Vattkoppor
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Vattkoppor

    Stackars Katja fick gå hem från dagis i tisdags för att de hade upptäckt några koppor. Jag och min man var först inte helt övertygade eftersom hon inte haft någon feber och verkade pigg även i tisdags, men det tog inte många timmar för oss att bli övertygade! Hon har knappt haft feber men nu är hon verkligen prickig och som det har kliat i natt. Det blev inte mkt sovit i natt. Ändå var hon rätt pigg i morse vid halvåtta, till skillnad mot mig själv. Kort middagslur men då började det klia riktigt illa igen. Jag ringde BVC för att få Tavelgyr eller vad det nu hette. Hon ska få ikväll. Hoppas att det klådan avtar lite.

    Blygdläpparna är helt täckta av koppor och hon vill absolut inte ha blöja - så vi passar på att öva lite pottgående och det går rätt bra. Apropå det, vad kallar ni det som mina föräldrar kallade "framstjärten"? Min man säger "fifi" och jag kör lite halvhjärtat med "snipa", men vi borde väl vara mer konsekventa...
    Sara med Katja 2005-11-09 och pojkarna (94 och 98)
  2. 1
    Vattkoppor Stackars Katja fick gå hem från dagis i tisdags för att de hade upptäckt några koppor. Jag och min man var först inte helt övertygade eftersom hon inte haft någon feber och verkade pigg även i tisdags, men det tog inte många timmar för oss att bli övertygade! Hon har knappt haft feber men nu är hon verkligen prickig och som det har kliat i natt. Det blev inte mkt sovit i natt. Ändå var hon rätt pigg i morse vid halvåtta, till skillnad mot mig själv. Kort middagslur men då började det klia riktigt illa igen. Jag ringde BVC för att få Tavelgyr eller vad det nu hette. Hon ska få ikväll. Hoppas att det klådan avtar lite.

    Blygdläpparna är helt täckta av koppor och hon vill absolut inte ha blöja - så vi passar på att öva lite pottgående och det går rätt bra. Apropå det, vad kallar ni det som mina föräldrar kallade "framstjärten"? Min man säger "fifi" och jag kör lite halvhjärtat med "snipa", men vi borde väl vara mer konsekventa...
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    åh stackars liten

    vad jobbigt med så svår klåda *lider*

    Vi säger snippa för det sa de på dagis. Det känns naturligt (fast astrid säger då pippa) och de talar om snippan lika glatt osm små killar snackar om snoppen.
  4. 2
    åh stackars liten vad jobbigt med så svår klåda *lider*

    Vi säger snippa för det sa de på dagis. Det känns naturligt (fast astrid säger då pippa) och de talar om snippan lika glatt osm små killar snackar om snoppen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Vi får se om det hjälper lite med Tavegyl ikväll. Ska försöka lära mig att säga "snippa"!
  6. 3
    Vi får se om det hjälper lite med Tavegyl ikväll. Ska försöka lära mig att säga "snippa"!
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Uj uj... Fast jag tycker änså det är så himla skönt när de väl haft det. jag hade hoppats att ellen skulle ha fått det när jag var hemma, men det fick hon inte. Du kan väl ta och skicka lite vattkoppor hitåt!!
    Hoppas natten blir bättre för Katja då!
  8. 4
    Uj uj... Fast jag tycker änså det är så himla skönt när de väl haft det. jag hade hoppats att ellen skulle ha fått det när jag var hemma, men det fick hon inte. Du kan väl ta och skicka lite vattkoppor hitåt!!
    Hoppas natten blir bättre för Katja då!
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Stackars, kliet är inte roligt. Saga hade vattkoppor när hon var 2 månader, och verkade rätt oberörd faktiskt. Hon fick dem av Emma som fått dem på dagis lagom till jullovet. Syrran var alltså knappt 3 och för henne var det jobbigare, vi använde kylbalsam från apoteket, lindrade lite.

    Vi har annammat ordet snippa, hemma sa vi nog mest springa, men jag tycker snippa är bättre eftersom det inte har någon mer betydelse.
  10. 5
    Stackars, kliet är inte roligt. Saga hade vattkoppor när hon var 2 månader, och verkade rätt oberörd faktiskt. Hon fick dem av Emma som fått dem på dagis lagom till jullovet. Syrran var alltså knappt 3 och för henne var det jobbigare, vi använde kylbalsam från apoteket, lindrade lite.

    Vi har annammat ordet snippa, hemma sa vi nog mest springa, men jag tycker snippa är bättre eftersom det inte har någon mer betydelse.

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor?
    By laban & labolina in forum Downs Syndrom
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:19
  4. Vattkoppor har vi här.....
    By LenaH in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 19:05
  5. Vattkoppor
    By laban & labolina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar