Waldemar och Gabriel är här!
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Waldemar och Gabriel är här!

    vaknade på morgonen den 1/9 av att vattnet gick, kl var väl ca 5.38! så det blev till att ringa efter barnvakt å fixa bbväska i all hast... min bror med familj blev bryskt väckta, min svägerska passade de stora barnen å min bror följde med mej å fredrik!

    min mamma som skulle vara med på förlossningen befann sej på samos i 40 graders värme så min storebror fick hoppa in ist! något som han är mycket stolt över att få ha gjort.

    vi åkte till östra å väl där konstaterades att jag hade värkar, något som jag inte själv kände av konstigt nog! det förberedes på snitt, så nu är jag även akutsnittad! *ler* har ju klarat av både urakut å planerat snitt innan ju...
    tyckte iaf att det blev en lugn å fin förlossning...

    det som känns lite jobbigt nu i efterhand är väl just det där att jag inte fick ha killarna hos mej... de visade snabbt upp dom sen gick de till ett rum brevid med dom... min bror fick gå med dit å jag kunde se att de jobbade med dom genom glas fönstren...

    min bror fick klippa navelsträngen hos båda killarna... något ha gärna berättar för alla...
    sen kom de in till mej å jag fick ha varje liten kille hos mej i ca 5 sek... lagomt så att bror fick ta kort på dom å mej... sej gick de i väg till neo med dom... hämtade fredrik på vägen så han fick gå med till neo, bar en av killarna dit!

    först ut var waldemar som vägde 2640 g och var 47,5 cm lång, sen kom gabriel som vägde 2820 g och var 48 cm lång!

    alla säger att de var så stora för sin ålder, de är ju födda i v 34+1! men för mej å fredrik så känns det som om vi fått två små mini bebisar... alex (5070g) å ludde (4195g) vägde ju så mycket mer när de föddes...

    båda killarna har sond å vi matar var tredje timme... däremmellan så sover de mest... men de är tydligen som det ska vara för killar som är i den veckan (35+?)! amma orkar de inte, men vi försöker lite ibland, gabriel är väl den som helst vill... men orkar ju inte riktigt...

    vi fick komma hem från sjukhuset redan i tisdags... men jag har tyvärr inte orkat skriva då jag blev sjuk i samma veva som vi kom hem... har legat med 40 graders feber i 4 dar... berodde troligen på att mjölken rann till...

    killarna är fortfarande inskrivna på neo, men vi har hemsjukvård ist för att vara på sjukhuset eftersom de inte är dåliga... de har andningslarm på sej som har tjutit på dom båda å skrämt livet ur oss! men men... jag hoppas att allt kommer att gå bra nu iaf...

    ja det var en liten rapport från oss... hoppas jag inte glömt nåt!
    mamma till Alexander 010727, Ludwig 040818, Waldemar och Gabriel 070901


    http://www.bottimedmera.blogspot.com/
  2. 1
    Waldemar och Gabriel är här! vaknade på morgonen den 1/9 av att vattnet gick, kl var väl ca 5.38! så det blev till att ringa efter barnvakt å fixa bbväska i all hast... min bror med familj blev bryskt väckta, min svägerska passade de stora barnen å min bror följde med mej å fredrik!

    min mamma som skulle vara med på förlossningen befann sej på samos i 40 graders värme så min storebror fick hoppa in ist! något som han är mycket stolt över att få ha gjort.

    vi åkte till östra å väl där konstaterades att jag hade värkar, något som jag inte själv kände av konstigt nog! det förberedes på snitt, så nu är jag även akutsnittad! *ler* har ju klarat av både urakut å planerat snitt innan ju...
    tyckte iaf att det blev en lugn å fin förlossning...

    det som känns lite jobbigt nu i efterhand är väl just det där att jag inte fick ha killarna hos mej... de visade snabbt upp dom sen gick de till ett rum brevid med dom... min bror fick gå med dit å jag kunde se att de jobbade med dom genom glas fönstren...

    min bror fick klippa navelsträngen hos båda killarna... något ha gärna berättar för alla...
    sen kom de in till mej å jag fick ha varje liten kille hos mej i ca 5 sek... lagomt så att bror fick ta kort på dom å mej... sej gick de i väg till neo med dom... hämtade fredrik på vägen så han fick gå med till neo, bar en av killarna dit!

    först ut var waldemar som vägde 2640 g och var 47,5 cm lång, sen kom gabriel som vägde 2820 g och var 48 cm lång!

    alla säger att de var så stora för sin ålder, de är ju födda i v 34+1! men för mej å fredrik så känns det som om vi fått två små mini bebisar... alex (5070g) å ludde (4195g) vägde ju så mycket mer när de föddes...

    båda killarna har sond å vi matar var tredje timme... däremmellan så sover de mest... men de är tydligen som det ska vara för killar som är i den veckan (35+?)! amma orkar de inte, men vi försöker lite ibland, gabriel är väl den som helst vill... men orkar ju inte riktigt...

    vi fick komma hem från sjukhuset redan i tisdags... men jag har tyvärr inte orkat skriva då jag blev sjuk i samma veva som vi kom hem... har legat med 40 graders feber i 4 dar... berodde troligen på att mjölken rann till...

    killarna är fortfarande inskrivna på neo, men vi har hemsjukvård ist för att vara på sjukhuset eftersom de inte är dåliga... de har andningslarm på sej som har tjutit på dom båda å skrämt livet ur oss! men men... jag hoppas att allt kommer att gå bra nu iaf...

    ja det var en liten rapport från oss... hoppas jag inte glömt nåt!
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    glömde ju att säga att de föddes kl 10.10! båda kom ut under samma minut! *ler*
  4. 2
    glömde ju att säga att de föddes kl 10.10! båda kom ut under samma minut! *ler*
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Jätte grattis till de små killarna. Vad skönt att allt gick så bra :-)
  6. 3
    Jätte grattis till de små killarna. Vad skönt att allt gick så bra :-)
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Jätte grattis till de små killarna...*imt*
  8. 4
    Jätte grattis till de små killarna...*imt*
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Grattis till de små grabbarna...*imt*
  10. 5
    Grattis till de små grabbarna...*imt*
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Stort, stort GRATTIS till Waldemar och Gabriel!
    Skönt att det gått så pass bra hittills, nu hoppas vi att det fortsätter gå bra!
    Och skönt att ni får vara hemma i stället för på sjukhuset.
    Lycka till nu med allt!
  12. 6
    Stort, stort GRATTIS till Waldemar och Gabriel!
    Skönt att det gått så pass bra hittills, nu hoppas vi att det fortsätter gå bra!
    Och skönt att ni får vara hemma i stället för på sjukhuset.
    Lycka till nu med allt!
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Stort GRATTIS till killarna!!!
  14. 7
    Stort GRATTIS till killarna!!!
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Ett jättestort grattis till guldklimparna!! vad skönt att allt gick så bra!! och vad snopet för din mamma att missa den stora händelsen...
  16. 8
    Ett jättestort grattis till guldklimparna!! vad skönt att allt gick så bra!! och vad snopet för din mamma att missa den stora händelsen...
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    Jätte Grattis till de små killarna!! Fina namn ni valt. Förstår att det är skönt att va hemma. Sköt om er!
  18. 9
    Jätte Grattis till de små killarna!! Fina namn ni valt. Förstår att det är skönt att va hemma. Sköt om er!
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Grattis till grabbarna
  20. 10
    Grattis till grabbarna
  21. Medlem sedan
    Dec 2006
    #11
    Åhhhh...blir alldeles rörd av att läsa din berättelse. Jag som just skrev till mums_mamman att där inte kommit ut fler bebisar....

    Grattis till Gabriel & Waldemar!!

    Trist att du blev sjuk vid hemkomsten!! Hoppas du känner dig ok nu!!! Då är du 3:e mamman ut i oktobergruppen...än en gång GRATTIS, och hoppas att allt ska gå fortsatt bra!!

    Ska bli spännande att fortsätta följa er!!!
  22. 11
    Åhhhh...blir alldeles rörd av att läsa din berättelse. Jag som just skrev till mums_mamman att där inte kommit ut fler bebisar....

    Grattis till Gabriel & Waldemar!!

    Trist att du blev sjuk vid hemkomsten!! Hoppas du känner dig ok nu!!! Då är du 3:e mamman ut i oktobergruppen...än en gång GRATTIS, och hoppas att allt ska gå fortsatt bra!!

    Ska bli spännande att fortsätta följa er!!!
  23. Medlem sedan
    Oct 1999
    #12
    Hoppla hoppla
    Så de är här nu, stort grattis!!
    Bråttom ut i vid världen, minsann, och jag säger ju som barnsköterska på neo att de verkar stora och stabila, men jag kan förstå att de är små i era ögon sett.

    Min tvillingson född i v 38+2 vägde 2870g och var 48cm.
    (Syrran hans vägde 3200 och var 50 lång)

    Så nog är dina troll välväxta allt

    Vad härligt det låter att ni redan är hemma!!!

    Njut nu och knäpp kort och filma, för jisses vad fort de växer i början!
    Grattis
  24. 12
    Hoppla hoppla
    Så de är här nu, stort grattis!!
    Bråttom ut i vid världen, minsann, och jag säger ju som barnsköterska på neo att de verkar stora och stabila, men jag kan förstå att de är små i era ögon sett.

    Min tvillingson född i v 38+2 vägde 2870g och var 48cm.
    (Syrran hans vägde 3200 och var 50 lång)

    Så nog är dina troll välväxta allt

    Vad härligt det låter att ni redan är hemma!!!

    Njut nu och knäpp kort och filma, för jisses vad fort de växer i början!
    Grattis
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13
    Stort grattis! Vad härligt att det gick bra, men förstås mindre kul att du blev sjuk...
    Hoppas du mår bättre nu!!
  26. 13
    Stort grattis! Vad härligt att det gick bra, men förstås mindre kul att du blev sjuk...
    Hoppas du mår bättre nu!!
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Dubbel grattis till pojkarna. Låter som ni har fått en bra start om än lite för tidigt.
    Kramis Ulle
  28. 14
    Dubbel grattis till pojkarna. Låter som ni har fått en bra start om än lite för tidigt.
    Kramis Ulle
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15
    Grattis från mig med! IMT.
  30. 15
    Grattis från mig med! IMT.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Grattis till prinsarna!!
  32. 16
    Grattis till prinsarna!!
  33. Medlem sedan
    Mar 2002
    #17
    Ett stort grattis till era killar!
  34. 17
    Ett stort grattis till era killar!
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    DubelGRATTIS!!!!
    Riktigt stora killar för sin ålder men ajg förstår att det känns mini med syskonens vikt.
  36. 18
    DubelGRATTIS!!!!
    Riktigt stora killar för sin ålder men ajg förstår att det känns mini med syskonens vikt.
  37. Medlem sedan
    Apr 2005
    #19
    GRATTIS!!! Vad roligt att det är här och att allt har gått bra. Kram
  38. 19
    GRATTIS!!! Vad roligt att det är här och att allt har gått bra. Kram
  39. Medlem sedan
    Nov 2006
    #20
    GRATTIS till pojkarna!!! Sköt om dej och skriv mer sen när du har lust å ork!!!
  40. 20
    GRATTIS till pojkarna!!! Sköt om dej och skriv mer sen när du har lust å ork!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Waldemar
    By misskelly in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 21:33
  2. Waldemar kan prata!!!!
    By botti in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 18:47
  3. Waldemar går!
    By botti in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 20:19
  4. Waldemar och Gabriel 1 år idag!!!
    By botti in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 10:30
  5. waldemar å gabriel är här!
    By botti in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 20:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar