Nu tänkte jag börja hänga här!
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Nu tänkte jag börja hänga här!



    Har läst men varit väldigt oaktiv i mars gruppen,då min bebis var beräknad till mars.
    Men så kom han ju i slutet av februari,så igentligen hör jag väl hemma här!

    Tänkte att jag skall presentera mig och inte bara komma här och...komma.

    Jag har alltså den lilla pojken född i februari och så har jag en pojke som är snart tre och en flicka som är sex.
    Vi bor med pappan och hundar i Stockholmsområdet (än så länge,men vi planerar att bli norrlänningar inom kort)

    Jag håller annars till mycket på boksnack och barnkläder ,som är två av mina stora intressen.
    Annars gillar vi att resa även om det oftast blir till samma resmål; mannens hemland i Sydamerika och krokarna därikring.

    Litet kort,sådär om mig,fråga om det är nåt ni undrar,vet ja´!
    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  2. 1
    Nu tänkte jag börja hänga här!

    Har läst men varit väldigt oaktiv i mars gruppen,då min bebis var beräknad till mars.
    Men så kom han ju i slutet av februari,så igentligen hör jag väl hemma här!

    Tänkte att jag skall presentera mig och inte bara komma här och...komma.

    Jag har alltså den lilla pojken född i februari och så har jag en pojke som är snart tre och en flicka som är sex.
    Vi bor med pappan och hundar i Stockholmsområdet (än så länge,men vi planerar att bli norrlänningar inom kort)

    Jag håller annars till mycket på boksnack och barnkläder ,som är två av mina stora intressen.
    Annars gillar vi att resa även om det oftast blir till samma resmål; mannens hemland i Sydamerika och krokarna därikring.

    Litet kort,sådär om mig,fråga om det är nåt ni undrar,vet ja´!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Känner ju igen dig från både barnkläder och boksnack. Lillan heter ju jag och barnen Carl och Astrid, som nicket redan avslöjar

    Min mans familj är från Spanien, så vi har väl även spanskan som gemensam nämnare, även om jag gissar att ni kanske använder spanskan mer än vad vi gör - numera pratar vi bara spanska när vi är i Spanien, eller när vi försöker prata "över huvudet" på Carl...

    Välkommen hit!
  4. 2
    Känner ju igen dig från både barnkläder och boksnack. Lillan heter ju jag och barnen Carl och Astrid, som nicket redan avslöjar

    Min mans familj är från Spanien, så vi har väl även spanskan som gemensam nämnare, även om jag gissar att ni kanske använder spanskan mer än vad vi gör - numera pratar vi bara spanska när vi är i Spanien, eller när vi försöker prata "över huvudet" på Carl...

    Välkommen hit!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Jaså,ni är lika oansvariga som

    oss då?
    Här är vi jättedåliga med spanskan,tyvärr,fick "skäll" senast idag på dotterns kvartsamtal,om att det är synd och skam att att inte utnyttja det andra språket mer.

    Vi har själva dåligt samvete för detta och tänker jämt att vi skall bättra oss,men problemet ligger väl mest i att mannen blivit så pass "försvenskad" att han tänker på svenska och glömmer av att använda spanskan.
    Och att jag inte talar det så flytande att jag skulle kunna lära dem rätt....

    Men visst talar du spanska flytande?

    Tack för välkomnandet,förresten! =)
    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  6. 3
    Jaså,ni är lika oansvariga som oss då?
    Här är vi jättedåliga med spanskan,tyvärr,fick "skäll" senast idag på dotterns kvartsamtal,om att det är synd och skam att att inte utnyttja det andra språket mer.

    Vi har själva dåligt samvete för detta och tänker jämt att vi skall bättra oss,men problemet ligger väl mest i att mannen blivit så pass "försvenskad" att han tänker på svenska och glömmer av att använda spanskan.
    Och att jag inte talar det så flytande att jag skulle kunna lära dem rätt....

    Men visst talar du spanska flytande?

    Tack för välkomnandet,förresten! =)
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Välkommen!
    Jag borde väl egentligen hålla till i marsgruppen. Va beräknad till 27/2 men pojken behagade inte komma förän 11/3. Har varit inne och presenterat mig i marsgruppen men har ändå hållt mig kvar här.
  8. 4
    Välkommen!
    Jag borde väl egentligen hålla till i marsgruppen. Va beräknad till 27/2 men pojken behagade inte komma förän 11/3. Har varit inne och presenterat mig i marsgruppen men har ändå hållt mig kvar här.
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Välkommen! Själv är jag hemma med Tuwa född 3/2 men vi har sedan tidigare tre döttrar...Emelie (15 år idag), Ellen 13 år och Thea 4 år.
  10. 5
    Välkommen! Själv är jag hemma med Tuwa född 3/2 men vi har sedan tidigare tre döttrar...Emelie (15 år idag), Ellen 13 år och Thea 4 år.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Jo, jag talar spanska hyfsat flytande - har inga problem med att läsa böcker på spanska eller se på film/tv - däremot skriver jag uruselt!

    Vi svär åt oss själva när vi hör Carl prata "skånska" med Pasqui och västgötska med mig - han skulle ju onekligen klara av två språk galant och frågar ständigt vad saker heter på spanska och engelska...
  12. 6
    Jo, jag talar spanska hyfsat flytande - har inga problem med att läsa böcker på spanska eller se på film/tv - däremot skriver jag uruselt!

    Vi svär åt oss själva när vi hör Carl prata "skånska" med Pasqui och västgötska med mig - han skulle ju onekligen klara av två språk galant och frågar ständigt vad saker heter på spanska och engelska...
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Välkommen säger vi, Jonathan och jag!
  14. 7
    Välkommen säger vi, Jonathan och jag!
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Välkommen! Jag och Gabriel skulle egentligen varit i mars eller aprilgruppen då han var beräknad till 30 mars, men han kom en aning oväntat redan 4:e februari. Så här är vi.
  16. 8
    Välkommen! Jag och Gabriel skulle egentligen varit i mars eller aprilgruppen då han var beräknad till 30 mars, men han kom en aning oväntat redan 4:e februari. Så här är vi.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Vad lustigt,mitt lilltroll var

    beräknat till 11/3 men kom den 27/ 2!!!
    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  18. 9
    Vad lustigt,mitt lilltroll var beräknat till 11/3 men kom den 27/ 2!!!
  19. Medlem sedan
    May 2006
    #10

    Välkommen hit!

    .
    ♥♥3 prinsessor & 1 liten prins♥♥
  20. 10
    Välkommen hit! .
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Vad härligt med så stora

    systrar = barnvakter?
    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  22. 11
    Vad härligt med så stora systrar = barnvakter?
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Tackar,tackar! imt.

    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  24. 12
    Tackar,tackar! imt.
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Oj,han hade bråttom!

    Min lilla heter också Gabriel!
    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  26. 13
    Oj,han hade bråttom! Min lilla heter också Gabriel!
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Tack,snälla!=) Imt

    mmmm
    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  28. 14
    Tack,snälla!=) Imt mmmm
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15
    Välkommen! Jag har en liten korv som är född 7 februari!
  30. 15
    Välkommen! Jag har en liten korv som är född 7 februari!
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    Bråttom och bråttom... jag fick akut havandeskapsförgiftning så han hade det bättre utanför magen än i den.
  32. 16
    Bråttom och bråttom... jag fick akut havandeskapsförgiftning så han hade det bättre utanför magen än i den.
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    Fy då..Men idag mår han bra?

    Och du med,hoppas jag.
    " An eye for an eye will make the whole world blind ." -Mahatma Gandhi


    www.skrivlust.blogg.se
  34. 17
    Fy då..Men idag mår han bra? Och du med,hoppas jag.
  35. Medlem sedan
    Jul 2005
    #18
    Hej och välkommen!

    Själv tillhörde jag januarigruppen ett bra tag men det blev en februaribebis till slut... nåja, huvudsaken är att du hittat hit nu iaf

    Själv har jag två söner; en kille på 2 år och så februarikillen... jag bor i Stockholm och studerar barns språkutveckling på Stockholms universitet (på halvtid).

    Hoppas du blir mer aktiv i den här gruppen!
  36. 18
    Hej och välkommen!

    Själv tillhörde jag januarigruppen ett bra tag men det blev en februaribebis till slut... nåja, huvudsaken är att du hittat hit nu iaf

    Själv har jag två söner; en kille på 2 år och så februarikillen... jag bor i Stockholm och studerar barns språkutveckling på Stockholms universitet (på halvtid).

    Hoppas du blir mer aktiv i den här gruppen!
  37. Medlem sedan
    Aug 2007
    #19
    Idag mår vi båda bra. Det enda som märks på honom att han är prematur och tillväxthämmad(vägde bara 1100g)
    är att han är lite liten. Han väger idag strax över 6 kilo och är ca. 63-64cm lång. Titta gärna in på min sida och titta på bilderna jag lagt ut på honom(både gamla och nya).
  38. 19
    Idag mår vi båda bra. Det enda som märks på honom att han är prematur och tillväxthämmad(vägde bara 1100g)
    är att han är lite liten. Han väger idag strax över 6 kilo och är ca. 63-64cm lång. Titta gärna in på min sida och titta på bilderna jag lagt ut på honom(både gamla och nya).
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20

    Välkommen hit!

    Jag har en snart sexåring, en snart 4½åring och så lillan född 2/2. Alla tre är flickor.

    //Lima
  40. 20
    Välkommen hit! Jag har en snart sexåring, en snart 4½åring och så lillan född 2/2. Alla tre är flickor.

    //Lima
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tänkte hänga här...
    By Miserere in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 20:42
  2. Tänkte hänga lite här om det är Ok
    By Lilla_hoppsan in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 10:18
  3. Tänkte hänga här!
    By Lucky Seven in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 23:26
  4. Tänkte hänga här ett tag
    By alvbarn in forum _0705 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 08:05
  5. Ny.. tänkte börja hänga här efter..
    By Martha m H-05 & M-07 in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar