Fallet Madeleine
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Fallet Madeleine

    Vet inte om man får prata om det här. Säg till mig om jag gör fel. Va tror ni? Tror ni det är föräldrarna. Jag hoppas inte det är det. Men tyvärr tror jag det kan vara de..
    Lena
  2. 1
    Fallet Madeleine Vet inte om man får prata om det här. Säg till mig om jag gör fel. Va tror ni? Tror ni det är föräldrarna. Jag hoppas inte det är det. Men tyvärr tror jag det kan vara de..
    Lena
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Ofta är det tyvärr så att föräldrar är inblandade i sådant här. Hemskt för Madeleine vem det än var som rövat bort/ tagit hennes liv.
    Det enda man kan hoppas på är att sanningen uppagas och att rätt person/personer får sitt straff.
  4. 2
    Ofta är det tyvärr så att föräldrar är inblandade i sådant här. Hemskt för Madeleine vem det än var som rövat bort/ tagit hennes liv.
    Det enda man kan hoppas på är att sanningen uppagas och att rätt person/personer får sitt straff.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Har inte följt med i fallet. Men tragiskt är det, och OM det är föräldrarna så är det dubbelt skrämmande för att de lagt så mycket pengar och tid på att "hitta" henne...
  6. 3
    Har inte följt med i fallet. Men tragiskt är det, och OM det är föräldrarna så är det dubbelt skrämmande för att de lagt så mycket pengar och tid på att "hitta" henne...
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Ja, i dagens läge upphör man aldrig att förvånas - jag vågar inte "döma" någon och vet inte ens vad jag själv tror riktigt. Bara så tragiskt och hemskt!
  8. 4
    Ja, i dagens läge upphör man aldrig att förvånas - jag vågar inte "döma" någon och vet inte ens vad jag själv tror riktigt. Bara så tragiskt och hemskt!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Mycket talar ju emot föräldrarna och egentligen är det inte konstigt att polisen ändrar fokus då alla andra spår är kalla. De skulle begå tjänstefel om de inte granskade och undersökte föräldrarna med tanke på att statistik visar att det ofta är nära anhöriga som begår brotten

    Beträffande utvecklingen i detta fall så "tror" jag inget utan får bara en klump i magen varje gång jag läser om det (ja när jag läser om barn som far illa överhuvudtaget )..
    Jag hoppas att flickan hittas vid liv återförenas med sin familj, får proffessionell hjälp att gå vidare i sitt liv och att ansvariga ställs inför rätta (med utgångspunkten att hon blivit bortförd)..
  10. 5
    Mycket talar ju emot föräldrarna och egentligen är det inte konstigt att polisen ändrar fokus då alla andra spår är kalla. De skulle begå tjänstefel om de inte granskade och undersökte föräldrarna med tanke på att statistik visar att det ofta är nära anhöriga som begår brotten

    Beträffande utvecklingen i detta fall så "tror" jag inget utan får bara en klump i magen varje gång jag läser om det (ja när jag läser om barn som far illa överhuvudtaget )..
    Jag hoppas att flickan hittas vid liv återförenas med sin familj, får proffessionell hjälp att gå vidare i sitt liv och att ansvariga ställs inför rätta (med utgångspunkten att hon blivit bortförd)..
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag vill ö h t inte spekulera i detta enskilda fallet, det känns lite osmakligt. Men jag kan väl säga som så att jag tyvärr inte blir förvånad om det är föräldrarna som ligger bakom... Grymt.
  12. 6
    Jag vill ö h t inte spekulera i detta enskilda fallet, det känns lite osmakligt. Men jag kan väl säga som så att jag tyvärr inte blir förvånad om det är föräldrarna som ligger bakom... Grymt.
  13. mandelblomma
    #7
    statistiskt sett är det ju oftast föräldrar eller annan nära anhörig, så självklart måste de granska den vinkeln med.
    Helt otroligt låter det kanske inte heller att de som har tillgång till ex sömnmedel gett henne det o så har hon dött av en överdos.
    Om de sedan panikade o drog igång allt det här i stället för att erkänna...
    Eller så har de inte gjort det o då måste det såklart vara fruktansvärt att utsättas för dessa misstankar utöver all tragedi de redan genomgår.
  14. 7
    statistiskt sett är det ju oftast föräldrar eller annan nära anhörig, så självklart måste de granska den vinkeln med.
    Helt otroligt låter det kanske inte heller att de som har tillgång till ex sömnmedel gett henne det o så har hon dött av en överdos.
    Om de sedan panikade o drog igång allt det här i stället för att erkänna...
    Eller så har de inte gjort det o då måste det såklart vara fruktansvärt att utsättas för dessa misstankar utöver all tragedi de redan genomgår.
  15. Misell
    #8
    Fast å andra sidan så verkar det ju lite skumt att föräldrarna - som båda är läkare - skulle ge sin dotter en oavsiktlig överdos. De borde ju veta hur mycket man kan ge henne utan att det blir farligt.
  16. 8
    Fast å andra sidan så verkar det ju lite skumt att föräldrarna - som båda är läkare - skulle ge sin dotter en oavsiktlig överdos. De borde ju veta hur mycket man kan ge henne utan att det blir farligt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Njäe, läkare är inte experter på allt som har med medicin att göra och de är dessutom vanliga människor utanför jobbet också..
  18. 9
    Njäe, läkare är inte experter på allt som har med medicin att göra och de är dessutom vanliga människor utanför jobbet också..
  19. mandelblomma
    #10
    nja om det är sömnmedel så kan det vara vanskligt att dosera det på barn exempelvis o alla sedativa medel är andningsdepprisiva o man övervakar de patienterna då de får det i normala fall.
    Så helt osannolikt är det inte alls....
  20. 10
    nja om det är sömnmedel så kan det vara vanskligt att dosera det på barn exempelvis o alla sedativa medel är andningsdepprisiva o man övervakar de patienterna då de får det i normala fall.
    Så helt osannolikt är det inte alls....
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Dessutom kan jag tänka mig att man som läkare kanske blir lite avslappad i sin attityd eftersom man använder mediciner dagligen "och det funkar ju".
  22. 11
    Dessutom kan jag tänka mig att man som läkare kanske blir lite avslappad i sin attityd eftersom man använder mediciner dagligen "och det funkar ju".
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Oavsett

    är det en j-a tragedi, om föräldrarna är inblandade kan jag bara tro på
    en olycka, men människan är förunderlig, man ska aldrig bli förvånad, eller
    låta sig luras av sociala grupptillhörigheter.
  24. 12
    Oavsett är det en j-a tragedi, om föräldrarna är inblandade kan jag bara tro på
    en olycka, men människan är förunderlig, man ska aldrig bli förvånad, eller
    låta sig luras av sociala grupptillhörigheter.

Liknande trådar

  1. Fallet Louise
    By Kine62 in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 08:31
  2. Riccardo fallet
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 10:06
  3. Presktider och sex-fallet Eva
    By Pettern in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 10:59
  4. Fallet Madeliene
    By Paris H in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 07:02
  5. Fallet Madeleine
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar