PoP fr våren
Småbarn
  1. Slit&Släng
    #1

    PoP fr våren

    Hej!

    Köpte skaljacka och vattentäta vindbyxor/överdragsbyxor i våras (från Polarn & Pyret)
    Dom passar ju naturligtvis fortfarande..
    Köper ni andra nya _höst_jackor och sånt nu??
    Eller har ni samma?
  2. 1
    PoP fr våren Hej!

    Köpte skaljacka och vattentäta vindbyxor/överdragsbyxor i våras (från Polarn & Pyret)
    Dom passar ju naturligtvis fortfarande..
    Köper ni andra nya _höst_jackor och sånt nu??
    Eller har ni samma?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Samma jacka

    Som jag köpte till Jennie _förra_ våren.

    Hon kan ha den och den funkar fortfarande (en pop-vårjacka) så jag ser ingen anledning att byta.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Samma jacka Som jag köpte till Jennie _förra_ våren.

    Hon kan ha den och den funkar fortfarande (en pop-vårjacka) så jag ser ingen anledning att byta.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Klart att jag använder samma om det passar.
  6. 3
    Klart att jag använder samma om det passar.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Samma som i våras till sonen, och dottern får sonens från förra våren. Köper inte nytt om jag har som passar i storlek och säsong.
  8. 4
    Samma som i våras till sonen, och dottern får sonens från förra våren. Köper inte nytt om jag har som passar i storlek och säsong.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Har samma.

    Överdragsbyxorna är från våren 06 och har används sedan dess. Fast jag måste erkänna att jag köpte en ny vårjacka i våras fast att även jackan från våren 06 passar ganska bra fortfarande. Försvarar mig med att det kan vara bra att ha två skaljackor att variera mellan.
  10. 5
    Har samma.

    Överdragsbyxorna är från våren 06 och har används sedan dess. Fast jag måste erkänna att jag köpte en ny vårjacka i våras fast att även jackan från våren 06 passar ganska bra fortfarande. Försvarar mig med att det kan vara bra att ha två skaljackor att variera mellan.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Samma förstås! Carls jacka lär dessutom funka fram till nästa års sommarrea och så länge räknar jag även med att Astrids reajacka kommer att funka...
  12. 6
    Samma förstås! Carls jacka lär dessutom funka fram till nästa års sommarrea och så länge räknar jag även med att Astrids reajacka kommer att funka...
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Samma, min son har den gröna jackan från i våras som jag tycker är så fin:-), så jag är glad att den fortfarande passar. Ser ingen mening med att köpa nya ytterkläder när de han har fortfarande passar.
  14. 7
    Samma, min son har den gröna jackan från i våras som jag tycker är så fin:-), så jag är glad att den fortfarande passar. Ser ingen mening med att köpa nya ytterkläder när de han har fortfarande passar.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Mina har samma som i våras. Jag försöker om våren se till att ytterplaggen ska räcka i storlek under hösten. Det är så kort användningstid som det är för vår och höstkläder (ytterjacka och byxor menar jag då) som det är. Nä inte slit och släng utan spara och slita säger jag!
  16. 8
    Mina har samma som i våras. Jag försöker om våren se till att ytterplaggen ska räcka i storlek under hösten. Det är så kort användningstid som det är för vår och höstkläder (ytterjacka och byxor menar jag då) som det är. Nä inte slit och släng utan spara och slita säger jag!
  17. Medlem sedan
    Mar 2007
    #9
    Vi använder de ytterplag som vi köpte på po.p i våras (grön jacka och röda byxor) så länge som de funkar i storlek. Ambitionen är att inte behöva köpa nytt, utan att vänta in det som kommer till våren.
  18. 9
    Vi använder de ytterplag som vi köpte på po.p i våras (grön jacka och röda byxor) så länge som de funkar i storlek. Ambitionen är att inte behöva köpa nytt, utan att vänta in det som kommer till våren.
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    samma

    annars blir det jobbigt och dyrt. Nån gång har det väl änt att någon växt för mycket då får man leta.
    Nu tex letar jag överdragsbyxor det är inte lätt, allt är ju fodrat nu....
  20. 10
    samma annars blir det jobbigt och dyrt. Nån gång har det väl änt att någon växt för mycket då får man leta.
    Nu tex letar jag överdragsbyxor det är inte lätt, allt är ju fodrat nu....
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Samma använder vi, eller egentligen har vi precis bytt -lilla dottern har precis vuxit ur sin ärvda skaljacka från 03 och eftersom det inte fanns någon i nästa storlek hemma (storasyster hoppade över stolekar mycket mer än lillan) så köpte vi en på rean i somras och den har hon nu, men den gamla har hon haft i över ett år och syrran hade den i 2 år innan henne -så vi byter när de är urvuxna helt enkelt, inte efter säsong.
  22. 11
    Samma använder vi, eller egentligen har vi precis bytt -lilla dottern har precis vuxit ur sin ärvda skaljacka från 03 och eftersom det inte fanns någon i nästa storlek hemma (storasyster hoppade över stolekar mycket mer än lillan) så köpte vi en på rean i somras och den har hon nu, men den gamla har hon haft i över ett år och syrran hade den i 2 år innan henne -så vi byter när de är urvuxna helt enkelt, inte efter säsong.
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Samma om de passar s´klart!

    Och de gör de i Linneas fall, hon fick den rosa skaljackan, rosa ws och marin skalbyxor i strlk 110 i våras och de sitter fortfarande bra! Så här handlas inget nytt sånt set i höst. Däremot har hon fått en ny vinteroverall för kommande vinter och en ny "finkappa".
    Lillasyster ärver så där är det bara att plocka bland storasysters urvuxna grejer (fast hon har fått en ny vinteroverall och kappa hon också)
  24. 12
    Samma om de passar s´klart! Och de gör de i Linneas fall, hon fick den rosa skaljackan, rosa ws och marin skalbyxor i strlk 110 i våras och de sitter fortfarande bra! Så här handlas inget nytt sånt set i höst. Däremot har hon fått en ny vinteroverall för kommande vinter och en ny "finkappa".
    Lillasyster ärver så där är det bara att plocka bland storasysters urvuxna grejer (fast hon har fått en ny vinteroverall och kappa hon också)
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Samma används här.
  26. 13
    Samma används här.
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14

    Kör med samma.. *imt*

    ,
  28. 14
    Kör med samma.. *imt* ,
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15
    Samma förutom till yngsta som har vuxit mycket, fast till henne har jag nu å andra sidan jacka + byxa efter storasyster så jag har inte köpt nytt till henne heller.
  30. 15
    Samma förutom till yngsta som har vuxit mycket, fast till henne har jag nu å andra sidan jacka + byxa efter storasyster så jag har inte köpt nytt till henne heller.
  31. Medlem sedan
    Dec 2004
    #16
    Vi använder samma *imt*
  32. 16
    Vi använder samma *imt*

Liknande trådar

  1. Är det våren?
    By Saftmaja in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 18:24
  2. Nu är våren här
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 15:51
  3. Våren är här?
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 12:21
  4. pop - våren
    By LinA_77 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 21:23
  5. Blä var är våren?
    By Malin m tilda in forum _99 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar