Jonathan är hemma!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Jonathan är hemma!

    Lite uppföljning från i torsdags....
    Ja efter tjuvskottet för över två veckor sedan gick vattnet kl 06.40 på to morgon, vaknade av att det rann lite och hann tänka en förvirrad tanke, "fan- vattensängen läcker" ( ) innan jag vakande med ett språng, det är ju mer än 10 år sedan vattensängen byttes ut...
    Väckte mannen med glada tillrop, kändes närmast euforiskt, och ringde in till förlossningen, och talade om att vattnet gått, men att jag ännu inte hade några värkar.
    Jag avvaktade hemma tills de började komma smygande, svärmor kom och hämtade vår andra son så allt var i ordning och fixat.

    Vi åkte in så vi var där strax innan 11, de satte ctg-kurva, och allt såg bara fint ut.

    Värkarbetet tilltog och vid 14-tiden började jag ta lustgas, första kollen invärtes gjordes runt 15- tiden, då var jag öppen 3 cm, därefter escalerade det snabbt, var öppen 7-8 strax innan 16 och kl 16.23 föddes vår andra son!
    Krystade bra så han kom som en kanonkula på 4:e krystvärken, huvud och allt på en gång!

    Sprack ytterst lite fick sy 1 styngn, hade nog sluppit det om jag hållt igen lite på sista krysvärken, fast då ville jag bara ha ut ungen!

    Sedan kom han upp på magen och låg där så fin, skrek direkt, var sedan lugn. Han fick ligga där ett bra tag och navelsträngen klipptes av stolta fadern kanske 15 minuter efter han kommit ut.

    Allt ha känts så bra,han kom igång med ammningen direkt och jag har kännt mig betydligt mindre svullen än förra gången.
    Kort sagt, det kunde inte varit bättre!

    Lite siffror:
    Hattmått 35 cm
    Längd 53 cm
    Vikt 3420g
    född 6/9- 07 kl 16.23
    F v 38+4 (bf 15 sept)
    Namn:Kenny, Bobo, Pål Jonathan
    Bilder kommer senare, får ladda in dem i datorn först.
    Men givetvist är han finast i hela världen
    Där tålamodets tunna tråd tar slut tar våldets grova rep vid!
  2. 1
    Jonathan är hemma! Lite uppföljning från i torsdags....
    Ja efter tjuvskottet för över två veckor sedan gick vattnet kl 06.40 på to morgon, vaknade av att det rann lite och hann tänka en förvirrad tanke, "fan- vattensängen läcker" ( ) innan jag vakande med ett språng, det är ju mer än 10 år sedan vattensängen byttes ut...
    Väckte mannen med glada tillrop, kändes närmast euforiskt, och ringde in till förlossningen, och talade om att vattnet gått, men att jag ännu inte hade några värkar.
    Jag avvaktade hemma tills de började komma smygande, svärmor kom och hämtade vår andra son så allt var i ordning och fixat.

    Vi åkte in så vi var där strax innan 11, de satte ctg-kurva, och allt såg bara fint ut.

    Värkarbetet tilltog och vid 14-tiden började jag ta lustgas, första kollen invärtes gjordes runt 15- tiden, då var jag öppen 3 cm, därefter escalerade det snabbt, var öppen 7-8 strax innan 16 och kl 16.23 föddes vår andra son!
    Krystade bra så han kom som en kanonkula på 4:e krystvärken, huvud och allt på en gång!

    Sprack ytterst lite fick sy 1 styngn, hade nog sluppit det om jag hållt igen lite på sista krysvärken, fast då ville jag bara ha ut ungen!

    Sedan kom han upp på magen och låg där så fin, skrek direkt, var sedan lugn. Han fick ligga där ett bra tag och navelsträngen klipptes av stolta fadern kanske 15 minuter efter han kommit ut.

    Allt ha känts så bra,han kom igång med ammningen direkt och jag har kännt mig betydligt mindre svullen än förra gången.
    Kort sagt, det kunde inte varit bättre!

    Lite siffror:
    Hattmått 35 cm
    Längd 53 cm
    Vikt 3420g
    född 6/9- 07 kl 16.23
    F v 38+4 (bf 15 sept)
    Namn:Kenny, Bobo, Pål Jonathan
    Bilder kommer senare, får ladda in dem i datorn först.
    Men givetvist är han finast i hela världen
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Wow! Grattis! En härlig förlossning med andra ord! Längtar efter mitt pyre mer och mer för var dag som går!
  4. 2
    Wow! Grattis! En härlig förlossning med andra ord! Längtar efter mitt pyre mer och mer för var dag som går!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Grattis grattis
  6. 3
    Grattis grattis
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Verkar ha varit en bra förlossning du fick med andra sonen. Hoppas att allt ska fortsätta att gå bra hemma nu!
  8. 4
    Verkar ha varit en bra förlossning du fick med andra sonen. Hoppas att allt ska fortsätta att gå bra hemma nu!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Wow vilken drömförlossning. Grattis
  10. 5
    Wow vilken drömförlossning. Grattis
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Jätte stort grattis till lill killen! Skönt att höra att allt gick bra.
    *kram*
  12. 6
    Jätte stort grattis till lill killen! Skönt att höra att allt gick bra.
    *kram*
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    Stort grattis till Jonathan!!! Skönt att allt gick så bra.
  14. 7
    Stort grattis till Jonathan!!! Skönt att allt gick så bra.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Grattis till Jonathan!

    Det låter som du fick en fin förlossning - snabb men under kontroll. Ha det så mysigt hemma med lillkillen!
  16. 8
    Grattis till Jonathan!

    Det låter som du fick en fin förlossning - snabb men under kontroll. Ha det så mysigt hemma med lillkillen!
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Grattis till Jonathan! Äntligen har du fått din bebis brevid dig Skönt att allt gick bra!!
  18. 9
    Grattis till Jonathan! Äntligen har du fått din bebis brevid dig Skönt att allt gick bra!!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Grattis grattis
  20. 10
    Grattis grattis
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    Jätte stort grattis till en liten Jonathan! Lät som en härlig förlossning!
  22. 11
    Jätte stort grattis till en liten Jonathan! Lät som en härlig förlossning!
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12
    Grattis till Jonathan! Vad roligt... och väldigt vilka smidiga förlossningar man får läsa om...
  24. 12
    Grattis till Jonathan! Vad roligt... och väldigt vilka smidiga förlossningar man får läsa om...
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Grattis grattis
  26. 13
    Grattis grattis
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Grattis!
  28. 14
    Grattis!
  29. Medlem sedan
    Nov 2005
    #15
    Grattis till Jonathan!!! Låter som en perfekt förlossnig också. Ha det nu så mysigt o snusa bebis!
  30. 15
    Grattis till Jonathan!!! Låter som en perfekt förlossnig också. Ha det nu så mysigt o snusa bebis!
  31. Medlem sedan
    Jan 2007
    #16
    Ja jag fick en sådan förlossning jag hoppats på, kan ju knappast gå så mycket bättre!
    Snart är det din tur ska du se, tiden går ganska fort, även om man inte tycker det medans man väntar förstås....
  32. 16
    Ja jag fick en sådan förlossning jag hoppats på, kan ju knappast gå så mycket bättre!
    Snart är det din tur ska du se, tiden går ganska fort, även om man inte tycker det medans man väntar förstås....
  33. Medlem sedan
    Jan 2007
    #17
    Tack, tack!
  34. 17
    Tack, tack!
  35. Medlem sedan
    Jan 2007
    #18
    Ja jag är väldans nöjd med min förlossning!
    Hittills har det gått jättebra här hemma,"stora" sonen 4 1/2 år är jättegullig mot Jonathan, han är lite aktiv i att passa honom när han sover och så...
  36. 18
    Ja jag är väldans nöjd med min förlossning!
    Hittills har det gått jättebra här hemma,"stora" sonen 4 1/2 år är jättegullig mot Jonathan, han är lite aktiv i att passa honom när han sover och så...
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #19
    Som sagt, allt gick som jag velat mer eller mindre.
    Det känns som kroppen inte tog lika mycket stryk som första gången, allt har redan gjorts en gång....
  38. 19
    Som sagt, allt gick som jag velat mer eller mindre.
    Det känns som kroppen inte tog lika mycket stryk som första gången, allt har redan gjorts en gång....
  39. Medlem sedan
    Jan 2007
    #20
    Tack så mycket!
  40. 20
    Tack så mycket!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jonathan 1 år
    By Bissen in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 20:35
  2. Jonathan 1 år!
    By ~LisaMarie~ in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 22:40
  3. Jonathan 1 år!
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 23:08
  4. Nu är Jonathan här....
    By mollys98 in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 07:11
  5. Jonathan är här
    By iara in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 17:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar