Lekar på fest
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Lekar på fest

    Har fått i uppdrag att komma på lekar till lördagens kräftskiva. Det är både vuxna och barn i alla åldrar, så inga "ekivoka" saker, utan kul för alla. Finns det någon med bra idéer, eller som vet någon bra sida att titta på?
  2. 1
    Lekar på fest Har fått i uppdrag att komma på lekar till lördagens kräftskiva. Det är både vuxna och barn i alla åldrar, så inga "ekivoka" saker, utan kul för alla. Finns det någon med bra idéer, eller som vet någon bra sida att titta på?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    en frågesport eller e det för avancerat och tidskrävande det kan ju vara typ fem frågor?

    kan man inte sno några midsommar "lekar" som hoppa säck, ägg på en sked eller sånt ?
  4. 2
    en frågesport eller e det för avancerat och tidskrävande det kan ju vara typ fem frågor?

    kan man inte sno några midsommar "lekar" som hoppa säck, ägg på en sked eller sånt ?
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Jag är ju en musikfantast och jag gillar alla musiklekar ! Man kan spela en bit av en låt och så får gästerna gissa vilken låt det är, hur refrängen går, vad ska de ta på sig i andra versen (typ blåsippan ute i backarna står).

    Sedan kan man välja alla världens låtar för att få det lätt eller svårt.

    Ord knep och knåp gillar jag också, städer på svengelska och så där.

    Översätta sångtexter till obegriplig svenska eller engelska är också kul

    Samt leta refräng på en vers från en sång - SVÅRT !
  6. 3
    Jag är ju en musikfantast och jag gillar alla musiklekar ! Man kan spela en bit av en låt och så får gästerna gissa vilken låt det är, hur refrängen går, vad ska de ta på sig i andra versen (typ blåsippan ute i backarna står).

    Sedan kan man välja alla världens låtar för att få det lätt eller svårt.

    Ord knep och knåp gillar jag också, städer på svengelska och så där.

    Översätta sångtexter till obegriplig svenska eller engelska är också kul

    Samt leta refräng på en vers från en sång - SVÅRT !
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Vi har ju redan karaoke på schemat, så det kanske inte vore så dumt att köra på samma tema? Lite "så ska det låta". Fast jag har så dålig fantasi och lite tid. Ska höra med ungarna om de kanske vill hitta på lite "knäppa" frågor. Tack för tips. Köra en bit av en låt tycker jag var en bra idé - uppstart för karaoken!
  8. 4
    Vi har ju redan karaoke på schemat, så det kanske inte vore så dumt att köra på samma tema? Lite "så ska det låta". Fast jag har så dålig fantasi och lite tid. Ska höra med ungarna om de kanske vill hitta på lite "knäppa" frågor. Tack för tips. Köra en bit av en låt tycker jag var en bra idé - uppstart för karaoken!
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Vi ska vara inomhus ( i puben) tror det blir för trångt. Pontus slog i huvudet när han var på kalas och hoppade säck där i helgen... Men frågesport har vi ocks varit inne på. Synd man inte kan släckaner källaren och köra nattorientering med pannlampa
  10. 5
    Vi ska vara inomhus ( i puben) tror det blir för trångt. Pontus slog i huvudet när han var på kalas och hoppade säck där i helgen... Men frågesport har vi ocks varit inne på. Synd man inte kan släckaner källaren och köra nattorientering med pannlampa
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    tv-idé

    Ja vilket tv-program var det nu när den ena skulle stå med ryggen mot en bildskärm och gissa vem som var på bilden, när medtävlaren skulle se bilden och sjunga något för att tala om det...

    Våra kompisar gjorde det i alla fall på sin fest i våras. Det var kanonsvårt men kul! Visade bilder på dator/tv skärm...
  12. 6
    tv-idé Ja vilket tv-program var det nu när den ena skulle stå med ryggen mot en bildskärm och gissa vem som var på bilden, när medtävlaren skulle se bilden och sjunga något för att tala om det...

    Våra kompisar gjorde det i alla fall på sin fest i våras. Det var kanonsvårt men kul! Visade bilder på dator/tv skärm...
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Hm. Kräver ju lite planering, men låter helt klart kul. Tror det var från doobidoo.
  14. 7
    Hm. Kräver ju lite planering, men låter helt klart kul. Tror det var från doobidoo.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Aha aj aj då då får ni nog skippa säcken vill ju inte orsaka fler skador än jag gjort till era barn
  16. 8
    Aha aj aj då då får ni nog skippa säcken vill ju inte orsaka fler skador än jag gjort till era barn
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Haha, lite svinn får man räkna med. Vi har ju så många, ett och annat barn, eller ishockeyspel mer, eller mindre (Det är ju inte lätt när de eländiga krypen smyger sig på runt benen)
  18. 9
    Haha, lite svinn får man räkna med. Vi har ju så många, ett och annat barn, eller ishockeyspel mer, eller mindre (Det är ju inte lätt när de eländiga krypen smyger sig på runt benen)
  19. Medlem sedan
    Sep 2007
    #10
    Har du hört talas om lappleken? Du skriver en hel hög med lappar som det står saker i stil med: hand på knä, fot på vad, hand på huvud, rumpa mot rumpa etc. leken/tävlingen går ut på att deltagarna ska kunna hålla fast så många lappar som möjligt på det sätt som det står på lappen. Dvs en person tar en lapp där det står tex hand mot huvud. Denne tar då en annan deltagare och sätter sin hand mot dennes huvud med lappen emellan. Deltagare nr 2 tar sedan en ny lapp där det kanske står rumpa mot rumpa. 2:an håller då fast lappen med sin rumpa mot 1:an eller en 3:e deltagares rumpa. Så fortsätter man så tills det inte går att hålla fast fler lappar. Detta går att göra i lag som tävlar mot varandra, det lag som lyckats hålla fast flest lappar vinner.
    Jätte kul lek/tävling som tvingar människor att prata med varandra och att samarbeta.
  20. 10
    Har du hört talas om lappleken? Du skriver en hel hög med lappar som det står saker i stil med: hand på knä, fot på vad, hand på huvud, rumpa mot rumpa etc. leken/tävlingen går ut på att deltagarna ska kunna hålla fast så många lappar som möjligt på det sätt som det står på lappen. Dvs en person tar en lapp där det står tex hand mot huvud. Denne tar då en annan deltagare och sätter sin hand mot dennes huvud med lappen emellan. Deltagare nr 2 tar sedan en ny lapp där det kanske står rumpa mot rumpa. 2:an håller då fast lappen med sin rumpa mot 1:an eller en 3:e deltagares rumpa. Så fortsätter man så tills det inte går att hålla fast fler lappar. Detta går att göra i lag som tävlar mot varandra, det lag som lyckats hålla fast flest lappar vinner.
    Jätte kul lek/tävling som tvingar människor att prata med varandra och att samarbeta.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Japp musikfrågesport av typen spela ett intro och lagen ska gissa vilken låt det är.
    Den är ett MÅSTE på våra fester som vi har ett visst kräftskivegäng. I år har jag också gjort lite som de gör på doobedoo att ta en textrad ur en låt och så ska laget som kommer på vilken låt det är sjunga refrängen!
  22. 11
    Japp musikfrågesport av typen spela ett intro och lagen ska gissa vilken låt det är.
    Den är ett MÅSTE på våra fester som vi har ett visst kräftskivegäng. I år har jag också gjort lite som de gör på doobedoo att ta en textrad ur en låt och så ska laget som kommer på vilken låt det är sjunga refrängen!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    En skitkul jättebra lek för alla åldrar är sugrörsbygge :-) man delas in i lagom stora grupper (4-6 man tycker jag är bra) och varje grupp får ett stort paket sugrör och en tejprulle så ska de bygga ett så högt självstående bygge som möjligt och man bygger tills sugrören tar slut
  24. 12
    En skitkul jättebra lek för alla åldrar är sugrörsbygge :-) man delas in i lagom stora grupper (4-6 man tycker jag är bra) och varje grupp får ett stort paket sugrör och en tejprulle så ska de bygga ett så högt självstående bygge som möjligt och man bygger tills sugrören tar slut
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13
    Rekommenderar denna sida:

    http://hem.passagen.se/annaxx/dok3.html
  26. 13
    Rekommenderar denna sida:

    http://hem.passagen.se/annaxx/dok3.html
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14
    lagsport, att komma fört till mål , hela laget tillsamans, antingen med hjälp av kuddar som man måste stå på, eller med hjälp av trasmattor. Kräver sammarbete, alla kan vara med, och är kul!
  28. 14
    lagsport, att komma fört till mål , hela laget tillsamans, antingen med hjälp av kuddar som man måste stå på, eller med hjälp av trasmattor. Kräver sammarbete, alla kan vara med, och är kul!

Liknande trådar

  1. fest och lekar
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 16:17
  2. Tv-lekar fest...
    By Vivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 21:54
  3. Lekar till fest?
    By Johannah in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 21:39
  4. Lekar till en 40-års fest?
    By aurian in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 19:23
  5. lekar på 30 års fest
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 18:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar