Vad blev det för namn?
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Vad blev det för namn?

    Antar att alla nu har valt färdigt namn till sina småttingar samt skickat in besluten? Så, vad blev det för namn?

    Här blev det SODA Ingrid Nena.

    Soda för att det är så fint samt för att hon verkligen ser ut som en Soda!

    Ingrid efter min underbara mormor.

    Nena efter min makes syster (heter egentligen Magdalena men kallas för Nena) + att "Nena" betyder flicka på spanska.
    Endast den som vågar kan vinna!
  2. 1
    Vad blev det för namn? Antar att alla nu har valt färdigt namn till sina småttingar samt skickat in besluten? Så, vad blev det för namn?

    Här blev det SODA Ingrid Nena.

    Soda för att det är så fint samt för att hon verkligen ser ut som en Soda!

    Ingrid efter min underbara mormor.

    Nena efter min makes syster (heter egentligen Magdalena men kallas för Nena) + att "Nena" betyder flicka på spanska.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Tillägg: Min makes pappa är spanjor och vi har därmed ett spanskt efternamn. Därför tycker vi att Nena passar så bra.
  4. 2
    Tillägg: Min makes pappa är spanjor och vi har därmed ett spanskt efternamn. Därför tycker vi att Nena passar så bra.
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Japp, inskickat och klart. Lisa Lo Anna Sara heter vår gullunge, men som ni kanske vet vid det här laget är det Lisa Lo som är tilltalsnamnet. Anna är släktnamn på min sida och Sara var min mans farmor.
  6. 3
    Japp, inskickat och klart. Lisa Lo Anna Sara heter vår gullunge, men som ni kanske vet vid det här laget är det Lisa Lo som är tilltalsnamnet. Anna är släktnamn på min sida och Sara var min mans farmor.
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Efter många diskussioner med syskonen blev det Tuvalie Anna Stina. Tuvalie för att vi gillade namnet. Anna efter farfars mormor och min pappas farmor (alltså från både min o makens släkt). Stina efter min lilla söta mormor som nyss blev 85år.

    När man skickat in papprena får man nåt svar då, så man vet att allt e okej? (posten kan ju faktiskt slarva bort post )
  8. 4
    Efter många diskussioner med syskonen blev det Tuvalie Anna Stina. Tuvalie för att vi gillade namnet. Anna efter farfars mormor och min pappas farmor (alltså från både min o makens släkt). Stina efter min lilla söta mormor som nyss blev 85år.

    När man skickat in papprena får man nåt svar då, så man vet att allt e okej? (posten kan ju faktiskt slarva bort post )
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Ja, man får hem ett personbevis.
  10. 5
    Ja, man får hem ett personbevis.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    alexander jimmie magnus! alexander för att jag tycker om det, jimmie efter min mans barn nr2 som är 18 år, o magnus efter den ena faddrern som är mitt syskonbarn som var såå stolt över att få hålla honom. kram på er.
  12. 6
    alexander jimmie magnus! alexander för att jag tycker om det, jimmie efter min mans barn nr2 som är 18 år, o magnus efter den ena faddrern som är mitt syskonbarn som var såå stolt över att få hålla honom. kram på er.
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Enja Marie. =)
  14. 7
    Enja Marie. =)
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Det blev Lovisa Maria Cornelia

    Lovisa för att vi kunde enas om det ;-) och för att vi har anknytning till namnet. och för att det är fint och passar bra ihop med syrrans namn, Maja

    Maria var ett måste enligt mormor... släktnamn i fem-sex generationer

    Cornelia var Majas val
  16. 8
    Det blev Lovisa Maria Cornelia

    Lovisa för att vi kunde enas om det ;-) och för att vi har anknytning till namnet. och för att det är fint och passar bra ihop med syrrans namn, Maja

    Maria var ett måste enligt mormor... släktnamn i fem-sex generationer

    Cornelia var Majas val
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Vår lille heter Carl Gustaf Sebastian, Carl är ett släktnamn och de andra bara fina
  18. 9
    Vår lille heter Carl Gustaf Sebastian, Carl är ett släktnamn och de andra bara fina
  19. Medlem sedan
    Mar 2001
    #10
    Molly Linnéa Angelica blev det..

    Molly för att vi tycker att det är fint och för att "arbetsnamnet" var Molly-bus..
    Linnéa för att det klingar så fint med Molly..
    Och Angelica fick storasyster välja och vi tycker att det passar fint med de övriga namnen.
  20. 10
    Molly Linnéa Angelica blev det..

    Molly för att vi tycker att det är fint och för att "arbetsnamnet" var Molly-bus..
    Linnéa för att det klingar så fint med Molly..
    Och Angelica fick storasyster välja och vi tycker att det passar fint med de övriga namnen.
  21. Medlem sedan
    Jun 2006
    #11
    Emilia Aline

    Aline efter farmor o mig =)
  22. 11
    Emilia Aline

    Aline efter farmor o mig =)
  23. Medlem sedan
    May 2006
    #12
    Här blev det Leah Sara-Marie.
    Leah efter en låt som vi båda gillar, Sara och Marie är båda efter mig! (Ego)
    Min mamma heter Ann-Marie i mellan-namn o jag heter Linda-Marie.
  24. 12
    Här blev det Leah Sara-Marie.
    Leah efter en låt som vi båda gillar, Sara och Marie är båda efter mig! (Ego)
    Min mamma heter Ann-Marie i mellan-namn o jag heter Linda-Marie.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13
    Det blev en Oliver Eric Amjörn Elvis..

    De tre första var klara redan innan födseln..är bara Elvis som tillkommit på efterkälken..

    Eric är släknamn på min sida och Ambjörn på sambons.
    Oliver för att det är sött och passade bra till våran bebis (hade 4 olika förslag men Oliver var högst upp på listan)

    Sen Elvis..jo Oliver har nämligen ett Elvis smile..så det blev klubbat på en gång, dagarna efter så såg jag på tv att det är 30 år sedan Elvis dog så det passade ju bra på det sättet också
  26. 13
    Det blev en Oliver Eric Amjörn Elvis..

    De tre första var klara redan innan födseln..är bara Elvis som tillkommit på efterkälken..

    Eric är släknamn på min sida och Ambjörn på sambons.
    Oliver för att det är sött och passade bra till våran bebis (hade 4 olika förslag men Oliver var högst upp på listan)

    Sen Elvis..jo Oliver har nämligen ett Elvis smile..så det blev klubbat på en gång, dagarna efter så såg jag på tv att det är 30 år sedan Elvis dog så det passade ju bra på det sättet också
  27. Mamijo
    #14
    Vi har inte skickat in än, men en Frank Elliot blir det. Sedan kan vi inte riktigt enas om vi ska ha ett tredje namn eller inte. De andra barnen har tre namn, men vi kommer inte på något mer vi gillar riktigt den här gången. Frank är efter min pappa och Elliot tycker vi bara är fint.
  28. 14
    Vi har inte skickat in än, men en Frank Elliot blir det. Sedan kan vi inte riktigt enas om vi ska ha ett tredje namn eller inte. De andra barnen har tre namn, men vi kommer inte på något mer vi gillar riktigt den här gången. Frank är efter min pappa och Elliot tycker vi bara är fint.
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15

    Elliot Valentino

    blev det
    För att det är fina namn

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  30. 15
    Elliot Valentino blev det
    För att det är fina namn
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16
    Filippa Charlotte Elisabeth blev det.
    Charlotte efter mig och min mamma och Elisabeth efter sambons mamma.
  32. 16
    Filippa Charlotte Elisabeth blev det.
    Charlotte efter mig och min mamma och Elisabeth efter sambons mamma.
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17
    he he, vår lille heter Frank Ellis. Inget av namnen är släktrelaterade.
  34. 17
    he he, vår lille heter Frank Ellis. Inget av namnen är släktrelaterade.
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18
    Leo Erik Gustav

    blev det här. Leo för att det är coolt och han är en Leo, Erik efter morfar och Gustav efter farfar, rättvist och bra.
  36. 18
    Leo Erik Gustav

    blev det här. Leo för att det är coolt och han är en Leo, Erik efter morfar och Gustav efter farfar, rättvist och bra.
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19

    Felix Love...

    blev det här. Felix för att vi kunde enas om det och Love för att det var det jag ville att han skulle heta och så tyckte mannen att det var okej som andranamn. Han fick bestämma andranamn på de två andra.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  38. 19
    Felix Love... blev det här. Felix för att vi kunde enas om det och Love för att det var det jag ville att han skulle heta och så tyckte mannen att det var okej som andranamn. Han fick bestämma andranamn på de två andra.

    Kram!
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20
    Våra små fick namnen
    Milan Hugo Sebastian
    Caspian Lucas Adrian
    Oliver Felix Alexander
    Isac Noah Matteus

    Såhär i efterhand var det nästan trua tt vi fick fyrlingar, för nu har vi nog fått med alla favoritnamn till alla barn..men just när namnen skulle väljas var det inte kul!
  40. 20
    Våra små fick namnen
    Milan Hugo Sebastian
    Caspian Lucas Adrian
    Oliver Felix Alexander
    Isac Noah Matteus

    Såhär i efterhand var det nästan trua tt vi fick fyrlingar, för nu har vi nog fått med alla favoritnamn till alla barn..men just när namnen skulle väljas var det inte kul!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Om bebisens namn - blev det som ni sa?
    By Sintra in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 23:17
  2. blev det rätt med namn & flytt av grupp?
    By Eventa Aff in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 13:23
  3. Så här blev hans namn...
    By mli.m.Malva&Leo in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 12:43
  4. OJ, det blev fel namn!
    By Lina med trean in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 17:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar