga till män (även på fråga pappo
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 19:25
  4. Enkät, fråga eller inte fråga
    By cecilia in forum Sex & erotik
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 17:07
  5. Flyttar fråga från "fråga mammor"
    By Vissis in forum Pappasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar