JAG HAR KÖRKORT!!!!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    JAG HAR KÖRKORT!!!!

    ÄNTLIGEN, efter oändligt många år så får också jag köra bil SJÄLV!!!!
    Är så glad så jag bara vill hoppa och skutta, kan nog inte sluta le

    Och jag körde upp i Farsta, ökänt som det svåraste stället i landet att köra upp på, *stolt*
    (att kl. sedan var 9 och det är lördag spelade väl också in när det gäller svårighetsgrad...)

    Vi ska på kräftskiva i kväll och för första gången på de dryga tretton år som jag och F har varit tillsamman så slipper han köra, så han är också glad


    Ska lugna mig lite och sedan ska jag ta en tur med bilen_helt själv_ superläskigt men å så roligt
  2. 1
    JAG HAR KÖRKORT!!!! ÄNTLIGEN, efter oändligt många år så får också jag köra bil SJÄLV!!!!
    Är så glad så jag bara vill hoppa och skutta, kan nog inte sluta le

    Och jag körde upp i Farsta, ökänt som det svåraste stället i landet att köra upp på, *stolt*
    (att kl. sedan var 9 och det är lördag spelade väl också in när det gäller svårighetsgrad...)

    Vi ska på kräftskiva i kväll och för första gången på de dryga tretton år som jag och F har varit tillsamman så slipper han köra, så han är också glad


    Ska lugna mig lite och sedan ska jag ta en tur med bilen_helt själv_ superläskigt men å så roligt
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    GRATTIS!! Vad roligt och vad duktig du är!

    Kramar
  4. 2
    GRATTIS!! Vad roligt och vad duktig du är!

    Kramar
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Tack!
    Ja, idag känner jag mig jätteduktig hela dagen
  6. 3
    Tack!
    Ja, idag känner jag mig jätteduktig hela dagen
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Det ska du göra också! Jag har inget körkort, var så himla rädd så fort jag satt vid ratten och höll på att tuppa av om jag hade en bil bakom mig Fast jag funderar mer och mer på hur det skulle vara att kunna sticka iväg sjäv ibland.
  8. 4
    Det ska du göra också! Jag har inget körkort, var så himla rädd så fort jag satt vid ratten och höll på att tuppa av om jag hade en bil bakom mig Fast jag funderar mer och mer på hur det skulle vara att kunna sticka iväg sjäv ibland.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Vet precis hur du menar, gissa varför det har tagit mig så lång tid ?
    Fast så småningom så kommer man över den där rädslan och då blir det riktigt kul!
  10. 5
    Vet precis hur du menar, gissa varför det har tagit mig så lång tid ?
    Fast så småningom så kommer man över den där rädslan och då blir det riktigt kul!
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Grattis!!!

    Förstår att det är härligt att äntligen få köra bil själv! Och att din sambo jublar är väl ockås ganska förståeligt Ha så kul ikväll!
  12. 6
    Grattis!!! Förstår att det är härligt att äntligen få köra bil själv! Och att din sambo jublar är väl ockås ganska förståeligt Ha så kul ikväll!
  13. Marmelad
    #7
    *tjohooooooooooooooooooooooo* Stort grattis från mig! Jag tänkte faktiskt på dig och ditt körkort igår och funderade över hur det gått! Telepati?

    Nu hoppas jag att du kommer och hälsar på någon dag, hittar hit gör du väl *s*

    Jättegrattis, jag är grymt avundsjuk!
  14. 7
    *tjohooooooooooooooooooooooo* Stort grattis från mig! Jag tänkte faktiskt på dig och ditt körkort igår och funderade över hur det gått! Telepati?

    Nu hoppas jag att du kommer och hälsar på någon dag, hittar hit gör du väl *s*

    Jättegrattis, jag är grymt avundsjuk!
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Tack!
    Ja, sambon var minst lika glad som jag
    Kommer nog få köra rätt många gånger nu framöver, fast det gör ingenting
  16. 8
    Tack!
    Ja, sambon var minst lika glad som jag
    Kommer nog få köra rätt många gånger nu framöver, fast det gör ingenting
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    TAAAAACK!!!!

    Hi, hi, jag tänkte faktiskt "viska" om uppkörningen igår kväll när jag svarade på ditt inlägg... du lyckades kanske höra något ändå

    Jag kan komma med massor av tips och råd och framför allt PEPPNING till dig, nu är det din tur

    Förutom min skicklighet just i dag*hehe* så hade jag en stor tur också.
    Mitt körkorts-tillstånd går ut i morgon och i morse läste jag i DN om de jätteköer det är just nu på Länsstyrelsen för nya tillstånd så hade jag inte fått just den här tiden så hade det nog dröjt länge tills jag fått övningsköra OCH köra upp igen.

    Kommer gärna förbi dig någon dag, hittar gör jag
  18. 9
    TAAAAACK!!!!

    Hi, hi, jag tänkte faktiskt "viska" om uppkörningen igår kväll när jag svarade på ditt inlägg... du lyckades kanske höra något ändå

    Jag kan komma med massor av tips och råd och framför allt PEPPNING till dig, nu är det din tur

    Förutom min skicklighet just i dag*hehe* så hade jag en stor tur också.
    Mitt körkorts-tillstånd går ut i morgon och i morse läste jag i DN om de jätteköer det är just nu på Länsstyrelsen för nya tillstånd så hade jag inte fått just den här tiden så hade det nog dröjt länge tills jag fått övningsköra OCH köra upp igen.

    Kommer gärna förbi dig någon dag, hittar gör jag
  19. Marmelad
    #10
    Jamen jag tyckte väl att jag hörde något!

    Tur där med tillståndet! Undrar hur det är här i Sörmland, borde ta tag i det där med tillståndet i alla fall, men har inte orkat pallra mig iväg till optikern ännu. Haha, jag ser ner i en optikbutik från mitt kontorsfönster, men det är SÅ jobbigt att släpa sig dit tydligen . Men jag tror inte det är riktigt lika hårt tryck här som i Stockholm, har märkt att allt myndighetstjafs går bra mycket snabbare här än det gjorde när vi bodde i Sthlm...

    Ja, det vore verkligen jättekul om du kom hit och hälsade på mig någon dag! Skulle du börja jobba nu snart? Vi kan ju ta det någon helg i så fall!
  20. 10
    Jamen jag tyckte väl att jag hörde något!

    Tur där med tillståndet! Undrar hur det är här i Sörmland, borde ta tag i det där med tillståndet i alla fall, men har inte orkat pallra mig iväg till optikern ännu. Haha, jag ser ner i en optikbutik från mitt kontorsfönster, men det är SÅ jobbigt att släpa sig dit tydligen . Men jag tror inte det är riktigt lika hårt tryck här som i Stockholm, har märkt att allt myndighetstjafs går bra mycket snabbare här än det gjorde när vi bodde i Sthlm...

    Ja, det vore verkligen jättekul om du kom hit och hälsade på mig någon dag! Skulle du börja jobba nu snart? Vi kan ju ta det någon helg i så fall!
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    Optikerundersökningen tar två minuter och jag gick till min vanliga optiker (Synsam) och då var det dessutom gratis.

    Blanketten finns att skriva ut på nätet, går jättesnabbt
    Gör det så har du tagit första steget mot körkortet!
    Heja!

    Kan varmt rekommendera den körläraren här hos mig om du vill ta lektioner (alldeles vid tåget) men det finns ju en skola i Gnesta med (och massor av skolor i S-tälje).
    Teorin hade jag övningsfrågor på en CD som var väldigt bra, det behöver man inte gå en teorikurs på skola för, tycker jag (jag gjorde iofs det men skulle hellre lagt de pengarna på körlektioner).


    Ja, jag börjar snart att jobba men en sväng till dig borde jag hinna med, det är ju inte oktober än
  22. 11
    Optikerundersökningen tar två minuter och jag gick till min vanliga optiker (Synsam) och då var det dessutom gratis.

    Blanketten finns att skriva ut på nätet, går jättesnabbt
    Gör det så har du tagit första steget mot körkortet!
    Heja!

    Kan varmt rekommendera den körläraren här hos mig om du vill ta lektioner (alldeles vid tåget) men det finns ju en skola i Gnesta med (och massor av skolor i S-tälje).
    Teorin hade jag övningsfrågor på en CD som var väldigt bra, det behöver man inte gå en teorikurs på skola för, tycker jag (jag gjorde iofs det men skulle hellre lagt de pengarna på körlektioner).


    Ja, jag börjar snart att jobba men en sväng till dig borde jag hinna med, det är ju inte oktober än
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    Wow! Hurra! Vad roligt,grattis Förstår att det är en häftig känsla att få köra utan bisittare och vad skönt att du fick din revansch så fort
  24. 12
    Wow! Hurra! Vad roligt,grattis Förstår att det är en häftig känsla att få köra utan bisittare och vad skönt att du fick din revansch så fort
  25. Marmelad
    #13
    Ska kolla in körskolan hos dig! Har funderingar på den i Flen annars, tänkte åtminstone ta intensivkurs där, det är bra priser och tydligen jättebra. Den i Gnesta har flyttat till Nyköping tydligen!

    Ja ja, jag SKA ta mig till optikern *S*

    Du får komma och hälsa på den 28:e då, då är jag föräldraledig !
  26. 13
    Ska kolla in körskolan hos dig! Har funderingar på den i Flen annars, tänkte åtminstone ta intensivkurs där, det är bra priser och tydligen jättebra. Den i Gnesta har flyttat till Nyköping tydligen!

    Ja ja, jag SKA ta mig till optikern *S*

    Du får komma och hälsa på den 28:e då, då är jag föräldraledig !
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Åh, grattis!!!

    Längtar oxå efter kortet och känslan av att klara sig själv!

    Glad för din skull!

    Kram!
  28. 14
    Åh, grattis!!!

    Längtar oxå efter kortet och känslan av att klara sig själv!

    Glad för din skull!

    Kram!
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    GRATTIS! Bra gjort! Jag vet vilken lättnad det är när man ÄNTLIGEN är godkänd. Kör så det ryker!!!
  30. 15
    GRATTIS! Bra gjort! Jag vet vilken lättnad det är när man ÄNTLIGEN är godkänd. Kör så det ryker!!!
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16
    STORT GRATTIS!!!!!
    Vad roligt att det gick bra och att sambon slipper köra hem ikväll!

    Vet precis hur du känner dig! Man fattade inte riktigt att man fick köra alldeles själv, när man precis hade klarat det! Men ack vilken känsla!!!!

    Grattis igen och kör försiktigt i kväll/natt!
  32. 16
    STORT GRATTIS!!!!!
    Vad roligt att det gick bra och att sambon slipper köra hem ikväll!

    Vet precis hur du känner dig! Man fattade inte riktigt att man fick köra alldeles själv, när man precis hade klarat det! Men ack vilken känsla!!!!

    Grattis igen och kör försiktigt i kväll/natt!
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17
    Tack!

    Går fortfarande omkring i ett lyckorus

    Nu har jag varit ute helt själv, det var häftigt!
  34. 17
    Tack!

    Går fortfarande omkring i ett lyckorus

    Nu har jag varit ute helt själv, det var häftigt!
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18
    Ja, nu passar jag över stafettpinnen till nya körkortsaspiranter!
    Du och Marmelad kan kanske sporra varandra
    Tack!
  36. 18
    Ja, nu passar jag över stafettpinnen till nya körkortsaspiranter!
    Du och Marmelad kan kanske sporra varandra
    Tack!
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19
    Tack!
    Ja, idag körde jag som jag vet att jag kan, dvs bra

    Hade ändå lite svårt att tro på henne när hon sa de magiska orden.
  38. 19
    Tack!
    Ja, idag körde jag som jag vet att jag kan, dvs bra

    Hade ändå lite svårt att tro på henne när hon sa de magiska orden.
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20
    Ja, och som jag har längtat efter att äntligen få köra själv.
    Funderar nästan på att åka och tanka, bara för att jag faktiskt kan

    Tack!
  40. 20
    Ja, och som jag har längtat efter att äntligen få köra själv.
    Funderar nästan på att åka och tanka, bara för att jag faktiskt kan

    Tack!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. körkort eller inte körkort??
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 11:45
  2. körkort......
    By anonymt namn in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 09:37
  3. Körkort eller inte körkort...Ungdomar???
    By Sweetie in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 13:09
  4. KÖRKORT!!!
    By emmsi in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 20:30
  5. Båt-körkort
    By VardagsMamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 22:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar