Neah (?) är här!!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Neah (?) är här!!

    Skrev ett inlägg 03.30 natten till igår om att jag hade värkar och att jag fått en blod-slemblanding. Yummi! ;-)
    Värkarna tilltog sedan i längd och styrka, men det var fortfarnade klart uthärdligt. Jag tog en låååång dusch, vilket var jätteskönt!
    Jag funderade mest på om vi skulle behöva kalla in barnvakt eller om dagis och skola skulle hinna öppna innan vi skulle åka in. Jag försökte packa en väska till barnen, om de skulle behöva sova borta. Men när jag märkte att jag inte kunde tänka efter vad de sulle behöva för en natt borta, då tyckte jag att det var dags att väcka min man. Då var klockan 05.50. Han var så söt och morgonyr och undrade om vi skulle åka på en gång, om det var bråttom mm. Jag började inse att vi nog var tvugna att komma på vad vi skulle göra med barnen, för att jag förmodligen inte skulle kunna vara kvar hemma till 8. Klockan 7 åkte vi med barnen till en familj i närheten som har barn på samma dagis och skolklass som våra barn. Vi åkte vidare och jag börjar känna mer och mer hur jag behöver gå på toa...Efter några minuter kände jag hur vattnet gick, i vår nya bil...Blött blev det!
    jag funderade ett tag på om vi skulle ta Karolinska istället, för att det var närmare, men vi körde på till Danderyd och BB Stockholm. Kände att det kvittar väl var, bara jag slipper få barn i bilen! Klockan 7.20 körde vi upp mot entrén.
    Hur som helst, åker upp i hissen och går mot entren. Dörren stod öppen och jag tyckte att det såg lite konstigt ut. Men jag gick fram till disken -konstigt tänkte jag, var det en receptionsdisk här förut?, Sa hej, vi ringde förut, vattnet gick i bilen mm. Hon sa, oj då, fast du ska nog inte hit. Det visade sig att vi gått av på fel våning och stod på en diabetesmottagning. Upp en våning till och så var vi rätt! :-)
    Fick genast träffa Petra, undersköterska och en barnmorskestuderande. De satte på mig ett CTG-bälte och kollade blodtryck som var en aning högt, men ok. Sedan kom barnmorskan in och de kom fram till att det förmodligen var bajs i fostervattnet och så satte de en skalpelektrod i bebbans huvud. De såg att jag var ju var helt öppen och krystfärdig. Jag oroade mig mest för att bajsa där i stolen, eftersom att jag varit hård i magen flera dagar och inte kunnat göra det och jag blev lite pryd där. Jag sa som det var och de försökte verkligen övertyga mig om att det inte var något problem. Men för mig var det det.
    BM frågade om jag skulle byta till förlossningspallen och det gjorde jag. Där kom en hemsk krystvärk och jag kände att det här vill jag inte göra igen, men då var huvudet ute! Sedan var det bara en till och så hade vi henne hos oss! Klockan var då 07.47! Helt utan bedövning, vilket väl inte var direkt planerat.

    Sedan skulle jag sys ett par stygn och jag rekommenderar verkligen att ta lustgas under syendet! Helt underbart!!!!!!!!!!!!Jag vill ha lustgas hemma!

    Detta var alltså igår morse och vi åkte hem idag efter lunch.

    Det var det om det. Hör av mig mer snart.
  2. 1
    Neah (?) är här!! Skrev ett inlägg 03.30 natten till igår om att jag hade värkar och att jag fått en blod-slemblanding. Yummi! ;-)
    Värkarna tilltog sedan i längd och styrka, men det var fortfarnade klart uthärdligt. Jag tog en låååång dusch, vilket var jätteskönt!
    Jag funderade mest på om vi skulle behöva kalla in barnvakt eller om dagis och skola skulle hinna öppna innan vi skulle åka in. Jag försökte packa en väska till barnen, om de skulle behöva sova borta. Men när jag märkte att jag inte kunde tänka efter vad de sulle behöva för en natt borta, då tyckte jag att det var dags att väcka min man. Då var klockan 05.50. Han var så söt och morgonyr och undrade om vi skulle åka på en gång, om det var bråttom mm. Jag började inse att vi nog var tvugna att komma på vad vi skulle göra med barnen, för att jag förmodligen inte skulle kunna vara kvar hemma till 8. Klockan 7 åkte vi med barnen till en familj i närheten som har barn på samma dagis och skolklass som våra barn. Vi åkte vidare och jag börjar känna mer och mer hur jag behöver gå på toa...Efter några minuter kände jag hur vattnet gick, i vår nya bil...Blött blev det!
    jag funderade ett tag på om vi skulle ta Karolinska istället, för att det var närmare, men vi körde på till Danderyd och BB Stockholm. Kände att det kvittar väl var, bara jag slipper få barn i bilen! Klockan 7.20 körde vi upp mot entrén.
    Hur som helst, åker upp i hissen och går mot entren. Dörren stod öppen och jag tyckte att det såg lite konstigt ut. Men jag gick fram till disken -konstigt tänkte jag, var det en receptionsdisk här förut?, Sa hej, vi ringde förut, vattnet gick i bilen mm. Hon sa, oj då, fast du ska nog inte hit. Det visade sig att vi gått av på fel våning och stod på en diabetesmottagning. Upp en våning till och så var vi rätt! :-)
    Fick genast träffa Petra, undersköterska och en barnmorskestuderande. De satte på mig ett CTG-bälte och kollade blodtryck som var en aning högt, men ok. Sedan kom barnmorskan in och de kom fram till att det förmodligen var bajs i fostervattnet och så satte de en skalpelektrod i bebbans huvud. De såg att jag var ju var helt öppen och krystfärdig. Jag oroade mig mest för att bajsa där i stolen, eftersom att jag varit hård i magen flera dagar och inte kunnat göra det och jag blev lite pryd där. Jag sa som det var och de försökte verkligen övertyga mig om att det inte var något problem. Men för mig var det det.
    BM frågade om jag skulle byta till förlossningspallen och det gjorde jag. Där kom en hemsk krystvärk och jag kände att det här vill jag inte göra igen, men då var huvudet ute! Sedan var det bara en till och så hade vi henne hos oss! Klockan var då 07.47! Helt utan bedövning, vilket väl inte var direkt planerat.

    Sedan skulle jag sys ett par stygn och jag rekommenderar verkligen att ta lustgas under syendet! Helt underbart!!!!!!!!!!!!Jag vill ha lustgas hemma!

    Detta var alltså igår morse och vi åkte hem idag efter lunch.

    Det var det om det. Hör av mig mer snart.
  3. Pia Bf 19/9
    #2

    GRATTIS till lilltjejen!

    Hej!

    Ett jättegrattis till dig och din familj!
    Vad underbart att det gick så fort och bra!

    Vi väntar fortfarande på vår Nea som skall komma inom 1½ vecka....

    Kram Pia
  4. 2
    GRATTIS till lilltjejen! Hej!

    Ett jättegrattis till dig och din familj!
    Vad underbart att det gick så fort och bra!

    Vi väntar fortfarande på vår Nea som skall komma inom 1½ vecka....

    Kram Pia
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Stort grattis till flickan!! Låter ju onekligen som ytterligare en smidig förlossning...
    Skönt att vara hemma såpass tidigt med!
  6. 3
    Stort grattis till flickan!! Låter ju onekligen som ytterligare en smidig förlossning...
    Skönt att vara hemma såpass tidigt med!
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    men va fort och smidigt det gick då..så vill jag ju oxå ha det hihi grattis så jätte mkt!!
  8. 4
    men va fort och smidigt det gick då..så vill jag ju oxå ha det hihi grattis så jätte mkt!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Grattis!! Vilken historia
    Oj oj vad snabbt det gick..
    Än en gång grattis..
  10. 5
    Grattis!! Vilken historia
    Oj oj vad snabbt det gick..
    Än en gång grattis..
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    GRATTIS GRATTIS
  12. 6
    GRATTIS GRATTIS
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Wow vilken förlossning, du var verkligen med!
    Grattis & lycka till!
  14. 7
    Wow vilken förlossning, du var verkligen med!
    Grattis & lycka till!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Grattis, vad skönt att allt gick så bra
  16. 8
    Grattis, vad skönt att allt gick så bra
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Vilken härlig förlossning låter det som!
    *kram*
  18. 9
    Vilken härlig förlossning låter det som!
    *kram*
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Grattis
    Vad skönt att ni hann få iväg barnen och att det gick så fort och bra utan bedövning.
  20. 10
    Grattis
    Vad skönt att ni hann få iväg barnen och att det gick så fort och bra utan bedövning.
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Grattis
  22. 11
    Grattis
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Åh grattis till flickan!
  24. 12
    Åh grattis till flickan!
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13
    Grattis! Det låter som en fin upplevelse! Det är så roligt att läsa förlossningshistorier, det ger mig hopp om att det snart är min tur.
  26. 13
    Grattis! Det låter som en fin upplevelse! Det är så roligt att läsa förlossningshistorier, det ger mig hopp om att det snart är min tur.
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14
    Din förlossning låter häftig och härlig! Grattis till er dotter!!
  28. 14
    Din förlossning låter häftig och härlig! Grattis till er dotter!!
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Tack så mycket! Vi testar med Neah denna vecka, så får vi se om det stämmer med henne!
  30. 15
    Tack så mycket! Vi testar med Neah denna vecka, så får vi se om det stämmer med henne!
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Ja, eller som min man uttryckte det. "Det gick ju smärtfritt det där." Vilket jag väl inte riktigt kunde hålla med om...
  32. 16
    Ja, eller som min man uttryckte det. "Det gick ju smärtfritt det där." Vilket jag väl inte riktigt kunde hålla med om...
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Ja, fast jag känner mig lite snuvad på BB-Stockholmsvistelsen. Men det var det värt! :-)
  34. 17
    Ja, fast jag känner mig lite snuvad på BB-Stockholmsvistelsen. Men det var det värt! :-)
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Tack så mycket. Ja, det blev lite bråttom på slutet! :-)
  36. 18
    Tack så mycket. Ja, det blev lite bråttom på slutet! :-)
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Tack. Lycka till själv!
  38. 19
    Tack. Lycka till själv!
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    TACK TACK!
  40. 20
    TACK TACK!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. G*R*A*T*T*I*S NEAH
    By ~Susanna~ in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 20:23
  2. Neah!
    By rut123 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 09:32
  3. G*R*A*T*T*I*S NEAH 2 ÅR
    By sarahkristin in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 14:20
  4. Mia m Neah!
    By Hanna m H o M in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 21:00
  5. Mia med Neah OT
    By Annika o Amy 29-3-06 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar