Läser lite inne på jan-08..
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Läser lite inne på jan-08..

    Tänk tjejer så länge det gått sedan vi var gravida! Dom där inne är ju halvtid nu i sin graviditet!

    Tänker ni ofta än på då ni var gravida? Saknar ni det? Tiden går så fort...

    Jag tänker mest på hur underbart det är att kunna röra sig normalt (hade kraftig foglossning), kan slås av det ännu ofta då jag går promenader tex, vad lätt allt går då man inte är gravid !

    Det enda jag saknar är sparkarna i magen och den pirriga ovissheten vem som bor där och när h*n tänker komma ut .
    Men har TUUUUSEN gånger hellre min gullis här hos mig på golvet, famnen eller som just nu sött sussande i sin säng .
    "Det är bara barnen som blir äldre, inte jag"
    /L med D-97, A-99 och Ar jan-07 och lilla S 6 aug -09
  2. 1
    Läser lite inne på jan-08.. Tänk tjejer så länge det gått sedan vi var gravida! Dom där inne är ju halvtid nu i sin graviditet!

    Tänker ni ofta än på då ni var gravida? Saknar ni det? Tiden går så fort...

    Jag tänker mest på hur underbart det är att kunna röra sig normalt (hade kraftig foglossning), kan slås av det ännu ofta då jag går promenader tex, vad lätt allt går då man inte är gravid !

    Det enda jag saknar är sparkarna i magen och den pirriga ovissheten vem som bor där och när h*n tänker komma ut .
    Men har TUUUUSEN gånger hellre min gullis här hos mig på golvet, famnen eller som just nu sött sussande i sin säng .
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Ja, tiden går så förbannat fort!!

    Tänker ofta på min graviditet och (jobbiga) förlossning. Längtar inte tillbaka utan precis som du skriver så njuter jag av att ha fått tillbaka min normla rörliga kropp. Kunde aldrig riktigt njuta fullt ut av att vara gravid även om jag mådde fysiskt bra. En ständig oro gnagde i mig att något skulle hända med "bullen" i magen.
  4. 2
    Ja, tiden går så förbannat fort!!

    Tänker ofta på min graviditet och (jobbiga) förlossning. Längtar inte tillbaka utan precis som du skriver så njuter jag av att ha fått tillbaka min normla rörliga kropp. Kunde aldrig riktigt njuta fullt ut av att vara gravid även om jag mådde fysiskt bra. En ständig oro gnagde i mig att något skulle hända med "bullen" i magen.
  5. Eir & barnen
    #3
    Nej jag tänker inte ofta på när jag var gravid, saknar det inte ett dugg. Det gick nu bättre än jag fasat för och jag var ju inställd på att lida för äran att få ett barn till..gick ju med tanke på det ändå lysande. Men jag avskyr att vara otymplig och känslan av att vara i ett svaghetstillstånd....vill känna mig stark och oberoende. Men det var SÅ värt det!
    Måste då passa på att säga att min BM Barbro gjorde mycket för att resan skulle kännas bättre.
    Hade så gärna fått ett barn till, men då får jag annonsera efter surrogatmamma!
  6. 3
    Nej jag tänker inte ofta på när jag var gravid, saknar det inte ett dugg. Det gick nu bättre än jag fasat för och jag var ju inställd på att lida för äran att få ett barn till..gick ju med tanke på det ändå lysande. Men jag avskyr att vara otymplig och känslan av att vara i ett svaghetstillstånd....vill känna mig stark och oberoende. Men det var SÅ värt det!
    Måste då passa på att säga att min BM Barbro gjorde mycket för att resan skulle kännas bättre.
    Hade så gärna fått ett barn till, men då får jag annonsera efter surrogatmamma!
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    jag tänker på min graviditet jättejätteofta. jag har liksom inte riktigt vant mig av vid att inte vara med barn än, ibland när det bubblar till i magen tänker jag instinktivt att det är mitt lilla pyre som sparkar.
    jag saknar det jättemycket.

    förlossningen däremot vill jag inte göra om. nästa gång blir det kejsarsnitt för jag törrs inte föda igen. huuu.
  8. 4
    jag tänker på min graviditet jättejätteofta. jag har liksom inte riktigt vant mig av vid att inte vara med barn än, ibland när det bubblar till i magen tänker jag instinktivt att det är mitt lilla pyre som sparkar.
    jag saknar det jättemycket.

    förlossningen däremot vill jag inte göra om. nästa gång blir det kejsarsnitt för jag törrs inte föda igen. huuu.
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    jag säger som Hanna-varje gång det bubblar i magen tänker jag på min grav.det var mysigt o skrämmande på samma gång att vara gravid.
    men OM det blir en nästa gång skulle jag vilja föda vaginalt-kan ibland känns liiiiiiite sorg över att jag inte "fick va med hela vägen"så att säga.
  10. 5
    jag säger som Hanna-varje gång det bubblar i magen tänker jag på min grav.det var mysigt o skrämmande på samma gång att vara gravid.
    men OM det blir en nästa gång skulle jag vilja föda vaginalt-kan ibland känns liiiiiiite sorg över att jag inte "fick va med hela vägen"så att säga.
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Njaaaa både och. Jag saknar INTE magen på slutet och känner först NU igen min gamla kropp. Det tog ett halvår...Det jag kan sakna är spänningen om ovissheten om vem det var som var i magen och de små sparkarna. Det blev ju kejsarsnitt även för mig...och jag håller med Kattis, jag känner mig lite snuvad på "konfekten" då det inte gick hela vägen. Får väl skaffa en till så småning om så vi får uppleva allt igen!
  12. 6
    Njaaaa både och. Jag saknar INTE magen på slutet och känner först NU igen min gamla kropp. Det tog ett halvår...Det jag kan sakna är spänningen om ovissheten om vem det var som var i magen och de små sparkarna. Det blev ju kejsarsnitt även för mig...och jag håller med Kattis, jag känner mig lite snuvad på "konfekten" då det inte gick hela vägen. Får väl skaffa en till så småning om så vi får uppleva allt igen!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Saknar graviditeten

    Jag älskar att vara gravid!!! Jag mår så himla bra då. Jag saknar att känna sparkarna och saknar den stora magen över huvud taget. Tycker om att bära Elsa i bärsjalen för då får jag lite av känslan att ha den där stora mageen tillbaks

    Jag tittar lite sorgset bort mot mammakläderna när jag är inne i klädaffärer och tycker alltid att de finaste kläderna finns där. Konstigt för när jag var gravid tyckte jag inte att jag hittade några fina kläder alls

    Förlossningen tänker jag också tillbaka på och känner mig imponerad av urkraften som finns inbyggd i min kropp. Elsas förlossning var verkligen kraftfull när jag öppnades 6 cm på 10 minuter!!!

    Och allt detta fantastiska resulterar i ett barn!!! *nöjd suck*
    www.gottgrisen.blogspot.com

    Barn går inte i repris.

    Skrållan med Maja 23/2 -99, Albin 10/4 -02 & Elsa 29/1 -07
  14. 7
    Saknar graviditeten Jag älskar att vara gravid!!! Jag mår så himla bra då. Jag saknar att känna sparkarna och saknar den stora magen över huvud taget. Tycker om att bära Elsa i bärsjalen för då får jag lite av känslan att ha den där stora mageen tillbaks

    Jag tittar lite sorgset bort mot mammakläderna när jag är inne i klädaffärer och tycker alltid att de finaste kläderna finns där. Konstigt för när jag var gravid tyckte jag inte att jag hittade några fina kläder alls

    Förlossningen tänker jag också tillbaka på och känner mig imponerad av urkraften som finns inbyggd i min kropp. Elsas förlossning var verkligen kraftfull när jag öppnades 6 cm på 10 minuter!!!

    Och allt detta fantastiska resulterar i ett barn!!! *nöjd suck*
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Fast Esther vaknar minst 20 ggr varje natt ännu och hade kolik så det stod härliga till så är jag såå sugen på en till, får väl vänta till åtminstone foglossningen läkt till sig lite. MVH
  16. 8
    Fast Esther vaknar minst 20 ggr varje natt ännu och hade kolik så det stod härliga till så är jag såå sugen på en till, får väl vänta till åtminstone foglossningen läkt till sig lite. MVH

Liknande trådar

  1. Är inne och läser
    By Lisse in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 21:58
  2. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  3. Om ni läser inne på...
    By egalia in forum _99 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:36
  4. Läser här inne..
    By jenjen in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 19:50
  5. Läser här inne
    By Anonym och frågvis in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 13:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar